Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    RE moet gewoon weer terug naar af gewoon zoals de delen 0,1,2,3 en CV waren :D Ik zeg niet dat RE4 niet goed was , TOPspel maja niet echt RE zoals het hoort te zijn ....

2. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GVD< plaats ik een heel focking bericht van 1 a4tje moet ik mij weer opnieuw inloggen.

pfffff

Niet mee eens. Deel 4 was super uitdagend mede door de gare besturing.

Die gare besturing is juist een pluspunt in RE en zonder die gare besturing zou je als een rambo door het spel gaan. Die zombies (of hoe je ze wil noemen) kunnen alleen op je aflopen. Dankzij die gare besturing kan het nog echt spannend worden.

Ik heb de demo gespeeld en man wat een focking goed spel.

Als je re4 tof vond vind je dit deel ook goed. De demo levels vond ik iig heeeel vet.

/Mod Voortaan even de edit-knop gebruiken ipv drie keer achter elkaar te posten. Let tevens een beetje op je taalgebruik. -/- Alonso

Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2008
  3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb em nou zelf ook gespeeld. Vond em eerlijk gezegd wel cool :)

+ Graphics, echt super mooi.
    + Sfeer

Minpunten, zou je de langzame besturing kunnen noemen, maar gewoon vergelijkbaar met de vorige delen. Mag wel iets sneller, maar dan wordt het al snel een gears of war game. Maar mogen ze nog wel wat tweaken.

En volgens mij kan je sommige vijanden niet dood maken? Die chainsaw en die grote zwarte gast met die bijl, al mn ammo erop gepompt maar krijg ze niet dood?

Kan je ze uberhaupt wel dood krijgen of moet je gewoon overleven?

Oh en hoop dat er wel wat checkpoints in de game zitten, die chainsaw gast maaide me op het laatst steeds neer omdat alle ammo op was 8)

4. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Besturing is bij RE altijd al een punt van kritiek geweest je moet er van houden ofniet maar dat gaat sowieso op voor de hele reeks spellen (met name 0,1,2,3,CV). Het is een spel dat je leuk moet vinden, niet zomaar een 1-2-3 shootertje alhoewel 4 en 5 hier wel steeds meer naar toe werken ...

Heb re vanaf deel 1 gespeeld, jij zo te lezen blijkbaar niet, wat ik bedoel is dat de magie ervan een beetje weg is, mede door de nieuwe "betere" besturing.

Maar je vindt de besturing van deel 4 dus gaar of juist niet ... ? De besturing is in mijn ogen super (zal niet weten waarom deze gaar is, is imo hetzelfde als die van o.a. GOW) alleen zoals ik zeg verliest het hierdoor wel dat ouderwetse RE gevoel ...

/Mod Voortaan even de edit-knop gebruiken ipv dubbel te posten. -/- Alonso

5. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net ook de demo gespeeld. Echt vet. Ik zat ook heel vaak zonder ammo. Maar ik ga deze game zeker kopen.

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ben de demo nu aan het branden, maar verwacht er niet veel van qua gameplay.
    In al die filmpjes die ik heb gezien vond ik het er behoorlijk stroef uitzien. Mooi, maar gewoon alsof de controls niet lekker werken.

Zo maar eens zelf proberen. ;)

edit: Blech, helemaal niks voor mij.
    De hud is ook veel te aanwezig, wapens equippen ed. gaat vreselijk irritant. Dat doe je toch niet even midden in een strijd. |:-
    Besturing: werkt niet lekker.

Wel mooi.

Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  7. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het grote verschil tussen de eerdere delen en deel 4 en 5 is de camera die vanaf deel 4 achter je zit ipv op een vaste plaat die in elke kamer een beetje met je meebeweegt.

De besturing in deel 4 is inderdaad gaar zoals ik zeg. Snap niet waarom je dit niet snapt. Omdraaien duurt vrij lang. Als je merkt dat iemand links van je zit heb je geen tijd om te draaien en dan te schieten want dan heeft die je al in je nek gebeten. Je moet naar rechts draaien, wegrennen, 180 graden omdraaien en dan pas kan je schieten. Ik weet niet meer of je kon streven in deel 4 iets wat in deel 5 iig wel kan. Deze gare besturing zorgt ervoor dat het soms heel spannend wordt en draagt juist bij aan de sfeer en het gevoel dat je opgejaagd wordt.

Mensen die vinden dat deze besturing niet meer van deze tijd is snappen het niet helemaal. Dit hoort dus juist bij een spel als RE. Gears of war is weer een heel ander soort spel en heeft een hele andere besturing die goed is voor dat spel (hoorde ik iemand zeggen dat de besturing hetzelfde is als in GOW :confused: ). In RE heb je heel veel trage zombies (ik weet het zijn geen zombies maar ik noem ze wel zo) die op je afkomen en dan zou een besturing als in gears de hele ervaring verkloten en moeten ze het op een andere manier moeilijk maken.

Hehe. Je moet de explosieve tonnen gebruiken. Er staan er nogal wat.

ps. sorry ik kan mijn vorige post niet veranderen. Ik weet hoe het moet maar mijn firefox doet kut.

thx, nu met i-explorer doet ie het weer

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Ook allemaal al gedaan als ie ernaast staat.

Maar ik weet al hoe het moet. Hij bukt steeds als je em goed raakt en dan moet je em slaan, dat paar keer doen en dan lukt het wel :+

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik vond de eerste delen tot aan 4 ook beter dan 4, Code Veronica (op de Dreamcast) had zoveel meer sfeer dan deel 4. Heb de demo van deel 5 nog niet kunnen spelen, maar vind het wel tof dat ze eens een andere weg ingeslagen hebben. En de donkere wereld verruild hebben met een zonnige dag omgeving. Weet alleen niet of het me bevalt.

10. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De demo zojuist "uitgespeeld"

Niks op aan te merken, graphics zijn prima. Evenals de besturing, @sjakiejojo het is dan ook een survival horror game hea .... is ook een bepaalde manier van spelen, veel lopen, omdraaien schieten/kniven, lopen omdraaien schieten/kniven. Op 1 plek staan en dan schieten werkt idd niet dan zal je van overal worden aangevallen, bijv op shanty town met die kettingzaag, het is heel makkelijk te halen alleen moet je enkel weten hoe, kwestie van rondjes lopen, "veilig" plekje uitzoeken ---> 1-2 keer schieten en weer opnieuw.

Wordt een topspel.

Enige puntje van kritiek: Ontiegelijk erge lastvan strepen in me beeld, op de pc kan je dan v-sync aan-/uitzetten maar dat blijkt hier niet te kunnen, hoop dat dit wel verholpen wordt.

Het is een topspel alleen zonder de magie van de oude delen :D

@ Gare lees hierboven .... Schiet hem met de rifle (hoofd) --> loop naar hem toe en geef hem een luppie :) --> Zoek een veilig plekje en doe dit opnieuw tot ie dood is.

11. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    dit word mn eerste RE dus vandaar deze opmerking:

WAAROM KAN IK NIET LOPEN ALS IK WIL KNALLEN??!

12. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Demo ook gespeelt. Wat een gruwlijke game :) heb het RE gevoel weer helemaal terug. RE4 was zo vet, en deze gaat daar nog overheen ook :) De besturing is perfect, vind alleen jammer van het wapenmenu. In RE4 als je het moeilijk had, kon je gewoon even op het menu knopje drukken en had je even rust om te beslissen wat je ging doen, nu blijft het gewoon doorgaan. Hoop dat ze daar nog iets aan gaan doen. Voorderest top spel :D

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dat hoort beetje bij resident evil. Je moet weglopen steeds en dan knallen, weer weglopen en knallen :+ Dat is resident evil. Moest er eerst ook weer even aan wennen, is alweer jaaaren geleden dat ik res 2 op mn playstation 1 had :D

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Heb de beginpost even aangepast, met nieuwe screenshots en gameplay filmpjes. :)

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook in de openings post zetten waar de demo kan worden gedownload en hoe het dan op wat voor cd/ dvd moet worden gezet met welk programma? bvd! Ik kan de demo bw niet donwloaden via mijn Jap account: Can not download to location ofzo.

16. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    maar dit kan toch niet meer anno 2008???? ik snap dit echt niet waarom ze daar voor kiezen.. alsof je niet met een handgun kan lopen knallen tegelijk.. echt verschrikkelijk slecht.. Volgens mij kon je met die rifle ook niet no scopen?! dat slaat echt nergens op.. beetje hetzelfde verhaal dan kan je ook niet lopen en schieten dus.. Verder is het wel mooi en leuk en inderdaad het gebruikelijke verhaal.. Van de besturing is niet zo en dat gebrabbel over je inventory.. maar het ergste is toch wel dat je niet kan lopen en knallen.. (ik voel me net een beetje Boris over die flapperende jas :+)

ff googlen.. er zijn mediafirelinks en torrents beschikbaar. dan de content folder op een datadvd branden.. dan bij je demo tabblad meteen spelen zonder te installeren!

edit: sorry voor de dubbelpost

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Max Payne??

Dus zover ik heb begrepen is het standaard in de RE reeks dat je niet kan lopen en schieten tegelijk, want ik heb mensen er niet over horen klagen bij de vorige delen??

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu de afzonderlijke files aan het downloaden via media fire ofzo, maar het 4de rar bestand gaat erg traag..

19. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    ja max payne idd :+ en het zal wel dat mensen er niet over klagen omdat ze het gewend zijn, maar ik vind het ECHT ECHT niet kunnen. Dit zal voor mij ook de rede zijn om het spel waarschijnlijk niet te halen als deze nog 60 euro is in de winkel.

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Moet je ook de torrentfile downloaden ik had hem binnen 2min. :)

Mijn menig over de demo:

Grafisch erg mooi, het richten in de game is wat wennen, maar de spanning zit er zeker wel in.

Snap alleen de vergelijking met Max Payne niet helemaal, aangezien je in die game toch echt wel kon rennen en schieten. Bullet time effect komt van Max Payne.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina