[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet in hoeverre teksten minder goed te lezen zijn, heb zelf geen ervaring met de huidige generatie consoles i.c.m. een non-HD scherm. Ik weet alleen dat er redelijk wat spellen zijn die alleen werken als je TV minimaal 60 Hz ondersteunt, en dat doet die van jou dus in die zin zal het geen problemen opleveren :)
     
  2. Nulli Cedo

    Nulli Cedo Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon eigenlijk helemaal geen informatie over mijn tv vinden, maar..!

    Ik heb nu nog een Game Cube met daarop het spel "Tony Hawk's underground". Wanneer ik dit spel opstart vraagt hij of het op 60Hz mode moet.

    Klopt mijn vermoeden, en kan mijn tv spellen afspelen op 60Hz? (Ik vraag dit ook omdat de Game Cube nogal verschilt met de Xbox 360 ^^)

    Bedankt!
     
  3. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je tv erom vraagt, dan zal het wel hé!
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    60 Hz = 60 Hz. Als je bij je GC games kunt afdraaien op 60 Hz kan het ook met de 360.
     
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Betekent die optie van 60Hz bij de oude xbox dat hij dan alleen op 60Hz draait, of dat hij waar mogelijk 60Hz gebruikt?
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Aah, mijn TV werkt met 60Hz (Halo 3 FTW :))
     
  7. Sphixs

    Sphixs Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    PAL-50/PAL-60 op mijn panasonic th37pv7 plasmascherm

    Goedemorgen!

    Helaas heb ik een groot probleem met het weergeven van Pro Evo 08 op mijn plasma scherm (panasonic th37pv7). Wanneer ik de xbox360 namelijk instel op PAL-60, dan wordt het beeld minder mooi/scherp. Helaas is het niet mogelijk om Pro Evo 08 op PAL-50 te spelen.

    In principe zou mijn tv ingesteld kunnen worden op 50hz en 100hz, dit maakt echter voor de beeldkwaliteit niet uit.

    Nu heeft mijn scherm geen aparte ingang voor de standaard stekkers/aansluitingen die worden meegeleverd met de xbox360. Wij hadden hier nog een scart koppelstuk liggen waarop je die rooie/witte/gele stekkers kan aansluiten en vervolgens in de scart aansluiting stopt.... kan dit het probleem zijn?

    En een betere vraag: Is dit probleem verholpen als ik een hdmi-kabel of component-kabel koop?

    Alvast bedankt!
    Wilco
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom game je nog steeds via composiet (scart) ??

    Als de xbox360 een HDMI aansluiiting heeft dan is HDMI natuurlijk een betere keus van Component.
    Koop de HDMi kabel gewoon bij een onderdelenhuis en niet bij een tv-zaak.
    Bij een onderdelenhuis heb je namelijk al voor € 10 een HDMI-kabel.

    Voor een component-kabel betaal je minimaal € 30.
     
  9. Sphixs

    Sphixs Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorheen had ik hem aangesloten op mijn tft monitor, sindskort heb ik dit scherm en ik was nog in de uitprobeerfase ;) Ik ben idd van plan om een HDMI kabel te kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat dit probleem is opgelost.

    Wilco

    PS: PAL-50 geeft wel een goed beeld, alleen PAL60 is niet mooi
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  10. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje
    ik ben van plan om binnenkort een xbox360 te kopen, maar ik heb misschien een probleem.
    ik heb thuis een (breedbeeld) tv staan waarbij op de voorkant van de handleiding staat 100Hz(super digital scan)
    Terwijl er later in de handleiding staat 'Dit tv-toestel is zo ontworpen dat het werkt op 220-240 V, 50 Hz'
    Op mijn oude xbox(1) speelde hij wel spellen af als ik ze op 60 Hz zette
    Werkt hij dan op 100 Hz of op 50 Hz?


    het is trouwens een Panasonic tx-w32d4f

    Alvast bedankt
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen probleem, je tv speelt ook op de xbox360 60 hz games af.

    De 50 hz in de handleiding gaat over stroom en niet over het aantal beeldjes per seconde (ook 50 hz)

    Kort:

    Tv's in Amerika werken op 60 hz en in Nederland op 50 hz stroom.


    Met games en beeld spreek je over 50/60/100 hz. De 50hz en 60hz zijn het aantal beeldjes per seconde die de tv binnen krijgt.
    De tv geeft dit zelf weer in zijn eigen aantal herz zoals 50 of 100 hz.
    Eer zijn nog maar enkele tv die meerdere hz kunnen weergeven zoals bij de echte 24p weergave waarbij een blu-ray film die is opgenomen in 24 beeldjes per seconde ook wordt weergegeven in 24 beeldjes per seconde (Panasonic plasma's en Pioneer)
     
  12. Nemmii

    Nemmii Active Member

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met Guitar Hero World Tour , de game kan alleen op 16:9 afspelen zeggen ze. Ik heb dus zwarte balken op mijn 4:3 TV , maar er zijn genoeg mensen op youtube die ook 4:3 TV hebben en die hebben wel full screen. Weet iemand hoe ik dit oplos?
     
  13. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren een Full HD gekocht, 94cm van panasonic. Nu vind ik het beeld erg slecht van de xbox, als ik bijvoorbeeld een spel (fifa 2008) er in doe dan is het beeld niet scherp, zijn de letters vaag en wazig?

    Nu heb ik een xbox zonder hdmi en dus met scart aangesloten, ligt het hieraan of is mijn xbox gewoon niet goed?
    Ik vond overigens de letters op mijn vorige televisie ook wel wat wazig.

    Iemand tips? Is het raadzaam om een xbox met hdmi te kopen?
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je moet hem ook via component aansluiten ;) die 5 losse tulpjes. Want scart is natuurlijk niks dat is alleen voor een oude breedbeeld.
     
  15. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke dank je wel, ga ik proberen. Maar moet ik wel zo'n kabel hebben, heeft die erbij gezeten?
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  17. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan gaat er inderdaad een wereld voor je open. ;)
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooi hè?!

    Scart kan nooit hd zijn, alleen vga/componenten en hdmi.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  20. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was van plan om de Philips 32PFL5403H te kopen, alleen er staat bij vermeld dat hij 50 hz is, en het blijkt bij bijna alle 32 inch lcd te zijn. Tog vreemd, op zon oude Beeldbuis had ik zelfs 60 hz. Dus kan ik op zo'n nieuwe hdtv geen 60 hz games doen als Cod4??
     

Deel Deze Pagina