De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk verwacht ik geen blu-ray visuals...;) maar ik verwacht minstens dat het er zo goed uitziet als op mijn Samsung HD-ready tv 26inch en daar vind ik het er prima uitzien.

    Trouwens upscaled de xbox 360 (HDMI) of de HD-DVD add-on niet DVD's?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  2. poffin

    poffin There is no spoon

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een nieuwe HD TV te kopen om met zeer goede graphics xbox 360 spellen te spelen. Ik ga de TV niet gebruiken voor Blu-Ray dingen of voor het kijken van veel films of zo, maar wil het alleen maar eigenlijk puur gebruiken om op de xbox 360 te spelen. Dus welke TV zouden jullie mij aanraden die niet te duur is maar waar je toch heel mooi spellen op kan spelen? Moet wel HDMI hebben btw :p. Budget is rond 600-700 euries.
     
  3. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen...

    het heeft even geduurd maar nu willen ze zelfs hier thuis over op digitale televisie. Nou ben ik hier nogal een ''noob'' in geloof ik! vast al 1000x keer gestelde vraag:

    Heb ik voor elke tv een digitale ontvanger nodig? of kunnen mijn tv boven en de tv in onze woonkamer op 1 ontvanger?

    thanks..
     
  4. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je wanneer je tv 1080p over de component kan? ik heb namelijk een LG 32LG5700 (full HD) met een xbox360 aangesloten via component, overweeg ne namelijk ook een HDMI-kabeltje te kopen
     
  5. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0

    is die audio dongle ofzo die scart die boven die hdmi aansluiting zit?

    edit: ik heb hem al in me doos gevonden en dit werkt perfect bedankt:)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Goed verhaal hoor, maar snap niet helemaal wat je nu van mij verwacht? Dat je blijkbaar mij qoute en denkt dat ik er de balle verstand van heb, en mijn Philips gewoon maar 'even' heb gekocht omdat ik zo nodig een full hd tv moest hebben dat is simpelweg onzin.

    Ik weet wel dat ik allemaal slechte verhalen hoor over plasma dus dat was voor mij al een reden om geen plasma te halen. Hoe geweldig die dingen ook mogen zijn... En als belangrijkste reden het stroomverbruik (zijn jullie het vast niet mee eens...), want tja ik weet niet of je op jezelf woont? maar ik dus wel en zie liever niet me stroomrekening de pan uit rijzen alleen voor een tv.
     
  7. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is het v erschil tussen analoog en digitaal geluid?
    want als ik digitaal geluid kies ben ik me dolby pro logic 2 kwijt en staat het suround tekentje er niet?
    en als ik het met die audio dongle heb aangesloten doet digitaal het niet en op me tv aansluiten dan doet digitaal het wel?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon ook op mezelf en ik heb die 15 / 20 euro op jaarbasis (dat is bij lange na niet, maargoed) er heeeel erg graag voor over. Zeker als je het verschil in beeldkwaliteit ziet.

    Grappig trouwens dat je over stroomverbruik begint, maar niks zegt over het feit dat LCD's zelfs stroom verbruiken wanneer ze uitstaan? Of je moet de stekkerdoos uitzetten of de stekker eruit trekken.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  9. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik vind de dvd speler van mijn Xbox niet echt geweldig via Component (games zien er schitterend uit), daarnaast maakt de xbox veel te veel herrie.

    Weet iemand een goede HDMI dvd spelert?
     
  10. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik met een hdmi kabel van me home cinema set ga naar mijn tv krijg ik dan digitaal geluid hij ondersteunt 1080 p hdmi?
     
  11. FuSionZ

    FuSionZ Guest

    Kan een -Xbox 360 Component HD AV Cable de volle 1080P halen op een Philips FullHD TV?
     
  12. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien of het klopt dat de panasonic 42px80 niet overweg kan met de component (VGA) kabel van de xbox360?

    Ik heb net nog even vlak voordat de winkels sloten een ouderwetse composite gehaald. Ik weet nu niet wat het verschil is, behalve dat ik het niet meer op 1080p kan zetten (kon voorheen op de 2408 Dell wel). Nu dus verplicht 720p...wat overigens haartje scherp is...wat een mooie kleuren...en het ding is pas net een half uurtje uit de doos. Direct even Fred Claus gekeken; leuk :)...

    Maargoed; ik had de component vga in de pc-in gedaan, maar kreeg vervolgens geen beeld op de panasonic...klopt dit?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er 2 mogelijkheden.
    1. Ziggo schakeld de smartcard helemaal uit.
    2. Ziggo zet de smartcard om naar het digitale pakket met de analoge zenders.

    Je weet nooit voor welke mogelijkheid Ziggo gaat kiezen.

    Gebruik in mijn HD-decoder de zelfde smartcard (TVhome) die ik kreeg bij de Panasonic decoder.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nee, maar het ging erom dat je zei dat je een verschil zag tussen hdready en full hd op een 37 inch, zodoende de uitleg hierover. Was een algemeen verhaal voor iedereen, niks persoonlijks.:):

    Ik woon op mezelf ja en het stroomverbruik valt reuze mee. Als je de folder pakt bijvoorbeeld van BCC, daar zetten ze het stroomverbruik per jaar van bij.
    Bij een Pana PZ 42 inch full hd plasma staat een stroomverbruik van (uit mn hoofd) €87 op jaarbasis, de vergelijkbare lcd's zitten op €40-53.
    Dat is dus €4 per maand.

    Daar komt bij dat de meeste lcd's op standby blijven staan a 16kw (door meerdere mensen gemeten), 24 uur per dag, 7 dagen in de week 365 per jaar. Denk dat een hoop mensen zich daar op zullen verkijken.

    Als stroom zo belangrijk is, dan moeten ze een lg lcd kopen, die is het zuinigst.
    Mijn prioriteit bij een tv ligt bij de beeldkwaliteit

    Ik begrijp je berichtje niet helemaal, maar dolby pro logic 2 verdeelt stereogeluid over alle boxen en dus verbaast het mij niet dat je dit kwijtraakt als je digitaal kiest.
    Je hebt een surroundset en je hebt het geluid van de xbox via een optische kabel vanaf de audio dongle aangesloten?

    Welke set heb je eigenlijk?

    Als je vanaf je home cinemaset een hdmikabel naar je tv laat lopen, dan ligt het aan de set of dit 1080p is.
    Als je ook hdmi inputs hebt en de home cinema kan het doorlaten zonder iets aan het beeld te doen(passthrough) en misschien kan hij het upscalen (bijv dvd naar 720p/1080i/1080p) maar dat lees je in de handleiding.
    Wat maakt het uit of het geluid dan digitaal is? Het geluid stuurt de receiver toch al uit via de speakers?
    Als je het geluid naar de tv laat lopen, dan hoeft dit toch alleen maar stereo te zijn. Via de digitale uitgang van de tv komt toch alleen maar stereo.

    De Pana kan geen 1080p aan over component, alleen over hdmi. Over component max 720p/1080i)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Plasma verbruikt wel even wat meer stroom wanneer er eerlijk wordt vergeleken, een full hd Plasma verbruikt ongeveer 2x zoveel stroom als jouw hd compatible Plasma. Wanneer er dus wordt vergeleken met een full hd LCD dien je dus wel te vergelijken met een full hd Plasma.
    Overigens hoewel jouw Plasma alsnog zeker 50+ watt meer verbruikt is alsnog het verschil in beeldkwaliteit erg groot, zo is het beeld vele malen veller, is het wit bij mijn witter, haal ik dezelfde zwartwaarde (0,05cd/m2) en dan heb ik nog buiten beschouwing gelaten het feit dat mijn tv ongeveer 3x de resolutie heeft (1920x1080p tegen 1024x768p).
    Oh trouwens ja die 1 watt is echt killing daar rijst je energierekening de pan van uit, oh wacht eens ik kan mijn LCD 7 dagen in de week 24 uur per dag op standby laten staan voor 2 uurtjes het verschil in stroom tussen jouw en mijn tv.

    Lees overigens maar onderstaande HDTV test quotes:

     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Wanneer de smartcard niet wordt geregistreerd dan valt na de preview periode een blokkade op de smartcard. Dit is geen fout van Ziggo, maar van de klant zelf aangezien in de beschrijving duidelijk wordt aangegeven dat de smartcard geregistreerd dient te worden.
    2. Wanneer de smartcard staat geregistreerd wordt er in het downstream signaal een dagelijkse synchronisatie proces verstuurd naar de smartcard met naar welke pakketten de klant mag kijken. De smartcard moet dus wel geregistreerd worden ook al wil de klant alleen het standaard digitale pakket.

    Ziggo kiest dus voor niets, de klant kiest wel of niet te bellen of de activatiekaart op te sturen.
     
  17. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb de Sony KDL-32W4000 op het oog. Ik wil de televisie zowel gaan gebruiken voor pc, xbox en dvd.

    Is het verstandig om een tv van 32 inch (mede) te gebruiken als pc scherm? Of is het gewoon te groot (lees: ongezond) om er zo dicht voor te zitten?

    ...Welke aansluiting heb ik op mijn computer nodig om deze tv aan te sluiten...?
    En ik neem aan dat mijn 5.1 Creative box set er ook op aangesloten kunnen worden?
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik zelf de 40A656 en dat werkt perfect als pc monitor dus 32" is zeker niet te groot.

    Je kan het beste aansluiten met een HDMI-DVI kabel gezien dit het beste resultaat geeft. D-sub (VGA) is ook erg goed en component kan ook. Bij HDMI en component is het belangrijk om 1:1 pixel mapping gebruiken zodat er geen overscan is (dat wil zeggen dat er geen stukken van het scherm buiten het beeld steken).
    Je kan een 5.1 boxenset aansluiten op je tv met een optische kabel of tulp (rood en wit).
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Was jij niet diegene met 2 videokaarten 8600 in Sli in je pc, die nadat ik dit aan je had geschreven je dit heel rap heb veranderd in 1 4870?

    Ik heb het verbruik van die 4870 s ff voor je opgezocht, hier een 1 GB versie die gemeten is op idle (ruststand) 202 en in 3d 343 watt. Die van jou zal hier iets onder liggen
    http://tweakers.net/productreview/8663/sapphire-hd-4870-1gb-gddr5-pci-e.html
    Die 4 euro per maand loop ik wel in zodra ik mn pc aanzet.

    Oh ja, over die 1 watt

    Maar waarvoor ik eigenlijk post; het standbyverbruik is helemaal NIET <1W zoals in alle tech specs staat; het blijkt 12-14W te verbruiken als ie uitstaat!
    http://gathering.tweakers.net/forum...a[filter_keywords]=stand by&data[boolean]=AND

    Nu heb ik de TV aangesloten op een energiemeter en het standby verbruik blijkt krap 16W te zijn.
    http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61011&sid=7e3dd1bac10f3e84e68b6a1e8b3e785d

    Stroomverbruik van de tv's in deze test. De JVC lcd verbruikte nog meer dan de Pana plasma.

    http://tweakers.net/reviews/887/5/panasonic-th-42pz85-en-conclusie-middensegment-pagina-5.html
    Stroomverbruik
    Een tweede opvallende constatering is dat het stroomverbruik nogal uiteenloopt. Het zuinigste model was de Samsung 40A656 met een verbruik van slechts 138W, wat voor een 42"-televisie zeer weinig is. Aan de andere kant van het spectrum vinden we de eveneens 42"-grote JVC LT42V80BU, die maar liefst 216W gebruikte met minder felle beeldinstellingen. Dit is zelfs acht watt meer dan de Panasonic plasmatelevisie noteerde, wat het bewijs is dat een plasmatelevisie niet per definitie meer stroom verbruikt dan een lcd-variant. Als we de Panasonic minder fel hadden afgesteld of de JVC feller, was het verschil alleen maar groter geworden.


    Jouw tv is zeer zuinig, maar je HD4850 verbruikt in ruststand nog meer dan je hele tv! Bij gaming gaat die 2.5 keer over je tv heen.
    Ben ik blij dat ik een onboard video in mn pc heb zitten.
    Trouwens: die Samsung zakt volgens jouw overzicht alleen van 233 Watt naar 99 Watt als deze is gecalibreerd en ik denk dat minder dan 1 % zn tv laat calibreren.
    Ook blijft het me verbazen dat alleen omdat jij je tv hebt afgesteld met behulp van een afstel-dvd, jij het steeds over je gecalibreerde Samsung heb. Nou, dat is die niet hoor.

    En zo'n lage blacklevel klinkt goed, maar 1 van mn grootste ergernissen bij veel lcd's is dat zwarte delen in het beeld waar nog details in hadden moeten zitten, al heel snel 1 groot zwart vlak worden.
    Het zwart is dan zwart, maar er is dan geen gradatie meer. Dat soort dingen zie je alleen als je test.

    Ja, de plasma verbruikt meer maar die 3-4 euro per maand heb ik er gerust voor over.
    Ik kies mn tv uit op beeldkwaliteit. Ik heb al 's eerder gezegd, ik zie me anders zitten met mn vriendin kijkend naar een film en dat zij zegt: Wat een klote beeld zeg! En dat ik zeg: zeker, maar hij is wel zuinig!





    Van die 3 keer hogere reso (volgens mij is het nog geen 2), houdt je A656 er 300-650 over. Mn px80 met 1024x768 heeft een motion resolutie van 720 en dat is 50% meer met een gelijke blacklevel.


    Motion resolution 700 (TH42PX80 )
    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Calibration/

    Motion resolution 650 with [100Hz Motion Plus] "High"; 300 when off (samsung A656)
    http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Calibration.htm

    Jij bent een echte specs man, mij gaat het meer om het plaatje. Maar juist de specs gaan toch wel in mijn voordeel toch?
    Hogere motion resolution (720 (pana) tegen 650, (een pz pana doet 900-1080)
    Een response van 0.001ms (pana) tegen 4ms
    Een kijkhoek van meer dan 150 graden (pana) tegen 90 graden
    Native contrast op zn minst gelijk.
    (en dat voor een hdready 1024x768 plasma)

    Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat de A656 één van de allerbeste lcd's met gewone backlight is hoor en als ik een lcd zou moeten kiezen buiten een led lcd, dan zou deze hoog op mn verlanglijst staan, maar begin gewoon niet over die onzin met stroom etc als alleen de videokaart in je pc al meer trekt dan 2 keer mn (of loonens zn full hd plasma) tv.



    ---------------


    Hm, ik denk dat ik voorlopig nog maar afzie van de hdmi decoder. Ik heb net bij het instellen van de analoge zender (voor als ik iets anders wil kijken terwijl ik digitaal wil opnemen) 's goed naar de beeldkwaliteit van de digitale zenders gekeken en het lijkt wel of je dvd aan het kijken ben.
    Van de week zag ik een iets minder beeld bij een paar reclames (anderen waren heel erg mooi) en een stukje Kleine huis op de prairie en die was minder mooi. Later zag ik in dat dit logisch is omdat het een hele oude serie betreft.
    Net een stukje Crime scene gekeken en dat is loepzuiver.

    Ik vraag me dan ook af of de betere beeldkwaliteit bij Melbuuln niet komt omdat hij een full hd heeft en dus meer baat heeft bij een hdmi upscalende decoder, dan iemand met een hdready. De reso van de hdready ligt een stuk dichter bij die van de decoder met scart dan de reso van de full hd.
    Heeft iemand nog ervaring wat betreft verschil in beeldkwaliteit tussen de scart en de hdmi decoder op een hdready?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  20. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedankt, maar is de Samsung 40A656 een aanrader? Want met de Sony KDL-32W4000 scheelt het 'maar' +- € 150,-. En als jij aangeeft dat je op een halve meter van een 101 cm tv kunt zitten...?? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina