De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort de LG 32LG5700, en ik heb mn component erop aangesloten. Prachtig beeld hoor, maar is de kwaliteit van HDMI beter als dat van de Component? Of is dit niet et geld waard...
     
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Component is analoog,HDMI is digitaal...go figure ;)
     
  3. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm.... Ik gok op: Ja!?!
    Is er nog verschil in HDMI kabels, dus welke versie of maat moet ik precies hebben( Ik weet het : niet die van de PS3:p)??
    Die van Microsoft zelf is fcking duur, dus zijn er goedkopere alternativen, net n' nieuwe TV ziet u:p
     
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee al koop je een HDMIkabel van 5 euro is het nog goed.
    Tenzei je langer gaat dan 5 meter ofzo maar dat zal wel niet.
     
  5. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nee, 5 meter is iets te lang. Maar gewoon de normale HDMI, niet die platte? En er staat hier ook HDMI 1.3 Is dat de goede?
     
  6. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk een goede aankoop als je een 37inch full HD wil, budget is rond de 500-600 euro nu. Ik ga er natuurlijk een 360 op aansluiten :)
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De 37PX80 kopen ;). HD-R plasma met beter beeld dan elke 37" F-HD LCD in die prijsklasse.

    En btw, F-HD is op een 37" een beetje weggegooid geld, vanaf 42" wordt het interessant. Je gaat het verschil niet duidelijk merken op die grootte.
     
  8. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag een nieuwe full hd tv van phillips gekocht en mijn elite met hdmi aangesloten, maar ik heb een geluid setje van jvc, maar ik heb nu geen geluid daarmee moet ik soms ook nog een hdmi kabel daar voor hebben?
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verschilt per tv. De ene persoon ziet behoorlijke verschillen en de ander weinig.
    Ik zou het aanraden, bovendien kost een hdmi kabel nog geen tientje!

    Bij de Elite zit een audio-dongle. Die stop je in het gat boven de hdmi (de oude AV ingang dus) en hierdoor sluit je de geluidskabels aan die naar je set gaan, optisch of stereo tulpjes.
    Ik neem aan dat je geen hdmi receiver hebt, wat dan zou je t geen setje noemen ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2008
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had voor de Samsung DCB-H360R (HD-decoder) een Panasonic.
    Het mooiste van de HD-decoder is dat deze ook SD-kanalen kan upscalen naar 720p of 1080i. Het verschil is duidelijk te zien als ik de Samsung overschakel van HDMI/Component naar scart.
    Tijdje geleden de HD-decoder aangesloten op een " normale" Philips Matchline 100hz CRT via scart RGB.
    Het beeld van Film1HD zag er heel en heel mooi uit.

    Ik hoor en lees heel veel klachten over de Samsung DCB-H360R , maar mijn HD-decoder werkt sinds de WK2006 probleemloos.
     
  11. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Het ziet er iig vet mooi uit haha ;) Het is trouwens de 32''. Heeft iemand een goede site voor instellingen enzo?
     
  12. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat echt zo, kun je dat uitleggen? Ik zit er namelijk over na te denken om een 40 inch full-hd te kopen voor games/blu-ray, maar is dat dan wel nodig vraag ik me af als je het toch niet ziet. Nu heb ik een sony 32d3000 hd ready. Alvast bedankt voor het uitleggen :). Oh ja de tv waar ik aan denk is de sony W4500
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De verschillen tussen een 32" HDready en 40" FullHD zijn door een blinde zelfs nog te zien.
    Gebruik mijn 40" hoofdzakelijk alleen voor games/Blu-ray's !!

    Net gekeken naar The Dark Knight in 1080/24p en wil niet meer terug naar mijn oude 32" HDready tv.

    LCD of Plasma is en blijft een persoonlijke keus !!
    Ben altijd zeer tevreden geweest over LCD en waarom zou ik dan een Plasma moeten kopen.
     
  14. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde eigenlijk meer dat hij zei dat full-hd pas interessant wordt vanaf 42 inch
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk je dat die 2" groter het verschil maakt.

    De verschillen tussen een 720p en 1080p bron is op een 40" ook heel goed te zien.
     
  16. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Elite zit een audio-dongle. Die stop je in het gat boven de hdmi (de oude AV ingang dus) en hierdoor sluit je de geluidskabels aan die naar je set gaan, optisch of stereo tulpjes.
    Ik neem aan dat je geen hdmi receiver hebt, wat dan zou je t geen setje noemen ;)[/QUOTE]

    hij ondersteunt 1080 p via hdmi die set
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Weet iemand of bij bol.com ook de Sony aanbieding geldt? dan kost hij daar namelijk 1000 euro :eek: of een blu ray speler ... (kdl 40w4500)
     
  18. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    past trouwens elke hdmi kabel in de xbox360 voor naar je tv?
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij ziet op jou F-HD tv dit verschil wel ja. Maar 720p op een 37" HD-R scherm ziet er nagenoeg hetzelfde uit als 1080p op een 37" F-HD scherm.

    Jou tv maakt van die 720p bron inderdaad 1080p, en dat ziet er niet zo mooi uit als 1080p op jou 1080p tv, omdat hij zelf 360 lijnen erbij moet verzinnen.

    Dus 37" F-HD is in vergelijking met 37" HD-R echt niet het prijsverschil waard.
     
  20. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had eerst 37 inch samumsung hd ready en nu 37 inch full hd phillips maar ik zie duidelijk verschil
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina