De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen? Ik heb nu een sony kdl 32d3000. Geweldige tv en mooi beeld tijdens het gamen. Echter wil ik graag een 40 inch aanschaffen, groter is toch leuker;) Ook wil ik full hd ivm blue ray.

    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de sony kdl40w4500 Maar zijn die extra's zoals motionflow,bravia engine 2, full hd en 100hz nu echt nodig voor gamen, oftwel wordt het beeld er mooier door?
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Op die sets kan je een vertraging meegeven, dat het geluid iets later komt, net als het beeld.

    Vaak heb je je surround namelijk direct uit je console, en niet uit je tv.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hey jongens,

    ik heb even een vraagje over digitaal tv.
    ik krijg binnenkort een humax IR-fox C van een vriend van mij zodat ik ook digitaal tv heb op mijn kamer.
    beneden hebben we al digitaal tv van ziggo en ik weet dat die smartcard in ieder geval het doet op de humax.
    die smartcard is in ieder geval niet voor mij want die is voor beneden.
    maar om nou digitaal tv te hebben op mijn kamer heb ik dus ook een smartcard nodig.
    maakt het dan uit welke smartcard ik haal en moet ik dan appart ook nog abbonomentskosten betalen of betalen wij voor digitaal tv in heel het huis?

    om het even overzichtelijk te maken is dit mijn vraag:
    maakt het uit wat voor smartcard ik haal en moet ik daar appart nog abbonementskosten voor betalen?

    alvast bedankt!
     
  4. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij gamen zul je zowel veel hebben aan de bravia engine 2 als de full hd resolutie. De 100hz schijnt niet wezenlijk spectaculair te zijn. Hieronder nog even een link met een review over deze tv. Over deze tv heb ik nog geen negatieve reviews gelezen.

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40w4500-20081116135.htm
     
  5. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de info!
     
  6. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een extra smartcard van ziggo nodig (dus daar aanvragen en op de site van ziggo staat trouwens alles wat je wil weten)
    ziggo levert volgens mij tot max 3 kaarten voor de prijs van 1 je moet dan idd wel de decoder aanschaffen maar die heb je dus al.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb toch duidelijk aangegeven dat de 120hz led lcd's een motion handling hebben die nòg hoger ligt dan de plasma's?
    Het verschil met conentionele lcd's is groot.

    Je noemt altijd het dalende contrast bij omgevingslicht, maar heb je daar een link van?
    Overigens doe ik bij gamen en films kijken mn gordijntje dicht en dan is dat probleem getackled. Als je dit bij een lcd doet, gaat de motion resolution echter niet omhoog.
    Bij het getal van de dalende contrastwaarde spring je ineens van het gewone contrast naar het ANSI contrast, waarbij een lcd nooit boven de 750:1 uitkomt,

    Als je de IFC van de Pana aanzet (zit alleen op de pz85 en pz800), dan daalt de motion resolution. Als je enkele opties van de Samsung lcd aanzet, daalt die toch ook van 550 naar 300?
    De 30ms hogere inputlag bij het niet aansluiten via vga of niet gebruiken van de game-mode (die niemand gebruikt vanwege het donkere beeld) is voor gamers wel belangrijk om te weten.
    De Sony lcd is overigens de snelste/beste op dit gebied!

    Toch zijn dit eeuwigdurende nutteloze discussies want het zijn maar specs. Het gaat erom wat jij mooi vindt en niet wat een ander mooi vindt en dus: testen en vergelijken!!

    Het uiterlijk van de Samsung, philips (en Pioneer) zijn wel de mooiste van dit moment, echt een plaatje.
    Morgen ff een tvmeubel halen, dan kan ik mn 2de plasma installeren :)
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk daar wel heel goed mee uit.

    Film1/Sport1 bijvoorbeeld moet je op elke Smartcard apart laten activeren.
    Dat betekend dat je voor elke smartcard dan ook € 19,95 moet betalen.
     
  9. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    hey Hallo,
    Ik ben van plan om dus een tv te kopen, nu vraag ik me af of het mogelijk is om Creative pc-boxen setje erop aan te sluiten? Is denk ik beter geluid dan het geuid v.d TV
     
  10. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit welke smartcard je haalt. Ziggo wilde eerst in december 2008 abonnees de mogelijkheid bieden om tot maximaal 3 smartcards te gebruiken met 1 abbo. Dit wordt nu voor alle abonnees ergens in 2009 gerealiseerd en dan mag je tot max 5 smartcards gebruiken icm met slechts 1 abonnement dat op naam staat dus incl. Eredivisie Live, Film 1 etc. (mocht je dat hebben natuurlijk)

    Het verwarrende is dat oud @home gebruikers wel al van dit voordeel gebruik konden maken en andere klanten weer niet. Sommige klanten konden wel meerdere smartcards op 1 abbo hebben maar dan moesten ze weer extra betalen voor bijv. Film 1. Heel verwarrend allemaal maar als het goed is, is dit ergens in 2009 opgelost. Kijk anders eens op het forum van ziggo gebruikers.
     
  11. japie06

    japie06 Kaasfabriek

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de 42PX80 nu hier een week staan en ik moet zeggen dat het beeld echt veel beter uit ziet dan mijn CRT'tje. Ik moest hem plat vervoeren want verticaal paste hij niet. Maar er is niks te zien. Zijn er nog dingen waar mee ik rekening moet houden met de eerste paar honderd uur van de TV? ik heb igg wel al het contrast een stuk lager gezet en een beetje ligge te klooien met een calibratie dvd'tje.
    Eerst dacht ik van Woow dat is echt een grote TV maar ik ben er nu al aan gewend.
     
  12. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Cremy

    Cremy Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja!

    /Mod Wat is het nu Ja of Nee
    /Mod Vertel er ook meteen bij waarom !!! - Melbuuln

    Nou, ik zie niet waarom je op deze TV je Xbox niet aan zou kunnen sluiten. : )
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2008
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor kleine afstanden is verticaal vervoeren helemaal geen probleem.
    Mijn gekocht LCD is door een medewerker van de MM op zijn kop in mijn auto gelegd =(

    Zag begin dit jaat iemand bij de MM weg rijden met een >42" Plasma boven op de imperiaal.

    De A330 kan je vergelijken met de oude S81B van Samsung.
    Voor <€400 haal je een goede lcd in huis !!
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb even een vraagje, heb wéér een andere tv gezien en deze wil ik dan toch echt deze week aanschaffen. De Samsung LE32A436 voor het geld een goede tv lijkt me en zag er goed uit in de winkel.

    Nu heb ik een vraag, wat is nou de beste webshop? Service en levertijd zijn het belangrijkst. Kan hem wel halen bij Media Markt maar die service is gewoon kut en heb een hekel aan die winkel, online issie goedkoper en de service kan niet slechter dan bij Media Markt ;)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk vind ik www.goedkopen.nl een hele goede webshop.

    Bij de online shop van BCC koop ik nooit iets weer.
    De bestelde vaatwasser werd zonder doos en met een deuk afgeleverd.
    We vonden het al zo raar waarom de vrachtwagen chauffeur zo snel weg moest.
    Waarschijnlijk heeft die lul de vaatwasser in de vrachtwagen laten vallen.
     
  17. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Begin echt te twijfelen of ik een fullHD zal kopen, kost wel meer maarja t'is wel beter... Zou het niet slim zijn om een FullHD te kopen...ik wil graag een 32 inch, anders loopt et egt uit de hand, maar aan de andere kant hoor ik dat op "kleine maat", dus onder de 100cm, (bijna) geen verschil is tussen HD ready en FullHD is.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste is inderdaad waar ;) En vooral op een tv met een diagonaal van 81cm. Dat is gewoon geld weggooien, je gaat het verschil nooit zien van een normale (+1,5 meter) kijkafstand.
     
  19. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Het was je zwager hè? :lol:


    Toevallig heb ik net een tv gekocht bij de MM. Als ze een stuntaanbieding hebben, dan is die soms nog goedkoper dan een online winkel! €699 voor een Panasonic TH42PX80 ben ik nog niet tegengekomen! Alleen Redcoon voor 688, maar dat is een buitenlands model. En daar komen de bezorgkosten ook nog bij en bij een winkel kan je m afhalen.
    Ook schijnt de MM niet zo moeilijk te doen als je de tv toch wilt ruilen voor een andere.

    Service en uitleg is natuurlijk zeker niet top, maar als je zoals ik precies weet welke tv je wilt hebben, dan maakt dat weinig uit. En service: de tv werd op de afgesproken dag netjes bij me thuisbezorgd (rechtop) en in mn huiskamer gezet in mn appartement op 2 hoog (met lift).

    Als er iets is met de tv binnen een week, dan is het een dead on arrival en wordt die geruild. Daarna geldt de 2 jaar reparatie aan huis van Panasonic en heb je niets meer met de winkel te maken waar je m heb gekocht.
    Ik ben er nu ook zeker van dat ik een Nederlands model heb met die garantie.

    Als die tv van jou online een stuk goedkoper is, dan moet je dat gewoon doen natuurlijk. Vraag naar de garantie/service aan huis!



    Het verschil in resolutie zal je niet zien, maar het kan wel zo zijn dat de full hd een beter beeld kan geven als deze betere features heeft zoals betere 24p weergave, hoger contrast etc etc. De full hd kan ook een slechter beeld geven, dit zijn dingen die je niet uit de specs kan halen.
    Daarom: zelf testen. Vergelijk het beeld van de full hd met de hdready.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina