Nintendo DS (lite) - Deel 5

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Conquistador, 14 mei 2007.

  1. Spire

    Spire Gears of War

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mijn DS Lite binnengekregen, met een R4DS. Had al eerder een NDS, maar die was kapot gegaan en ervan uit gaande dat ik geen nieuwe zou halen had ik m'n games voor goedkoop verkocht en weggegeven.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Als je de SNES versie niet hebt gespeeld: Chrono Trigger DS. De Japanse versie heeft Engelse schermteksten, dus je hoeft niet op de Europese release te wachten.

    Beste RPG ooit _O_
     
  3. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Mario RPG´s, heb ik iets gemist?:confused: Maar Hotel Dusk is inderdaad super vet, met een super verhaal, maar je moet er wel van houden. De Phoenix Wright serie is ook geweldig. Verder is de Castlevania serie op de DS ook super leuk, en is DR Layton ook vet als je van een Advanture/Puzzel game houdt.
    Chrono Trigger is echt super inderdaad, maar die ga ik lekker spelen in de vakantie, dan kan ik me er echt in verdiepen.:D
     
  4. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Speel nou al een tijdje de nieuwe castlevania en ik vind het de minste van de drie voor de DS. Dit keer speel je niet in een groot kasteel, maar heb je een plattegrond waarop verschillende levels staan (het is een beetje als in Portrait of Ruin, maar daarin waren de andere gebieden te bereiken in het kasteel van dracula zelf). Later komt er wel een level beschikbaar wat aan zo'n dracula kasteel doet denken, maar bij Cs:eek:rder of Eclessia mis ik een beetje het castlevania gevoel.De game is nog steeds een topper, maar als je nog nooit een castlevania game op de DS hebt gespeeld, zou ik voor Dawn of Sorow gaan.
     
  5. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Chrono Trigger
    Trackmania DS
    Ninja Town
    Lock's Quest
    Professor nogwat

    Deze games ga ik me de komende tijd mee proberen te vermaken. Vooral naar Professor nogwat en het (legendarische) Chrono Trigger (die ik nog nooit heb gespeeld) benieuwd!!
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Ik geloof dat Alberto hem heeft.

    enne, CT zeker spelen ;)
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb hem, TWEWY is echt super! Normaal hou ik er niet zo van als er veel gevechten in een RPG/adventure zitten, maar de gevechten in dit spel zijn zo verslavend! Ze vergen wel wat oefening. Veel verschillende powers tot je beschikking, een idioot Japans verhaaltje. Wat wil je nou nog meer :+
     
  9. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker wel een leuk spel leuke verhaallijn en vernieuwende gameplay, zeker de moeite waard.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan daar binnenkort toch maar aan beginnen...twijfel twijfel.... misschien toch maar weer een ds lite halen... Chrono Trigger, Hotel Dusk en TWEWY wil ik toch erg graag spelen.

    Kan je met CT meerdere savegames hebben? Mijn zoon speelt hem nu maar ik wil eigenlijk op dezelfde ds een save er naast hebben.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Volgens mij zijn er 3 save files.
     
  12. Spire

    Spire Gears of War

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel momenteel Pokémon Diamond en Picross DS. Telkens denk ik dat Pokémon niks voor mij is, maar telkens als ik aan een nieuw deel begin kan ik niet meer stoppen. :p Picross vind ik een erg leuk puzzel spel.

    Verder zou ik graag tegen vrienden willen spelen. Spellen als Mario Kart DS zijn daar zo goed geschikt voor.
     
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Chrono trigger (L)

    Zit nu 4 uur in de game ofzo en het is werkelijk waar fantastisch en verslavend! Ook vind ik de grafische spel een stuk beter passen dan bijv. Final Fantasy IV. Daarnaast zie je de vijanden hier ook lopen en is de overgang tussen exploren en combat niet te merken.

    Heerlijke game!

    Wat ik me wel afvraag, er zijn 14 verschillende einden, hoe bereik je deze? Hebben eerdere keuzes in het spel invloed op het verdere spel verloop of heb je op het laatst een paar keuzes?
    Bijv die scene in de rechtbank, kan je daar ook echt onderuit komen als je je ingehouden had op de faire? Of wordt je altijd in het gevang gesodemieterd?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    ^
    Ik had een keer gelezen dat sommige kleine beslissingen die je neemt, later grote veranderingen teweeg brengen, het ligt er dus een beetje aan.:)

    Trouwens wanneer kan je voor het eerst saven? Want toen ik hem gisteravond voor de eerste keer opstarte was het al redelijk laat, en toen ik wou gaan slapen had ik nog steeds geen savepoint gevonden, en toen heb ik mijn ds maar uitgezet. (jammer genoeg)
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Op de wereldkaart kan je altijd saven :)
     
  16. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt ik zal zo even kijken.:thumbs:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Heb hem nu wel op de DS, maar voor het laatst op de SNES uitgespeeld, maar over je spoiler:

    Je kan inderdaad een andere jurymening krijgen, maar je wordt uiteindelijk toch nog het gevang in gegooid. Als je echter Not Guilty bent gevonden komt er wel een kist in de gevangenis te staan met iets erin. Wat weet ik ff niet.

    De eindes hebben overigens te maken met het punt in het spel waarop je de eindbaas verslaat. De meeste eindes kan je trouwens pas halen met een new game+ file, waar je dus al je stats van je vorige game meeneemt en dus heel sterk het spel al begint.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb wel zin om een neiuw spel voor mijn ds te kopen, k lees hier veel lovende reacties over Chrono Trigger. Wat voor soort spel is het en is het een beetje te vergelijken met bv. Golden Sun (wat ik nog steeds 1 vd beste spellen ooit uitgebracht vind op een handheld)
     
  19. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Golden sun was echt meesterlijk inderdaad. Jammer dat ze niet bezig zijn met een vervolg ofzo:mad:.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2008
  20. Spire

    Spire Gears of War

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Professor Layton is een meesterlijk spel! Zitten echt hele leuke puzzel spelletjes tussen. Het is het enige wat ik speel de op mijn DS.
     

Deel Deze Pagina