Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Survival game of niet, een game van dit kaliber hoort gewoon degelijke controls te hebben ipv controls van 10 tot 15 jaar geleden. Het is te traag en werkt nu niet goed. Ik bedoel, je kunt niet eens lopen als je schiet. En hoeven niet gelijk GoW controls te zijn(alhoewel ik dat helemaal niet erg zou vinden), maar iets soepeler, sneller en moderner mag het allemaal best wel.

Verschil is dat de controls in Gears of War goed zijn, dus die hoef je niet te veranderen. Al sinds jaar en dag zijn er veel klachten over de crappy controls in RE games en Capcom doet er al jaren helemaal niets aan.

Laatst bewerkt: 7 dec 2008
  2. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is dan de reden dat RE4 de beste gamecube game is geworden (of onder metroid prime, weet niet precies) en dat het cijfer gemiddelde lag op een 95.7%. Moet JIJ je dan niet afvragen of het niet gewoon aan jezelf ligt? want de controls in RE4 zijn echt perfect.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Uhh, reviewers (andere mensen) vinden RE4 zo goed, ik niet. En reviewers trek ik niets van aan, kijk liever naar m'n eigen mening. Het gaat hier nu om RE5, een game die in 2009 op een Xbox 360 en PS3 verschijnt met de controls van een game 10 - 15 jaar terug. En vind het wel heel erg makkelijk om het dan maar op anderen af te schuiven ipv naar de game te kijken. En als je daar kritiek op geeft, nou pas dan maar op...

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    err,.. volgens mij heeft RE5 de controls van RE4, een game uit 2005.

deze zijn wezenlijk anders dan de controls van de oude RE1, 2 ,3 op de psx.

Dus ZO verouderd zijn de controls nu ook weer niet;)

maar even voor de mensen die het niet lekker vinden spelen, wat zou je graag anders zien dan. Ik heb zo het idee dat de game er niet beter van zou worden als er een GOW zonder cover van gemaakt zou worden maar dat kan aan mij liggen.

Is het puur het niet kunnen lopen/schieten/strafen tegelijk?

5. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^De langzame besturing, gewoon van het lopen tot het omdraaien tot het richten, het wegdoen van je wapen om te gaan lopen terwijl je omringt wordt door vijanden die blijven spawnen.

Het gaat gewoon zo tergend traag. Ik ben het wel gewend van resident evil, maar ik vond het vroeger beter te pruimen dan tegenwoordig. Het hoort bij resident evil, maar dat wil niet zeggen dat het ook meteen goed is.

Ben bang dat de controls wel zo zullen blijven en dat veel mensen daardoor een goede game laten zitten omdat de controls gewoon niet meer van deze tijd zijn.

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    oa.
    Het wisselen van wapens is ook vreselijk.
    Of wat dacht je van een knop voor wat snelle melee als de zombietjes te dichtbij komen? Nee, je moet eerst met LB je mes pakken, dan 5cm van een zombie afstaan, en dan pas kan je op RT rammen om een paar sneetjes toe te brengen.

Het werkt allemaal zo non-intuïtief. Traag. Ouderwets. Irritant.

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Schieten terwijl je loopt zou inderdaad best mogen. In dat opzicht vind ik GOW beter. Sfeer verhogend of niet, het is natuurlijk onzin dat je de trekker van je pistool niet over kunt halen op het moment dat je een beweging maakt. Zelf stoor ik mij nog het meeste (en dat was bij de oudere RE games ook al) aan het feit dat je steeds je inventory moet openen als je een ander wapen wilt gebruiken. Dit verhoogt echt niet de spanning (het spel wordt zelfs gepauzeerd), maar is eerder irritant en komt inefficiënt over.

Ondanks dat vond ik RE4 een absolute topper, al was het maar om de mooie filmpjes en de coole tegenstanders. Het spel speelt ook erg cinematografisch... het lijkt af en toe net of dat je in een film meedoet.

De eerste scene al bij RE4, dat dorpje waar je in een huis verstopt en die villagers proberen via allerlei manieren je huis binnen te dringen (inclusief kettingzaag)... totdat de kerktoren klokken luiden. Geweldig gewoon.

EDIT: Eff een stomme vraag, maar is die demo nou al ergens te downloaden (JPN marktplaats ofzo)? Ik ben afgehaakt bij het branden op de DVD omdat ik daar geen zin in heb... maar als de demo al voor iedereen beschikbaar is...

8. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Kijk, dat is nou juist wat ik bedoel :) het is JOU mening, en jij bent een van de weinige die RE4 niet goed vind. Daarom denk ik juist et het aan jou ligt en niet aan de controls ;) Over de besturing. Dat je niet kan lopen terwijl je schiet vind ik ook wel vervelend :) daar hadden ze best wel wat aan mogen doen en geef ik ook iedereen gelijk in dat ze het vervelend vinden. Ik vind alleen niet dat je kan zeggen dat dit controls zijn van 10-15 jaar oud. In RE4 werkte de controls geweldig, dus dat doen ze nu gewoon weer. :)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap de mensen die voor deze controls zijn niet helemaal. Een survival horror kan je de spanning bij opbouwen door camerastandpunten, geluid, schrikeffecten etc etc. Het staat toch nergens naar om zulke bizarre echt lijkendegraphics neer te zetten en vervolgens het mannetje te laten bewegen als een gehandicapte paspop?

Het zou hetzelfde zijn als ik PGR3 ga spelen met een lekke linkerachterband en een scheve wielophanging 'Zo is het veel moeilijker en spannender' 8)

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Demo geprobeerd en ik vond er echt geen ene flikker aan, daar waar ik Resident Evil 4 wel cool vond. Een beetje in een afgesloten omgeving rondjes rennen, achtervolgd door hordes met zombies, zonder enig doel... Slechte demo.

11. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap dat je het raar vind, maar het gaat er toch echt om dat RE5 niet als een shooter/actie game gezien gaat worden, maar net als RE4 een horror game. Ik ging laatst demo van Dead Space spelen, en als ik iets kut vond vond ik het wel Dead Space :p mensen vinden mij vast raar, maar ik had die 2 weken daarvoor RE4 helemaal uitgespeelt voor de 4e keer. Dan stelde mij Dead Space toch behoorlijk teleur. Dan speel ik liever RE4 dan dat. Naja, mensen die de controls kut vinden zullen toch niet begrijpen wat ik bedoel.

Het gaat erom om te laten zien hoe het spel speelt, niet om iets van het verhaal te spoileren. Ben blij dat ze zich totaal niet met het verhaal bemoeid hebben in de demo.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Dan kan je ook gewoon Resident Evil 4 gaan spelen. Doe er in ieder geval een level in dat niet suf en saai is. Ik bedoel... minutenlang een rondje lopen door dezelfde omgeving terwijl er een zooi van die gasten achter je aanzit, erg suf.

13. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, daar heb je wel gelijk in :) ze hadden gewoon een leuk level moeten doen. Maar ze kunnen niet teveel spoileren, want ze hebben alleen nog deze plek laten zien, dat terwijl maar 5% van het hele spel zich afspeelt op die plek in afrika. Als ze een ander level hadden gedaan hadden ze een andere plek laten zien waar nog geen informatie over is. Verder vind ik het 2e level al een stuk leuker dan het 1e :) het eerste is gewoon idd rondjes rennen, maar het 2e level moet je echt van punt A naar B. Heb je die ook al gespeelt?

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik mis wel de spanning van deel 1 tot aan Veronica, okeej het waren crappy controls maar dat deed er niet toe hoe raar het ook mag klinken. Het was gewoon voor mij als horror liefhebber geweldig om te zien hoe goed het verhaal in elkaar stak en de spanning aanwezig was in tegenstelling tot de belabberde films van RE. Deel 4 nooit echt in me opgenomen, Code Veronica was voor mij de beste RE.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Code Veronica was de beste RE op dat moment omdat het niet meer pre-rendered achtergronden waren en ze dus meer met de camera konden doen. (mee-pannen en scrollen a la Dino Crisis). En natuurlijk omdat Wesker er weer in zat , en hoe! :D

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb gisteravond ook even gespeeld. Ik kijk echt uit naar dit spel in 2009. Maar voor mij viel het tegen. De wapens kiezen is te lastig en niet snel te doen en wat in dit deel wel nodig is omdat er veel zombies in een keer zijn, waardoor je vaak wordt gegrepen en dat je weer aan je rechterthumb stick moet zitten rammen.

Ik had echt gehoopt dat je wel kon lopen en schieten tegelijk maar dit kan dus niet. Dit kan is deze tijd niet meer vind ik zeker in combinatie met veel zombies tegelijk die op je af komen. Ik vind dit typisch Japans ze blijven heel vaak bij hun roots wat natuurlijk geweldig is maar ze vernieuwen nooit echt.

Het positieve is dat dit een redelijke oude build is want dit level was ook al precies speelbaar op de E3, maar het heeft ze niet echt geholpen vind ik, en ik vond het al raar om 3 maanden voor de release een demo uit te brengen hier hadden ze beter even mee kunnen wachten en een betere demo uit te brengen van een nieuwere build.

Want ik ben nu van een must buyer naar en twijfelaar gegaan.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    stel nu dat het een oude build is en dat je in de uiteindelijke release versie de optie hebt om een standaard Third person shooter control scheme te gebruiken ( lopen en strafen met linkerstick, mikken met rechterstick) dan zouden ze volgens mij de moeilijkheid van het spel wel aan moeten passen aan de hand van welke controls je gebruikt,.. als je een standaard TPS scheme gebruikt ben je veel beweeglijker en wals je zo over die zombies heen.

Ik weet dat Capcom gezegd heeft dat ze overwegen deze optie te implementeren maar ik zie het niet zo 1,2,3 gebeuren omdat volgens mij dan de halve game op de schop moet..

18. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opinie over de demo;

Pluspunten
    -Grafisch heel sterk.
    -RE4 sfeer intact gebleven.
    -Top gameplay, leuke verbeteringen(klein maar toch) zoals het items oppakken, wapen swappen, nieuwe finishing moves(nek omdraaien, stomp, etc).
    -Orginele setting (hopelijk ook terug naar raccoon city).
    -Co-op side kick werkt erg goed, erg goede A.I. in offline singleplayer.
    -Co-op online, offline splitscreen leuke toevoeging.

Minpunten
    -Animaties zijn erg verouderd, RE4 animaties zijn gewoon hergebruikt in vele situaties, voelt gewoon niet netjes aan.
    -Gevoel van de wapens is nog erg matig, de impact mis ik gewoon. Dit kun je ook koppelen aan de matige animaties.
    -RE4 was al niet echt "eng" meer, maar dit is nog een stuk erger. Je side kick zorgt er ook wel voor dat de angst achterwege blijft ( RE4 was met Ashley anders, die kon vrijwel niets doen;) ) . Maar beetje moeilijk over te oordelen omdat ik niet in het verhaal zit plus dat het een korte demo is.

Maar goed, de game komt nog lang niet uit. Dus tijd zat om dingen bij te schaven.

Edit1: wat! over 3 maanden al?!

19. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Kijk, eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel. :) Ze hebben het hele concept van deeltje 4 al. Als ze nu een toevoeging doen van lopen en schieten tegelijk, moet de AI beter worden (zeg sneller lopen). Dan is de game meteen een stuk minder aantrekkelijk. Ze moeten dan de hele game aanpassen. Ook werd RE4 zo goed ontvangen en door niemand geklaagt. ;) Tuurlijk komen ze dan niet op het idee om het aan te passen.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou , volgens mij hebben ze zeker wel met dat idee gespeeld. Ik heb niet al te lang geleden gelezen (volgens mij op kotaku.com) dat er serieus werd overwogen om een standaard TPS control scheme toe te voegen. Ik zie alleen niet hoe je dat in deze fase van de ontwikkeling van een spel zou kunnen doen zonder de balans volledig te verne*ken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina