Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de gameplaymechanics echt gedateerd aanvoelen, voelt aan als een game van 10 jaar geleden.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb de Demo nog niet gespeeld, RE4 kapot gespeeld en 1 eenmaal gespeeld. Tot nu toe sluit ik me vĂ³lledig aan bij je woorden! Bij het verschijnen van het eerste in-game filmpje verwachtte ik dit al, en zo ik lees hoef ik mijn woorden (nog) niet terug te nemen. Ben benieuwd! :)

3. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat er zo geweldig is aan ragdoll physics. Die maken bewegingen juist hartstikke onrealistisch. 8) Ik ben al lang blij dat RE5 er geen heeft en hoop dat dat ook niet veranderd wordt.

Ik heb de demo nog niet gespeeld though en kan dus nog niet oordelen over de huidige physics.

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    hahaha nee nee. ik zat zo te zeiken over dat je niet kon lopen en schieten tegelijk en Boris van gamekings, heeft toen hij max payne 2 moest reviewen een kwartier lang alleen maar lopen zeiken over die flapperende wapperende jas van max payne. dus ik voelde me een beetje zoals Boris. verder heeft het niks te maken met max payne :+

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat uitpakken. Deze Resident Evil game is meer dan ooit een soort van actie game geworden en nog wat meer de arcade richting opgegaan. Dat is natuurlijk jammer maar het betekent ook dat je zelf snel en vlot moet kunnen lopen, herladen etc. En dat kan dus niet.

Ik heb het gister avond ook nog even in co-op gedaan met een vriend van me en dat is gelukkig wel een stuk leuker dan co-op met zo'n computer ai maar dan nog. Het eerste level begint met een leuk filmpje. Je schuift wat kasten voor de deuren en het gaat in het begin nog goed. Maarja dan zijn de kogels op ( soms probeer je wat te pakken maar das lastig) en dan komt er ook nog een tegenstander met een bijl. Je kan niet makkelijk weg komen en als je dan een goede plek hebt gevonden dan moet je ook nog even via een menu een ander wapen selecteren.....

2de level is gelukkig een stuk beter dan het eerste level, maar het hele gameplay mechanisme in verband met de besturing etc moet echt verandert worden anders word het geen 60 euro koop voor mij..

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier kan ik kort over zijn. Speelt als een oude krant.....wel een erg mooie krant dat dan weer wel.

7. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    hoe heb je zo duidelijk dit filmpje gemaakt met een dvd recorder ofzo?

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Fardo jongen, je speelt alsof je nog nooit een RE hebt gedaan! :+

Volgens mij is er weinig verandert aan de movement / manier van schieten in dit deel, dus ik begrijp het commentaar daarop niet helemaal. 't Ziet er allemaal fantastisch uit... alleen nu nog hopen dat er nog genoeg spanning in de game zit. Op basis van deze korte demo kun je dat echt niet beoordelen volgens mij.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb de hauppauge HD PVR ik kan dus mijn gameplay capturen in HD (deze is nu iets gedowngrade ;))

Ik heb inderdaad nog nooit een RE game gespeeld (zoals je ziet niet mijn ding :+)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

ik heb een beetje tzelfde,.. iedereen heeft commentaar op het feit dat RE5 speelt als een Resident Evil game,..

Ik weet ook wel dat het niet de meest vloeiende setup is en dat deze control scheme niet door iedereen gewaardeerd wordt maar om nu met zn allen zo verbaasd te doen is ook een beetje raar.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Precies, ik heb dat heel erg bij het bericht van MetalSonic.

Ik krijg hier eens een RE4 deja vu bij. Waarom is dit nu ineens niet goed meer dan? In RE4 werd je ook omgeven door vijanden op meerdere momenten en werkte de besturing je ook tegen (spanning verhogend volgens de makers).

Kon je trouwens niet in RE4 een snelle zijwaardse stap maken... of was dat een andere game?

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik verbaas me erover dat de meeste mensen die slechte controls zomaar accepteren.
    'het hoort bij RE'. Slechte controls horen bij een game? :confused: Dat is ook voor het eerst.

Ik heb nog nooit een RE game gespeeld, en deze demo laat me iig zien dat ik niks gemist heb.
    Voor de fans zal het natuurlijk wel weer een topper worden

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    't Staat toch duidelijk in zijn bericht?

"maar om nu met zn allen zo verbaasd te doen is ook een beetje raar."

Niemand hier zegt dat die slome controls geweldig zijn (het hoort jammer genoeg bij de RE traditie), maar dat iedereen daar nu zo verbaast over reageert is natuurlijk erg vreemd.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zeg ook niet dat mensen het geweldig vinden, maar het wordt wel gewoon geaccepteerd. Zo komt het iig op mij over.
    En natuurlijk reageren mensen verbaasd. Je weet toch ook dat niet iedereen de vroegere RE's heeft gespeeld. ;)
    Mensen verwachten dan goede controls. Vooral in een high profile titel van 2008/2009.
    Dan lijkt het me logisch dat je verbaasd bent als de controls zo crappy zijn.

Laatst bewerkt: 7 dec 2008
  15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Is wel te begrijpen ja.

Ik had dat zelf erg bij Lost Planet, die voor mij ook een stuk minder leuk was alleen door die stroperige besturing (en laten we het niet over het feit hebben dat je niet onkwetsbaar was als je tegen de grond werd gegooid).

Ook een capcom game trouwens...

Capcom heeft wel vaker van die quirky zaken in zijn games zitten, die veel mensen irriteren.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    tsja , ik wee took niet of ik die controls zo geweldig vind. Weet je wat het is , ik wil ook niet dat RE net als MGS4 de GOW controls grotendeels overneemt..dan speelt op een gegeven moment alles hetzelfde. Voor FPS werkt zo'n standaard control setup wel maar ik vind niet dat je dan maar voor alle genres een standaard moet verzinnen en alles wat daarvan afwijkt is "ouderwets" of "slecht". Ik ga iig de game gewoon kopen en ga na het spelen oordelen of ik vind dat de controls verouderd zijn of niet

17. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Doe even normaal aub. Als je niet tegen kritiek over de game kunt, kom hier dan niet. -/- Alonso
    Slecht in de zin van dat je immobiel bent. Je voelt je dus niet bepaalt een super held die als een MC al springend granaten grooit en headshots maakt. Als je wat meer ervaring hebt wordt het vanzelf een stuk makkelijker. Echter had ik in RE4 ook nog steeds situaties later in het spel waarbij ik behoorlijk gefrustreerd raakte (Het mijnkarretje.. argh...:x) maar aan de andere kant als het goed gaat gaf het mij soms een grotere kick dan bij een GOW2 waarbij ik de actie die ik in het begin zo super vet vond soms een beetje eentonig ging worden.

Als je voor het eerst een RE-game speelt verbaast het mij ook niets dat je dan een demo niet echt geweldig vindt. Ik vond RE4 in het begin ook niet echt super omdat ik nog niet echt goed met de controls overweg kon. In het dorp waar je begon zat ik dan ook behoorlijk te kutten. Toen ik het spel had uitgespeeld en weer hetzelfde level speelde schoot ik al die sjakies voor hun hoofd en liep ik er met gemak doorheen. Ook staat een RE game bekend om het goede verhaal en de meeslepende sfeer waar je wel ff in moet komen. Met het geld wat je oppakt kan je wapens en ammo kopen, ook kan je stenen vinden die je bij een soort van blacksmith kan inruilen voor wapens etc. Ook kan je je wapens upgraden. Het klinkt heel simpel maar in RE was het zo uitdagend en o wat was je weer blij als je bij zo'n blacksmith kwam.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2008
  18. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is er nou slecht aan de controls? in vredesnaam legt iemand mij het uit. Het is precies hetzelfde als deel 4 dat is toch goed? dat spel kreeg alleen maar 10en, niemand vind het toch ook erg dat gears of war 2 de controls hetzelfde izjn gebleven :confused:

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben het met je eens Dulle. Bij zo'n grote titel op de huidige next-gen consoles verwacht je niet zulke crappy controls. En ja, het is misschien al jaren zo bij RE games, maar dat vind ik geen excuus. Zoals ik al zei, RE5 voelt gedateerd aan, als een game van 10 tot 15 jaar geleden. Wees een vernieuwend Capcom en geef die game nieuwe controls, want dit vind ik wel erg makkelijk gedaan. Heb sowieso de laatste tijd het gevoel dat Japanse developers niet durven verder te ontwikkelen. Japanse developers zijn hier erg makkelijk mee. Controls zijn een van de belangrijkste onderdelen van een game en de controls van RE5 hebben voor mij de game verpest.

Heb RE4 toen ook geprobeerd, maar ben ermee gestopt omdat ook deze controls niet lekker werkten. Dat de controls al jaren zo crappy zijn in RE games, geeft alleen maar aan dat Capcom of heel erg lui is om nieuwe controls te ontwikkelen of Capcom is te eigenwijs om nieuwe controls te ontwikkelen.

Laatst bewerkt: 7 dec 2008
  20. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Alonso wat wil je dan? Dat het een shooter wordt? Het is een fucking survival game, geen shooter. Als ze de controlles veranderen wordt het net als gears met cover en rennend schieten, nee dan is dit spel leuk :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina