Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    Dat is mijn moederbord, bij dat witte 'ding' tel ik 24 gaatjes :+ Kan de expert even kijken? :) Overigens krijg ik met het inplaatsen hulp van iemand dus, deze keer blijft mijn moederbord in leven :)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan zal je voeding goed zijn :)
     
  3. Paink1ller

    Paink1ller Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je eigen build heeft een beter moederbord en geheugen verder weinig verschil :)
     
  5. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier nog een oude pc staan waarvan ik de videokaart wil upgraden om alleen maar counter strike te spelen. Waar moet ik op letten?
    Dit zijn de pc specs:
    DualCore Intel Pentium E2140, 1600 MHz
    Moederbord Chipset: Intel Lakeport-G i945G
    Video kaart: Intel(R) 82945G Express Chipset Family (256 MB) onboard.

    Ik zoek dus eigenlijk een goedkope videokaart (mag 2ehands, mag ook nieuw) om op mijn pc Counterstrike te spelen.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nu ik m'n PC ook weer gebruik voor office en tekenprogramma's, werkt het niet zo prettig op een 40" tv met een kijkafstand van ± 2,5 m. :+ Ik ben nu dus op zoek naar een 22" breedbeeld monitor, die goed geschikt is om op de gamen (1680x1050). Met Samsung tv's/monitoren heb ik tot nu toe nog niks anders dan ellende gehad, dus die vallen in ieder geval af. 8)

    Ik heb inmiddels goede ervaringen gelezen over de Acer P223W, maar als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag! :)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf gebruik ik een Acer AL1916W voor mijn Mac mini.
    Gebruik de Acer nu al >2 jaar met veel plezier.

    Op mijn werk hebben we nu LCD's van Philips maar dat zijn ook ondingen.
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb veel plezier van mijn Samsung T220, maar als je geen Samsung wil kan je ook goed voor de Viewsonic VX2255wmb gaan.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Let er op dat je voeding voldoende vermogen heeft, en let er op dat je moederbord het goede slot heeft!
    Als het moederbord een PCI-e slot heeft zal ik kijken naar de HD3850 / HD4650 van ATI, of de NVidia 8600 / 9600 serie.

    Vergeet zeker niet te kijken naar de HP W22xx serie, kwalitatief enorm goede monitoren \o/
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de suggesties en links! :) Ik ga zo even langs de pc boer om wat monitoren te bekijken.
     
  13. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vrij groot probleem. Ik heb gister-avond een computer in elkaar gezet . Maar ik krijg geen beeld. Als ik hem aanzet gaan wel alle fans normaal draaien, LED-lampjes gaan aan maar er is geen beeld te bekennen. Mn monitor doet alsog mn PC in stand-by staat.

    Weet iemand hoe ik beeld kan krijgen en ik idd geval naar de BIOS kan.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Uh tja moeilijk te zeggen vanaf hier niet? :+
    Zet hem buiten de kast in elkaar, zet hem op de doos van je moederbord en probeer het dan nog 's...
     
  15. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mn nieuwe videokaart, sapphire x1650 pro agp, binnen gekregen, maar nadat ik hem had aangesloten en de monitor erop had aangesloten, krijg ik een heel raar kleurig, lijnig beeld als ik mn pc aanzet. ook als ik mn monitor weer op de oude aansluiting van de geintegreerde videokaart aansluit.
    wat doe ik verkeerd?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de interne videokaart al uitgeschakeld ( BIOS) ???
    Daarna pc opstarten en de drivers opnieuw installeren.
     
  17. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ik kan niet in mn bios komen doordat ik helemaal geen beeld heb:x of moet ik die agp kaart er weer uithalen? ook komen er bepaalde stekkertjes uit m'n voeding die nergens op aangesloten zijn. waarschijnlijk heb ik ze per ongeluk eruit gestoten o.i.d.

    kijk, dit is nou de reden waarom ik een xbox heb. geen gedoe met hardware en videokaarten, maar gewoon stekker erin, spel erin en spelen:p
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Probeer dan eens de AGP kaart er uit te halen (als je al geprobeerd heb op te starten met je monitor op de on-board terwijl de AGP kaart er nog in steekt), opstarten met on-board en de on-board uit te schakelen in de BIOS. Na het saven van je BIOS zal je pc herstarten en zul je wrs geen beeld hebben, wat niet erg is. Dan zet je je pc uit en doe je de kaart er terug in en sluit je je monitor uit op de kaart.

    Nota: Heb wel geen ervaring met moederborden met on-board GPU's. Hierboven staan gewoon de stappen die ik zou doen moest het niet lukken.

    Dat er nog ongebruikte draden aan je voeding hangen is niet abnormaal, zelfs niet bij merk pc's. Meestal zijn er nog een paar molex connectors over zodat de gebruik nog eventueel een HDD kan bijsteken ofzo. Maar goed, best een na zien of je inderdaad wel alles hebt aangesloten dat belangrijk is voor het opstarten (moederbord, HDD en eventueel grafische kaart).
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn moederbord kan ik kiezen welke videokaart er gebruikt moet worden PCI (Intern) of AGP (Extern).
     
  20. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    yaaaaaahoooooooo, hij doet het1:)

    hij is nu de drivers vanaf de cd aan het installeren.
    ik was vergeten om de voeding aan te sluiten op de videokaart. lekker technisch ben ik:D en ik doe nog wel het profiel natuur en techniek whaha
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina