Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    NZB's zijn gekoppeld aan de servers van usenet, usenetproviders hebben allemaal hun eigen servers, die weer synchroniseren met de servers van usenet. Usenetproviders bepalen dus zelf hoevaak ze opnieuw synchroniseren met de servers van usenet, en hoelang ze die bestanden op hun eigen servers laten staan voor ze het overschrijven voor nieuwe data, wat dus je retentie bepaald.

3. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand het adres voor de zeelandnet nieuwsgroep? Op sommige sites staat dat giganews.zeelandnet.nl het adres is. Maar die site kan ik niet bezoeken.

4. [PayBack]

[PayBack] Viva la Vida

Leuk Bevonden:
    0
    Het is highwinds.zeelandnet.nl, maar het is sowieso geen site he;) Je moet hem gewoon in je newsreader in voeren (met je zeelandnet account en wachtwoord erbij) en dan kan je gaan downloaden.

5. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik ben nieuw met nieuwsgroepen:+
    Ik had het ondertussen ook gezien ja.
    Maar toch bedankt:thumbs:

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ok, hij loopt als een tiet hier. Toch maar van newsleecher gebruik gemaakt (;))
    Even zoeken qua instellingen en hoe het nou precies zit met die NZB's maar de files lopen al binnen. Nu nog wachten op de komende upgrade van internet :cool:

7. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe snel download ik nu eigelijk op zijn max? Heb er echt balle verstand van. Bovenste geeft hij aan 5200 kbs en bij de onderste 620.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik download mijn NZB's op dit moment alleen nog maar via www.nzb-portal.nl. SAB om te downloaden.

9. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Delen door 8 en je hebt je max snelheid..

10. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Die 620 is in KByte/s (in hoofdletters en met y) de 5000 is in kbit/s. (kleine letters en met i). Rechtsonder in het klein bij 620 staat 5010 kbps, dat komt dus aardig overeen met 5256 kbps ;)

11. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een probleempje met downloaden.

Ik had een account bij eweka en kreeg eind december een mailtje dat ik hem moest vernieuwen en dat heb ik gedaan. Ik zat op dat moment bij een vriend van mij omdat ik mijn verbinding wilde delen. Bij hem nieuwe gegevens ingevoerd etc. en het werkte.

Nu heb ik op mijn eigen laptop gisteren van alles gedownload en dit ging prima. Nu viel vandaag ineens mijn verbinding via SABnzbdplus weg en kon ik dus niet downloaden. Toen kwam ik erachter dat ik nog op mijn oude instellingen downloadde en heb ik dus mijn nieuwe instellingen ingevoerd (dezelfde als bij die vriend), maar nu doet de verbinding nog steeds niets.

Ik krijg via SAB de volgende foutmeling:
    2009-01-04 19:01:13,464 ERROR [newswrapper] Failed to connect: (60, 'Operation timed out') 2@newsreader105.eweka.nl:119

Geen verbinding dus. Ik kan gewoon internetten, maar het lukt me ook niet om de postings te updaten via OpenFTD. Daar vraagt hij of mijn internet wel actief is, maar dat is hij omdat ik gewoon kan internetten.

Edit: Algemene storing bij Ziggo, afwachten dus. Had al op teletekst gekeken, maar daar stond het natuurlijk nog niet op.

Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit je vriend te downloaden? Weet je zeker dat je de gegevens goed heb ingevoerd?

13. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Vriend zit niet te downloaden en de gegevens zijn goed. Ik denk toch dat het meer een internet kwestie is. Op sites waar ik vaker kan ik gewoon komen, maar niet bij www.ziggo.nl of www.eweka.nl.

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan is er toch wat mis met je internet idd :p

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Kun je met meerdere van verschillende locaties onder dezelfde account downloaden dan? Is helemaal nieuw voor me....

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Mja dat dan, ik heb mijn Eweka account met twee andere personen gedeeld ik 4 connecties, zij beide 2 connecties, werkt prima en is weer de helft goedkoper :)

17. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Door mijn internet probleempje heb ik nu een vraag.

Ik had een download van 25 gb aanstaan, maar deze stopte dus. Ik heb daarna SAB geupdate naar een nieuwere versie (om te kijken of dit mijn probleem zou verhelpen) en daarbij is mijn queue lijst leeggemaakt.

De nzb had ik al weggegooid en het bestand is nu voor de helft gedownload, als ik straks een nieuwe nzb gebruik (van zelfde post), moet hij dan alles weer opnieuw downloaden of gaat hij verder op het punt waar hij gebleven was?

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als het goed is gaat hij gewoon weer verder als je dezelfde download folder gebruikt.

19. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    NZB weggegooid? Als ik wat download zet ik de NZB in de door mij gemaakte NZB map, doe Sab aan en bestandje is weg uit mijn map.

20. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag begonnen met nieuwsgroepen. Maar wat zijn nou precies de voordelen van Eweka? In ieder geval langere retentie, maar ook hogere snelheid?

Ook vroeg ik me af wat die Threads betekenen rechtsonderin (Gebruik GrabIt), momenteel gebruikt hij er 3, wordt dit aantal verhoogt bij het gebruik van Eweka, of heeft dit weer met je internetprovider te maken?

Edit: Gebruik nu GrabIt, FTD en kpnplanet.

Laatst bewerkt: 20 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina