MKV op je Xbox360 ! De Easy Way

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thampon, 8 dec 2007.

  1. Frenky1984

    Frenky1984 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondertitels maken in MKV File

    Hallo,

    Ik wil graag ondertitels in me mp4 bestand 'branden' zodat ik die ook zie, of aan kan zetten tijdens het afspelen op me xbox 360.

    Nu heb ik op verschillende forums gelezen dat het mogelijk met MKVtoolnix-unicode..:). Ik heb voor mijn films goeie .srt files om toe te voegen. Ik converter .mkv file met mkvtoolnix om me .srt toe te voegen.

    Daarna ga ik met Gotsent het mkv bestand omzetten naar mp4, dan zie ik ook dat ik als optie Dutch subtitle kan 'Embed sub' kan aanvinken! Als ik de film op me computer afspeel, kan ik wel dutch sub aanzetten, en dan werkt ie perfect. Zal ie op me xbox360 ook getoont worden, of dat je hem kan 'aanzetten'????

    Of moet ik met Gotsent nog wat doen met '25 FPS outout' of moet ik de film op dat moment nog Re-encode to 'H264 ect...'

    Wie kan mij helpen?
     
  2. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Gotsent werkt bij mij voor geen meter; wordt er helemaal ziek van :)

    Ik heb nu een succesratio van 7/1, ik heb dus pas 1 film succesvol kunnen omzetten naar .mp4. De rest doet het niet; de ene keer houd ik een bestandje over van 200mb, de andere keer hoor ik alleen geluid en zie ik niks. Als ik het geheel dan rename naar .wmv of .avi, dan zie ik wel beeld maar geen geluid. Als ik dan overigens wil skippen via windows media player; dan loopt het geheel (speler) vast.

    Het zijn allemaal .mkv's en als ik naar de streams kijk, zie ik eigenlijk niet zo heel veel dat verschilt per film.

    De enige film die wel gelukt is: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.....met 25fps output..en de rest standaard (high/xbox/eng audio)...geen encode ofzo...

    De rest lukt niet...

    Ook de tegenhanger van Gotsent gebruikt; XenonMKV...hier ook veel lovende verhalen over gelezen; helaas zelfde verhaal. Eindresultaat is een mooie .mp4...die niet wil afspelen op welke player dan ook...

    Ik overweeg die WD HD speler...klinkt alsof ik daarmee wel van alles kan afspelen; het ding kost ook maar 99e....

    ff brak van het converteren...mijn pc heeft nu 3 dagen tevergeeft films omgezet naar .mp4...

    Weet iemand - de hamvraag - of MS ooit nog overstag gaat en een update met .mkv ondersteuning uitbrengt? Als dit nl. het geval is, is het zonde dat iedereen hier popcorns en andere oplossingen aankoopt....

    Overigens vind ik het vooral vreemd; dat ik de .mp4 wel kan spelen via de xbox (direct in de map video), maar niet vanaf media center (via de xbox)....dan krijg ik zo'n ontbrekende codec melding. Vreemd dat ik die codecs niet ergens kan downloaden...of kan dit wel?

    Waarom is men vooral bezig met programma's om .mkv om te zetten naar xbox360 of ps3 formaten; waarom hacked men niet gewoon vista of xp, zodat die codecs wel via de 360 te gebruiken zijn?
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je Tversity al een kans gegeven ?

    Bij mij werkt alles met tversity,heb alleen even moeten kloten met wat instellingen van tversity.

    Heb de videoresolutie in tversity veranderd naar 912x513 , andere opties zijn:

    1080x720 , 720x408 , 1366x768 , ga zo maar door.

    Als je last hebt van jitter, dan doe je het volgende (althans dat doe ik)

    Je start je mkv film op, drukt ddan op pauze en laat het staan voor een half uurtje. (zo heeft de transcoder genoeg tijd om zijn buffer op te bouwen.

    Succes


    Specs computer
    amd athlon 64 x2 5400+
    3 gb ddr2
     
  4. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb dit programma voorlopig inderdaad nog geen kans gegeven. Als dit programma echter .mkv's afspeelt via de xbox360 - zonder geemmer en gemekker - dan ga ik het wel een kans geven. Ik las hier op xbw een tutorial, maar die is van 2006...

    Zijn er nu belangrijke acties die ik moet ondernemen? Of is het niet meer dan installeren en gaan?

    edit: pff, wat een bewerkelijk geheel. Ik zie op de xbox360 nu wel de map TVersity, maar niet de bestanden waar het me om te doen is. Klooi wel weer even verder....
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  5. Frenky1984

    Frenky1984 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een 1080 film in .mkv bestand wil omzetten naar een MP4 bestand, krijg ik de medelingen dat ik het bestand moet re-encode! Dat is geen probleem, maar het resultaat is echt slecht, kwa film kwaliteit! Hij verkleint het bestand ook op 1 of andere manier heel erg! Hoe krijg ik de minste kwaliteits verlies? of helemaal geen kwaliteits verlies! 720p films draaien moeiteloos op me Xbox!

    Alvast bedankt weer voor reactie!
     
  6. Frenky1984

    Frenky1984 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg nu bij een 720p film in .mkv formaat bij Gotsent, 'Runtime Error 13 - Type mismatch' Hoe kan dit? en wat is hier aan te doen?

    Met VLC player speelt hij hem moeiteloos af!

    Alvast bedankt voor reactie!
     
  7. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    ey alles werkt perfect met mkv...ik gebruik zelf tversity en bekijk alles in 720p

    alleen is er nu misschien al een mogelijkheid gevonden voor subs? .srt bestanden bijv.
    Ik krijg wel subs met divx/xvid bestanden en daarvoor gebruik ik ffdshow maar hij doet het niet met mkv bestanden.
     
  8. snolwol

    snolwol Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    heb hier ook al enkele uren (dagen) mee bezig geweest . En heb nu iets perfect gevonden ! geen gekloot met omvormen , transcoden , video codecs ... PS3 media server ! (ja lach maar , PS3.... ) Heb hier een Xdoos en PS3 , en gebruik nog alleen PS3 media server (ps3mediaserver.blogspot.com)
    Werkt op ps3 en xbox360 , geen gezever meer van unsupported media enzo , speelt ALLE bestanden af , avi,wmv,mkv,... gewoon allemaal ! En on the fly staan de subs (mits zelfde naam in zelfde map ) er al gewoon bij ! Gewoon installeren en werkt , niet zoals tversity waar je eerst nog een dagje moet een kloten voor je alles werkende hebt (dan werkt het nog niet voor alle formaten ! ) Met PS3 media server zelfs digital 5.1 sound !!
     
  9. Papzy

    Papzy Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook al dagen te hannesen met allerlei proggies om te streamen naar de xbox.
    Heb nu PS3 media server v.1.04 geïnstalleerd en er staat in het opstartscherm een rood kruis met de mededeling dat de ps3 niet is gevonden. Niet zo verwonderlijk omdat het hier een xbox betreft. Op de Xbox wordt de ps3 ms wel herkent, alleen wanneer er een film wordt geselecteerd dan krijg ik op de xbox de melding "no video's found".
    Zie ik iets over het hoofd?
     
  10. AeriusX

    AeriusX Je moet schieten, an

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat ze gewoon even een update voor de xbox moeten doen, dat je dit ook kan streamen, Lijkt mij dat die dit makkelijk aan kan.
     
  11. rickymadness

    rickymadness Guest

Deel Deze Pagina