De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zal ik dan wel overheen gelezen hebben, maarja het verschil met een ccfl backlight is groot. Zowel in motion resolution als in kleuren echtheid.

    Het is een kwestie van logisch nadenken, bij een LCD zie je de backlight doorschijnen in het donker en bij plasma zie de cellen geladen of gedeelte ontladen zijn in het licht, dat is ook de reden waarom zwart bij een plasma nooit zo mooi zwart is als er veel licht is. Contrast wordt overigens berekend op de volgende manier: helderheid : zwartwaarde = contrast dus bijvoorbeeld 200cd/m2 : 0,1 = 2000:1
    Aangezien plasma's in goed verlichte omgevingen geen goede zwartwaarde halen en een hoge lichtopbrengst hebben die geen hoog contrast in zo'n geval. Je kan uiteraard ook de specificaties van de nieuwe panasonic plasma's (pro series 10) erbij pakken, samsung en panasonic zette dit vroeger overigens gewoon in specificaties net zoals vroeger bij iedere tv een statisch contrast werd gegeven.

    Dan zet je een MCFI aan en dan verhoogd je motion resolutie van 250-300 naar 550-800 (afhankelijk van de gebruikte tv).

    ANSI contrast is bij Plasma ook niet hoog aangezien plasma geen 100IRE wit kan en LCD wel. LCD kan geen 0IRE zwart maarja dat kan Plasma ook niet, LED LCD's en OLED kunnen dit wel.

    Nee wanneer ik alle beeldverbeteraars aanzet krijg ik geen lagere motion resolution (een hogere inputlag misschien), maarja ik heb ook alles uitstaan en 100Hz op laag en haal daarmee met de nieuwe firmware 650 als motion resolution.

    Sinds een paar firmwares geleden is de inputlag in mijn situatie 32ms in totaal, dus niets ernstigs.

    Sony doet als enige ook alles met 1 beeldprocessor (Bravia 2 engine), dit drukt de inputlag heel erg naar beneden. Wil je echt zonder inputlag spelen dan zul je toch echt op CRT (glasbak/vissenkom) moeten blijven spelen.
     
  2. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de specificaties van mn TV staat het volgende:
    dat hij 50 hz is. Nu lees ik op andere fora dat dit problemen geeft met sommige games, dan is die tv dus geen optie meer...
    Hmm bijna alle 32 inch tv's zijn 50 hz, weird..
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2008
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij heeft geen auto , maar ik zien hem daar wel voor in staat.

    Die eikel praat nog steeds over zijn Samsung LE32S81B Plasma en speciale Wii aansluiting.
    Die eikel heeft nu eindelijk zelf een Wii gekocht en heeft hem aangesloten op de composiet aansluiting |:-
    Ken blijkbaar geen Wii HDMI-kabel krijgen :+
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het gaat er niet om dat de tv een beeld kan weergeven op 60hz, maar of hij dit als input aankan.
    Op elke hdready tv kan een 60hz xbox360 game spelen, anders mag de tv niet hdready worden genoemd.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toch zou ik een link willen zien waarop uitgelegd wordt waarom de zwartweergave harder zou dalen bij een plasma dan bij een lcd bij veel omgevingslicht. Ik zie het logische nog niet.

    Overigens: in de motion resolutiontest van jouw Samsung A656 staat juist dat deze op zn best is wanneer de 100hz Motion Plus op high staat. Als deze uit wordt gezet, daalt de motion resolution juist naar 300.
    Kijk ff bij hdtvtest.uk.com en bij de tabel bij calibratie.

    Overigens vreemd dat de motion resolution van de Panasonic TH42PZ85 juist daalt bij het aanzetten van de vergelijkbare IFC (ook het berekenen van tussenframes) en wel van 1080 naar 950.
    Misschien komt dat doordat de Pana wèl ook nog de echte 100hz heeft in tegenstelling tot de Samsung die dat niet heeft?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar goed dat het nu winter is Ferry! Nu kunnen we 's avonds blijkbaar veel meer van onze plasma's genieten omdat het al lekker vroeg donker is :x \o/:thumbs:.

    Ik neem die minimale weerspiegeling en het blijkbaar dalende contrast (nog niet opgevallen na 7 maanden 42PX80) voor lief, en heb dit zoveel liever dan een mat paneel wat hinderlijker reflecteert (rare lichte glans) dan een scherm van de 8xx-serie van Panasonic.

    Maar de ene kan weer helemaal niet tegen de glasplaat die ervoor zit o.i.d.... Over smaak valt niet te twisten :)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008
  7. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren een Samsung PS42A450 gekocht voor 598 bij MM. Wat een geweldig scherm zeg, 1080p is echt waanzinnig. Ik had een 8 jaar oude Loewe Calida dus wat een vooruitgang! Vooralsnog geen noemenswaardige problemen gehad en voor deze prijs is het echt een aanrader! _O_
     
  8. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is knap als je 1080p te zien krijgt op een hdready scherm ;)

    Maar het is een nette tv :)
     
  9. Leefeyenoord

    Leefeyenoord Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
  10. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja serieus! :) Ik verzin het niet :D 1080/24p staat op de doos en ik kan alle resoluties kiezen op m'n 360. Is dit niet mogelijk dan, blijkbaar wel?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ook zijn tv kan een input van 1080p aan en dat geeft vaak absoluut een beter beeld! Je tv scaled dit dan naar de resolutie van het scherm.


    Veel plezier met je Samsung, lijkt me een mooie tv!




    Loonens: als ik overdag mn gordijn dicht doe, zie ik niet eens meer waar ik loop! Maar als ik m open heb staan dan is mn beeld ook fantastisch hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Serieus spaar een beetje door en koop een 5.1 setje ga je veel meer van genieten.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    (die laatste heeft geen optische ingang en zou ik sowieso niet nemen, er kan geen enkel apparaat op worden aangesloten)

    wat dacht je hiervan dan?

    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/onkyo/ht-c5115/specificaties/238199/

    Laatst hoorde ik iemand zeggen dat die de 5105 voor €350 kon kopen.
    Deze bovenste set heeft dus 5.1, meerdere hdmi inputs (maar hier gaat geen audio door, je moet een extra kabel aansluiten), maar ook 1 of 2 optische input voor je ps3/xbox360 etc.
    5.1 is toch ff iets anders dan 2.1 hoor!

    Kijk maar 's op Onkyo.nl-home theatre-packages en kijk naar deze 2 sets. Switch de kleur naar zwart en bekijk de specs/lees de handleiding.
    Als het je wat lijkt, moet je s kijken of je m ergens kan beluisteren.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2008
  15. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo mensen ik ben bezig met een nieuwe tv, ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Philips 37PFL5603, Sony Bravia KDL32W4000 en de Samsung LE32A756 die laatste beveelde een werknemer van de Media Markt me aan.

    Sony:
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-32w4000/216469/

    Philips:
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/37pfl5603d/278887/

    Samsung:
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a756/286540/

    Welke is de beste? of hebben jullie nog andere aanraders van rond 800 euro?
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Er is echt genoeg te vinden tegenwoordig voor rond de €800, maar wat is je voorkeur grootte van de tv? Want voor dat geld kun je prachtige tv's van 42" ofzo halen.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer typisch Media Markt advies inderdaad :lol::lol:

    Ga ook eens naar een plasma kijken ;) En dan vooral de 42PX80 of de 37PX80. Prachtige tv's, goedkoper dan die LCD's en nog beter beeld ook _0/
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Duo: net wat Loonens en Antraxx zeggen: voor €800 koop je ook een 42 inch en dan ook nog een plasma.

    Ga eerst kijken hoe ver je er vanaf komt te zitten en wat je erop wilt bekijken.
    Als je tv kijkt, dan moet je minimaal digitale televisie hebben als je groter dan 32 inch gaat.

    vanaf 2.5 meter kan je al naar de 42 inch gaan, mits je digitale tv hebt. Anders moet je dit niet doen.

    Ga vooral de televisies testen: ga gamen en neem wat van je dvd's mee en verander vooral de instellingen van de tv.
    Kijk als je wilt ook s naar de plasma's, want dat beeld is echt geweldig.

    Staar je niet blind op specs, maar kijk gewoon welke tv het mooiste beeld heeft. Ik gebruik mn plasma alleen maar voor xbox360/ps3/pc en films op hd-dvd en blu-ray en dat is ongekend mooi.
    Maar misschien vind jij het beeld van een lcd gewoon mooier of ga je tv heel veel gebruiken om op te internetten, dan is lcd een goede keus. (hoewel ik ook iedere dag internet op mn plasma, ik hèb geeneens een pc monitor meer. Als je kan internetten op 1.27 meter, dan ga je niet achter een 19 inch zitten toch?)

    Melbuuln heeft een Sony en is daar bijzonder tevreden over en hij heeft net als ik nogal wat ervaring met hdtv's. De Samsung 7 is een goede serie, maar 32 inch is wel wat klein.
    Ik hoor zelden echt heel lovende posts over Philips in de forums over hdtv's/xbox360, ps3 of blu-ray.

    Ikzelf ben nogal fan van Panasonic plasma's en heb samen met mn vriendin net een plasma gekocht voor in de huiskamer: de Panasonic TH42PX80 voor €699 bij de MM en is in 1 woord geweldig :thumbs:

    [​IMG]

    (mn oude crt bak van toch nog 72cm staat er nog naast)
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb deze net gekocht:)
    [​IMG]
    Samsung LE32A450
    Toevallig iemand ervaringen met deze TV?
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  20. RecklessL1fe

    RecklessL1fe Gamer in heart

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hem gehad en het is een hartstikke goede TV, ik heb nu een nieuwer model. Dit was volgens mij een series 4 ofzo. maar ik heb nu een series 8 tv van Samsung. De LE46A856. Echt een prachtige TV.
    Maar anyways, je hebt een super tv gekocht. No need to worry there.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina