Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Okee ga ik doen,maar dan wel als Soldier klasse anders begin ik er niet aan.}:];)

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ga er misschien deze week dan toch aan beginnen... Ik krijg Lost Odyssey maar niet uitgespeeld. Te lineair, niet vernieuwend genoeg en weinig interactieve gameplay. ME kan maar beter zo goed zijn als jullie hier beweren :+

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Het verhaal is echt super, de graphics ook, de gameplay en besturing ook. Als ik je nu een cijfer moest geven zou ik zeggen een 9.5 ofzo. Het is alleen dat je, weet niet of er al een update voor is geweest sinds de release, beter even je cache geheugen kunt legen af en toe. Soms komt er nog wel eens unreadable in beeld en dat is focked als je al een tijdje niet meer gesaved hebt en dat doe je gauw door de shit in de game. Vooral het schip wat je gaat krijgen is erg cool. Voeg Haldir NL maar even toe, ik kan je dan met korte vraagjes wel helpen. Voorlopig alleen even via internet, mijn 360 word vandaag, morgen of overmorgen opgehaald voor de derde keer en laatste. Garantie is verlopen. ;):9 Zeg wel even wie je bent als je me toevoegd.

4. Cerberi

Cerberi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds dit weekend heb ik Mass Effect in huis, moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben, wat een vette game :-D

5. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Mass Effect beleeft weer een hele opleving :)

Als je de game heb uitgespeeld dan krijg je bij new game select Exisiting ID als je dat doet ga je dus overnieuw met je character die van mij zit op lv.45 ok leuk dacht ik maar je kan geen andere class kiezen, ik dacht dat als je m uitgespeeld had dat je door een andere class te kiezen aan je nieuwe class nieuwe puntne kon besteden maar dit is dus niet het geval??

6. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als non-gamer (bepaal zelf maar hoeveel waarde je eraan hecht ;) )kan ik je zeggen dat ik het echt een dijk van een game vond, echt een bijzonder spel. Het heeft een hele goede sfeer en het is samen met Assassin's creed zo'n game die je bij blijft. Echt super.
    Ik krijg m deze week ook weer binnen :)

7. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Kun je nagaan ik heb die game al een tijd na de release gekocht,en nog steeds zit die standaard in m'n 360.

Niet alleen de game is zo tof,maar het vermaak wat het je bied is echt ongekend en die sfeer die het heeft.
    Ook vind ik je mede karakters gewoon tof van Doctor Chackwas tot Ashley Williams en Wrex,ieder met z'n eigen charme.

Wat ook leuk is zijn de persoonlijke verschillen van Doctor Chackwas en Doctor Michelle van de Med Clinic,en zo vind Dr Chackwas het helemaal het einde voor gewonde soldaten te zorgen terwijl Dr Michelle daar niets van moet hebben.
    Tja tis moeilijk uit te leggen wat deze game precies doet,maar het is net alsof je deel word van de game wat heel overdreven klinkt misschien.
    En ik kan je ook vertellen hoe ik met smacht wacht op deel 2,en dat heb ik niet snel met een game.;):cool::thumbs:

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is de herspeelbaarheid zo groot dan? Het spel is incl sides toch uit te spelen in 30 uur oid?

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat klopt,maar dat is als je het spel gewoon 1 keer speelt.
    Maar ik ben dus bezig met meerdere games als Shepard,en allemaal geven ze een andere beleving op zich.

Je moet daarvan houden,zo vind ik gears of war niks en andere weer wel.
    Niet om te vergelijken,maar ik ken mensen die GOW meerdere keren doorlopen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar je speelt dus wel steeds dezelfde missies?

edit: Gears 1 en 2 zijn de enige games die ik meerdere keren heb doorlopen ;)

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Het hangt er vanaf. Als jij op een bepaald moment een verkeerde keuze maakt kun je wel een ander soort missie krijgen dan ik bijvoorbeeld. Het is hoe je personage aanmaakt en verder ontwikkelt in het spel. Ik raad je aan de guide eens te checken, daar staan echt gouden tips in. Kijk, als je soldier bent is het wel handig ook te kiezen voor een soldier achtergrond. Zeg maar dat je familie ook in het leger zat en zo is dat met alle mogelijkheden. Je moet ze gewoon aan elkaar knopen en dan komt het vaak wel goed. Sith_Vegeta had mij toen voor Insanity de tip gegeven als soldier in iets van shields te investeren en dat heeft toen wel gewerkt. Wat die precies bedoelde ben ik al weer vergeten, maar sommige dingen geven wel aan dat het belangrijk is keuzes te maken, investeringen te doen en het goede of slechte pad te kiezen. De guide is daarin een handige extra en een van de redenen waarom ik vaak een guide koop. Heb de CE van Fallout 3 hier ook liggen. 29,99 en ongeveer 500 pagina's dik, de dikste ooit. Erg handig zijn guides vaak! ;):)

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat ook misschien intersant voor je te melden is is dat Mass effect ook nog eens een lading achievements heeft,en die haal je echt niet in 1 game eruit.

En precies wat Yellow al zegt dat over die verschillen,wat ook zeer meespeelt zijn de optimale graphics die blijven steenvast de mooiste van alle games die ik heb gespeelt.
    Tja ik wil je niet teveel verklappen over het spel,wel even een tip voordat je speelt.

Maar ik zou je aanraden om de game op je HDD te zetten,de game heeft een resolutie probleem dat sommige details wat pop up geven in de kleding of achtergronden.
    En dat word dan vermindert als het op schijf staat,laadtijden worden ook verkort.:);)

13. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Ook het probleem opgelost dat de cd niet elke 5 seconden moet laden als je door The Citadel loopt?

Ga zo beginnen aan mn derde playthrough op de moeilijkste stand, hoop dat ie niet zo vaak meer hoeft te laden in The Citadel want daar ergerde ik me wel es aan.

14. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je speelt vnl wel dezelfde missies, doch de uitkomst (en soms ook de insteek) hangt vaak af van je keuzes.

In 30 uur heb je hem uitgespeeld als je alle zij-missies doet ja.
    Dat duurde bij mij dan ook zo'n 10 weken (gemiddeld game ik per week 2-4 uur)

Ik heb zelf nu Oblivion weer eens opgepakt en twijfel of ik daar nu ga rushen (focussen op mainquest) of dat ik toch ook verder ga met de kleine quests. Ik heb er 80 uur op zitten (met deze character, met een andere 30), maar ik heb het spel al zo'n 4 maanden niet aangeraakt, omdat ik meer variatie wilde

Wat dat betreft vind ik Mass Effect een goede speeltijd hebben. Niet te lang (langer moet ook niet ivm veel vrij saaie planeten), maar zeker ook niet te kort.

Een volgende versie mag wat mij betreft best langer (50-100 uur max, de 200+ uur van Oblivion vind ik te groot, maar ik mis daar ook wat goede lange side-quest verhaallijnen, waardoor verveling snel toeslaat)), als ze de side-quests ook wat interessanter maken. Veel planeten zijn een beetje generiek op dit moment. Te veel rondrijden, waarbij er vaak te weinig gebeurt: half uur rondrijden op een planeet (om alle probes/elements te vinden) en vaak maar 2-5 minuten vechten.
    Met de hoofdmissies zit het overigens wel snor en de wat grotere zij-missies (Cerberus, Geth incursions, Listening posts), maar veel andere missies zijn toch wat leeg (althans de planeten).

Het is wel een erg vette game nonetheless :)

Ik heb mijn eerste playthrough gedaan als soldier (lvl 50),
    maar achteraf wil ik voor Mass Effect 2 verder gaan als Vanguard.

Is Hardcore te doen als lvl 1 Vanguard, of kan ik beter nog eens normal/veteran doen met de vanguard en daarna pas Hardcore en Insanity?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gave antwoorden! Ben er nog niet over uit welke class ik ga spelen.

16. Cerberi

Cerberi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf gewoon als soldier gaan spelen, en ga deze eerst eens doorspelen voor ik een andere class ga doen :).

Aan replaywaarde kan ik er dan ook nog niet zoveel van zeggen. Games die voor mij een enorme replaywaarde hebben zijn games als DMC4, waar het uitspelen van de eerste twee moeilijkheidsgraden een ontzettend niet-voldaan gevoel geeft :p

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.091
    Wat is een leuke klasse om te beginnen? Heb hem even van een vriend geleend :)

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja dan is de game ook niet voor jou bestemd,okee het is een shooter maar zeker geen rollercoaster ride in die zin.
    Een vriend van me vond KOTOR toen ook niks omdat hij het teveel gelul vond,en dat deed me zeer haha.

@ Jorrie

Als ik jou was zou ik beginnen met de Vanguard klasse,die is echt erg spektaculair om mee te gamen.

Wat ik bijvoorbeeld gedaan heb is een Ruthless vrouwelijk karakter gemaakt,maar speel ik het zo door dat ik zoveel mogelijk vriendelijk blijft.
    Bij de andere game heb ik dan een War hero,en daar ben ik dan de bitch versie wat zeer aparte momenten brengt.

Klopt over die laad tijden met de citadel,als je op de schijf hebt zijn die laadtijden weg.

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Vanguard is idd goed. Heeft van alles wel wat en is ook goed om op insanity mee te spelen omdat ie barrier etc heeft, wat altijd erg handig is, omdat je op insanity met 1 explosie al dood bent zonder een barrier ;)

20. Cerberi

Cerberi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @MaxxRaptor, dan begrijp je mijn post verkeerd denk ik. Ik ben helemaal niet op zoek naar een rollercoaster ride, maar wel naar diepte enzovoort. Soldier bevalt me echter wel, dus ik ga me verdiepen in andere classes wanneer ik hier een playthrough mee gedaan heb denk ik.

Of raden jullie me erg sterk aan een andere class eerder te bespelen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina