Hij speelt oke. Veel mensen doen alsof het allemaal walhalla is offline met pes2009, maar da's helemaal niet zo. AI die regelmatig (vooral als je dichtbij de tegenstander's zestien meter gebied komt) voor je pass't (langzamerhand ga je de situaties herkennen en weet je dat je bepaalde passes die vroeger wel konden, hoe graag je het ook wilt, niet kan doen in dit spel), bepaalde keepers die echt onrealistisch goed zijn, je kan nog steeds hele defensies doldraaien door stomweg met een snelle speler te gaan dribbelen (sinds pes2008 geintroduceerd, Konami bevorderd arcade speltactieken door de nadruk op het dribbelen te leggen) dus de balans zit weer niet helemaal goed, etc.
Ook is de AI van je teamgenoten slechter dan zelfs in pes6 en 2008. Ik hou ervan om vaak te passen met LB ingehouden, zodat ik veel gasten naar voren stuur... maar vaak merk ik, vooral als je dit aan de zijkanten van het veld doet, spelers dom stil en in een kluitje gaan staan (in plaats van als normale voetballers en zoals in voorgaande delen in de ruimte gaan lopen), waardoor ze elkaar in de weg gaan zitten en je weer ****ing opnieuw kan beginnen met je aanval. Er waren altijd wel klachten over teamgenoten, maar zulk mongolen gedrag als in dit deel slaat echt alles.
Helaas vind ik FIFA ook maar niks, dus zit er niks anders op dan met pes6 online te gaan (dat er nog best veel gasten daar spelen zegt wel wat over die klotedelen die Konami nu uitbrengt... Seabass en die gasten zitten gewoon 9 van de 12 maanden hentai te kijken in hun office)...
Laatst bewerkt: 5 dec 2008