Schieten terwijl je loopt zou inderdaad best mogen. In dat opzicht vind ik GOW beter. Sfeer verhogend of niet, het is natuurlijk onzin dat je de trekker van je pistool niet over kunt halen op het moment dat je een beweging maakt. Zelf stoor ik mij nog het meeste (en dat was bij de oudere RE games ook al) aan het feit dat je steeds je inventory moet openen als je een ander wapen wilt gebruiken. Dit verhoogt echt niet de spanning (het spel wordt zelfs gepauzeerd), maar is eerder irritant en komt inefficiënt over.
Ondanks dat vond ik RE4 een absolute topper, al was het maar om de mooie filmpjes en de coole tegenstanders. Het spel speelt ook erg cinematografisch... het lijkt af en toe net of dat je in een film meedoet.
De eerste scene al bij RE4, dat dorpje waar je in een huis verstopt en die villagers proberen via allerlei manieren je huis binnen te dringen (inclusief kettingzaag)... totdat de kerktoren klokken luiden. Geweldig gewoon.
EDIT: Eff een stomme vraag, maar is die demo nou al ergens te downloaden (JPN marktplaats ofzo)? Ik ben afgehaakt bij het branden op de DVD omdat ik daar geen zin in heb... maar als de demo al voor iedereen beschikbaar is...
Laatst bewerkt: 7 dec 2008