Fallout 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Davey666, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Deze link hoef je niet perse te spoileren hoor. Wel goed van je dat je er in elk geval aan denkt. ;):)

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je science op 100 hebt is het hacken echt een eitje! Er zijn dan maar 6 mogelijkheden dacht ik, dus gokken :)

thanks voor de locaties btw :)

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ja, heb het gemerkt op de PC versie. Ik had echt zo 6 keer een goede hack, nog maar een keertje een misser. ;):)

4. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    ik snap helemaal niets van dat 'hacken' ?

5. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat een vraag of een opmerking? :):

Check anders de Wiki van Fallout 3. Daar staat het ongetwijfeld op.

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon zorgen dat je science op 100 hebt, daarna kan je gewoon de antwoorden gokken.

7. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Tot die tijd.

Kies een woord.

Computer zegt hoeveel letters er van in het juiste wachtwoord zitten.

Staat er bijvoorbeeld 1 letter goed dan weet je dat alle andere woorden die meer dan 1 letter hetzelfde hebben (hoeft niet op dezelfde plek) het in ieder geval niet zijn. Dus kies dan een van de woorden met maar 1 letter die overeenkomt met het eerste woord dat je hebt gekozen.

Nu krijg je weer te zien hoeveel letters er goed zouden zijn. en gebruik nu weer dezelfde strategie van een woord zoeken dat evenveel dezelfde letters heeft als het tweede woord dat je hebt gekozen. maar niet meer en ook niet minder.

Als het goed is kan je zo het juiste vinden (sorry heb haast dus geen verdere uitleg)

8. marieke

marieke Brrrrrrrrrrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    Aanvulling:

(evt. andere tekens ertussen) replenish: maw weer 4 kansen
    <evt. andere tekens ertussen> remove dud: maw 1 van de foute woorden verdwijnt en wordt vervangen door ........

voorbeeld:

kast 3/4 (ast is goed)
    stal 0/4 (alles fout
    boek 0/4 (alles fout)
    kist 2/4 (st is goed)
    last 4/4 (alles goed)

Gaat er dus om dat de juiste letters op de juiste locatie staan

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Hmm, de PC versie rockt ook met skills en dergelijke. Echt, ik heb geen Vista, maar met XP is het zo lachen met bepaalde codes. Gewoon ff alle skills op 100 zetten, alle mapmarkers hebben en reizen mogelijk, plus tgm als de belangrijkste van allemaal en je kunt helemaal los. Ik snap nu eigenlijks ook wel waarom er een gozer was die beweerde Half Life 2 destijds in 2 uur uitgespeeld te hebben ofzo. ;):) Wat betreft dat hacken: Met skill 100 is het gewoon 66% procent kans dat je hem in de 1e keer goed gokt, dus dat is wel mooi.

10. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe the fok kom ik in Vault 87? :+

11. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen waarom ik deze game moet kopen? Wat is er zo bijzonder aan? Please, let me know. *)

12. Crazy Killa nl

Crazy Killa nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp zelf niet wat iedereen er zo bijzonder aan vind,
    ik vind het niet meer dan een normale game...
    heb hem zelf na een paar dagen weer verkocht, vond het veels te langzaam en saai.

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gameplay wise is deze game beter als Oblivion (ik hoop dat je die game kent / hebt gespeeld, want ze hebben veel gemeenschappelijk). Story wise is deze game slechter dan de originele Fallouts, maar als je die nooit hebt gespeeld valt dat natuurlijk niet op.

Wat maakt de gameplay zo goed? Kort samengevat:

* Je hebt het gevoel dat je beslissingen er toe doen; ze hebben echt impact op de wereld om je heen. Je moet soms duidelijk partij kiezen (waarbij beide partijen iets lelijks van je kunnen vragen), terwijl de effecten van je beslissing soms subtiel zijn, maar soms ook heel groot (je kunt zelfs een stad met een atoombom opblazen).

* Je hebt het gevoel dat je karakter zich subtiel, maar duidelijk ontwikkelt. Het S.P.E.C.I.A.L. systeem is gewoon een erg goed RPG-systeem en is al aanwezig sinds Fallout 1. Het systeem werkt met skill-percentages (maximaal 100% op een skill) en de skills nemen niet toe met oefening, maar wel met elke level up. Dit lijkt een nadeel, maar zorgt er ook voor dat je niet allerlei maffe en niet-passende handelingen uit zit te halen alleen maar om een skill te verbeteren (zoals in Oblivion waar je al springend als een konijn van stad tot stad kon rennen om je acrobatics op te hogen). Je begint als een zwakkeling, voelt en ziet de ontwikkeling en eindigt uiteindelijk met een uber-sterk karakter.

* Tegenstanders levelen niet mee. Je wordt in sommige gebieden dus keihard afgemaakt, maar dit zorgt er ook voor dat je voldoening voelt wanneer het wel lukt deze tegenstanders te mollen (misschien door een slimme aanpak, of omdat je karakter een hoger level heeft).

* Perks! Skills ophogen is al leuk, maar de perks geven het een uniek karakter. Elk level mag je één perk uitzoeken en sommige quests geven je ook een perk cadeau. Perks verschillen van het ophogen van bepaalde skills tot speciale vaardigheden. Wil je genezen in zonlicht? Dat kan. Wil je al rennend kunnen sluipen? Ook goed. Wil je kunnen genezen met het vlees van je gedode tegenstanders? Prima! Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een perk voor. Maar het aantal levels (en dus ook het aantal keuze momenten) is beperkt, dus maak de keuzes die het beste bij je karakter en je speelstijl passen.

* Het gevoel van een bestaande, levende (nou ja vroeger in ieder geval) wereld. De wereld bij Fallout 3 is kleiner als bij Oblivion, maar er zijn minder filler locaties. Bijna overal heb je het gevoel dat het iets betekent of dat het een nuttige functie heeft (gehad) in de samenleving. Locaties zien er ook realistisch uit en zijn op overtuigende schaal nagebouwd.

Heh, dat was eigenlijk niet echt kort samengevat. Ik weet zeker dat anderen ook nog wat kunnen opnoemen wat Fallout 3 zo sterk maakt.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    (Dubbelpost. Kan een mod deze verwijderen?)

15. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dit is duidelijk. :) Bedankt voor je uitgebreidde reactie en ik zal er over nadenken.
    De setting trekt mij wel. Ik ben alleen bang dat er te weinig actie in deze game zal zitten... Klopt dit?

16. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hetgeen wat ik zo tof vind aan fallout naast de shit die genoemd is door zifnap is de 50ies vibe. Van de muziek tot de kleren, alles heft met de 50ies te maken. Ook is het supervet dat de mensen toch nog dankzij de hopeloze situatie optimistisch blijven. En de quest waar ik nu ben is ook gewoon briljant: (niet kijken als je sientific persuits nog niet gehaald heb)
    Trenquillity Lane met die jaren 50 straat. Echt briljant dat betty opeens met een duits mannen accent met je praat. Alleen dit al maakt dit spel bijzonder.

EDIT: Wat betreft de actie zit het wel goed. Als je de bloody mess perk hebt schiet je vijanden echt helemaal aan stukken! Als je onderweg bent van het ene punt naar een ander kom je genoeg vijanden tegen.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    geloof me, er zit meeer dan genoeg actie in de game. Afentoe ben je blij als je ff geen super mutant tegenkomt en gewoon rustig kan doen.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Zoals door iedereen wordt geroepen in de game, de Wastelands overleef je niet zomaar. Het exploren gaat ook niet zo makkelijk; je wordt altijd wel aangevallen. Je komt nooit ergens zonder kleerscheuren aan. Vooral in Washington word je echt verrot geknald af en toe, niet normaal. :+

19. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Net een trailer gezien en tering... Wat een briljant sfeertje toch. Iedereen wordt neergeknald en ondertussen wordt zo 'n droog jaren vijftig liedje gespeeld.

20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Via Little Lamplight.

Die liedjes ownen. Als de sfeer je past (Is wel waarneembaar via filmpjes op YouTube etc) en de gameplay als Oblivion, dan word dit echt een super game.

Overal gebeurt iets, de quests zijn zeer divers, het verhaal is super, de lengte van het spel is minstens 50 uur en zo kan ik nog wel even door gaan. Voor mij GotY en ook was hij genomineerd voor de GotY award dit jaar. Niet voor niets natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina