De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    ik heb bij de acion voor 4/5 euro 2 meter HDMI kabel gezien.
    gewoon bij de electornika kijken;)
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Vandaag 5 meter DVI naar HDMI kabel, Mini DVI naar DVI Adapter en een 4 meter lange toslink kabel opgehaald van mijn werk.

    Gebruik nu mijn nieuwe 32'' Philips als 2e scherm zegmaar van mijn iMac, werkt geweldig! En het beeld is superstrak met al die full HD MKV films :)
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor, maar jij hebt toch ook meerdere tv's getest in verschillende winkels en toen de tv gekocht die jij het mooiste beeld vond geven?
    Dan zou jij er toch ook n beetje moedeloos van worden als iemand steeds tegen jou zou zeggen dat die tv meer stroom verbruikt dan een andere?
    Ik vind het een enorm non-argument.

    Als iemand zegt dat die meerdere tv's heeft getest en hij de lcd mooier vond dan de plasma dan zeg ik: prima gedaan!

    (ik ben juist degene die al 1000 keer heb gezegd tegen mensen die twijfelen tussen tv's en om hulp vragen: test in de winkel en kies de tv die jij het mooiste vindt!).
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Uiteindelijk is de koper de persoon die er naar moet kijken, zolang die er tevreden over is dan is alles in orde toch, want dan heb je de juiste keuze gemaakt :).
    En dat met Plasma en LCD, ieder zijn eigen smaak over het beeld en over smaak valt niet te twisten.
     
  5. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Morgen komt m'n Pansonic 42PZ85 aan, maar waar moet ik allemaal rekening mee houden? ik weet dat je de eerste 200 uur de contrast niet hoger mag doen dan 50% maar wat nog meer? tips en de ideale settings? of sites waar ik tips vandaan kan halen? (de tweakers forums lees ik sowieso)

    Maar ik kan toch wel gewoon films kijken met boven en onder balken hoop ik?

    alvast bedankt :).
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb de instellingen (voornamelijk contrast en helderheid lijken me belangrijk) zo rond of net onder 50% gehouden en zo min mogelijk statische beelden laten staan. In het begin steeds effe pauze genomen na een half uurtje gamen (dat is wel erg extreem volgens mij) en gewoon zorgen dat je de timer zet als je denkt in slaap te vallen :9 Balken zijn volgens mij geen probleem in de inspeelperiode, maar dat weet ik niet zeker. Heb zelf gewoon films gekeken met balken en geen gezeik mee gehad.

    Overigens staan m'n instellingen nu nog steeds allemaal zo rond de helft, behalve scherpte, die staat een stuk lager (op HDMI dan, voor films en games) en ik vind het beeld fantastisch. Blu-Ray is echt kwijlen, met als toppunt de Pixar animaties :)

    Volgens kun je hier nog wel wat settings vinden: http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?board=3.0, en hier: http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/739652-42pz85-46pz85-settings.html
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het geheel eens met het advies wat je steeds geeft.

    Toch heb ik nu al tot 2 keer toe een tv gekocht zonder hem van te voren gezien te hebben.

    En dat is bij de eerste tv (26'' LG LCD) niet de meest briljante keuze geweest.

    Bij de 2de wist ik echter van te voren al dat het wel goed zat. (37'' Panasonic Plasma)


    Heb echter een vraag:
    Zijn er al 26'' Full-HD tv's? (Gezeur over de zinvolheid van die resolutie op dat voormaat en of je het wel of niet ziet is niet nodig!)

    Het gaat mij dan om gebruik op een bureau met de xbox360 eraan.

    Ik weet dat er wel een aantal computer monitoren zijn in dat vormaat maar lcd tv's hebben dan toch een beter beeld.

    Allemaal leuk en aardig, een 37'' plasma. Maar ik vind het persoonlijk niet altijd even lekker om op te gamen. (Voor films is het echt perfect, de plasma staat dan ook aan het voeteneind van mijn bed)
    Maar om die reden zoek ik dus wat kleiners om op te gamen.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb geen interesse in stroom verbruik als ik daar iets voor terug krijg en bij Plasma krijg ik er niets voor terug. Ja dim beeld met phosphor lag.


    Dat is weer heel wat anders dan dat je zegt dat het stroomverbruik zo belangrijk voor je is. Wat is dim beeld?
    Overigens vraag ik me af of je dit allemaal wel echt heb getest in de winkel of niet gewoon het filmpje op internet heb bekeken over phosfortrails.


    Het is grappig om te zien dat je HDTV test reviews quote wanneer het jouw het beste uitkomt en negeert wanneer het je niet goed uitkomt.

    Het is ook grappig dat ik dat van jou vindt.


    Het blijft mij verbazen dat je niet eens kan onthouden dat ik een 4870 in mijn PC heb zitten terwijl je in dezelfde post dat nog gezegd heb.
    Ook leuk dat voor je dat jij schijnt te weten hoe ik mijn tv heb afgesteld.


    Het is maar een nummer van een videokaart en die types vind ik niet zo interessant. Ik zou het erger vinden als ik meerdere malen zinnen zou typen als: mijn zo is het beeld vele malen veller, wat is veller?
    Juist de enorme helderheid is voor veel mensen een nadeel.

    Voor de zoveelste keer ik heb zelf mijn tv ingesteld aan de hand van een lichtmeter, kleurenkaart en ter bevestiging heb ik DVE blu-ray gebruikt.

    Dat komt omdat jij steeds je verhalen bijsteld. Maanden geleden heb je dit al
    verteld en ook hoe je dit hebt gedaan. Meerdere malen heb ik gezegd dat dit geen calibratie is en dat je daarvoor in het servicemenu moet zijn en speciale apparatuur voor moet hebben.
    Nu zeg je ineens dat je een lichtmeter en kleurenkaart heb gebruikt, wat me overigens nog niet overtuigd want. Je zal nog meer dingen nodig hebben en je moet weten hoe je het gebruikt

    Zo werken veel LCD's ja maar niet de mijne, ik heb geen dynamic dimming aanstaan en heb gewoon goede shaduw details.
    Overigens als je mijn quote van HDTV test leest en verschillende forums leest dan weet je dat de PX80 series juist last heeft van dynamic dimming.


    Ik volg al lange tijd het Samsung lcd forum en als ik de problemen daar hoor over het beeld, dat is niet te kort.
    Ik lees ook al heel lang het Panasonic forum en ik lees daar alleen maar van mensen die echt lyrisch zijn over hun scherm en veel mensen die van een lcd komen en blij zijn dat ze zijn overgestapt. Dat hadden ze veel eerder moeten doen roepen ze dan.
    Andersom hoor je dat nooit (2 mensen waren behoorlijk tevreden).
    Geloof mij niet, lees het zelf.
    Last van dynamic dimming heb ik 1 keer gelezen, in de test wordt ook duidelijk vermeld dat dit alleen in het testprogramma te zien was en niet in het echt gebruik.

    Volgens de review van HDTV test houd je 700 over en mijn tv 650 met 100Hz aan op hoog, op de huidige firmware (1020.1) is de 100Hz getweaked dus wordt er een hogere motion resolution gehaald met 100Hz aan. Een motion resolution van 300 wordt alleen gehaald wanneer MCFI uitstaat.
    Wanneer er dus wordt vergeleken met MCFI aan haalt jouw tv nooit 2x zoveel motion resolution.


    Dat klopt, ik hou 700 lijnen over en de Samsung 650. Het grote verschil is: ik heb een hdready en heel veel mensen kopen juist een full hd lcd vanwege de resolutie.
    Dan lijkt het mij belangrijk te weten dat een hdready plasma een hogere resolutie heeft bij bewegende beelden toch?
    De andere pixels verdwijnen natuulijk niet, ze geven alleen verkeerde kleuren weer!
    Maar je kan wel tegen iedereen roepen dat je een full hd hebt! :x
    (de 2x zoveel motion resolution was in vergelijking met een full hd plasma met 950-1080 motion resolution. 300 tegen 950 is 3 keer zoveel, maar ook 650 tegen 950 is bijzonder fors. Maar dat soort dingen zie jij natuurlijk niet.

    1024x768=786432
    1920x1080=2073600
    2073600:786432=2,64 (afgerond)
    Dat is dus bijna 3x de resolutie.


    Dus wat heb je hieraan als ze niet correct worden getoond. Het werkt alleen maar in het nadee: het beeld begint haarscherp met een reso van 1080, maar als het gaat bewegen daalt het naar 650. Ik zie dat en denk echt WTF gebeurt er met het beeld?
    Mn hdready begint met 768 en bij beweging houdt die er minimaal 700 over en dan denk ik WTF wat mooi!


    Volgens mij ben jij hier de specs man, zie hierboven. Ik ben van praktijk en niet theorie.
    Gezien jouw handtekening onder de berichten ben jij van de specs en je komt zelf altijd met theoretische beweringen aan, terwijl ik altijd tegen mensen zeg: test en vergelijk zelf!

    Houd eens op met die misinformatie, er zijn geen LCD's of Plasma's die echt 100Hz zijn het is altijd een MCFI proces, dit is niet omdat ze geen echte 100Hz tv's kunnen maken, maar omdat er geen 100Hz bronnen beschikbaar zijn behalve de PC

    Bij de 100hz van de pana's worden de 50hz beeldjes, 2 keer opgebouwd en getoond en zodoende 100 keer per seconde opgebouwd en getoond.

    De 100 hz bij de Samsung lcd's is altijd het berekenen van een tussenframe om het beeld vloeiender te maken.
    Dit kan goed uitpakken, maar veel mensen zetten dit uit. Het is ook zo dat als je een film zit te kijken, de tv de helft van de film heeft verzonnen met beelden die nooit zijn opgenomen.
    Ik zeg altijd dat dit niet echt is "zoals de regisseur het bedoeld heeft."
    (zelf in de winkel bekijken dus)

    De Pana PZ85 heeft dus100 hz + die tussenframes en die laatste kunnen worden uitgezet.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Moraal van de laatste 20 delen van deze thread:

    Ga zelf kijken en vergelijken met je ogen, laat je niet gek maken door de specs en al helemaal niet door gekken die op de verschillende fora maar wat roepen! Waaronder ik zelf ook waarschijnlijk. Het zit ook een beetje in de mens om een eigen aankoop "goed" proberen te praten. Een echt objectief beeld of mening hebben we dus niet voor de volle 100%.
     
  10. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand toevalig ervaring met de Philips 32PFL7403 ? deze is 100hz en n respons tijd van maar 3 ms
    lijkt me dus n mooi beeld om op te spelen
    iemand?
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga alsjeblieft in een winkel kijken, desnoods met je eigen apparatuur. Specs zeggen te weinig over de daadwerkelijke beeldkwaliteit
     
  12. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je de laatste 2 pagina's met de plasma VS Lcd oorlog eens bekijken.. allemaal tests van dit en dat maar iedereen heeft toch een eigen smaak dus idd ga zelf gewoon naar de winkel. Er staan wss wel veel te veel tv's. Maar je kan denk ik het beste even een paar opzoeken op internet en dan die in de winkel gaan vergelijken. want als je dat daar nog moet doen kom je er denk ik helemaal niet meer uit. Dus voor jezelf even de prijsklasse en de grootte bepalen, dan vallen 8/10 al af en kan je de rest gaan vergelijken (bekijken)
     
  13. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt voor de reacties
     
  14. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks man! :thumbs:
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is eigenlijk het nut van deze functie?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij 50hz gaan je ogen het merken en heb je kans dat het beeld flikkert. Je hebt dan te weinig verversingen van het beeld per seconde.

    Dacht ik hoor, met men CRT merkte ik het wel als het aantal Hertz te laag stond.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was bij CRT het geval. Maar dat probleem bij CRTs kan je technisch gezien absoluut niet vergelijken met LCD's en Plasma's waar het beeld wel in 1x wordt weergegeven.

    Dus vandaar mijn vraag wat er dan 'echt' is aan 100hz bij Plasma's en welk voordeel dat te bieden heeft.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen echte 100Hz, van echte 100Hz is sprake wanneer er een bron wordt aangesproken van 100 beelden per seconde. Deze bronnen zijn er niet buiten de PC. Wanneer je een PC aansluit op een Panasonic Plasma kan je niet de optie 100Hz selecteren. Dit komt omdat Panasonic 2 vormen van MCFI (dus nep 100Hz) gebruikt. De 100Hz zonder IFC tekent simpelweg ieder beeldje 2x en IFC verzint iedere keer beeldje er tussen. In beide gevallen is er geen sprake van een 100Hz vernieuwingsfrequentie. De maximale vernieuwingsfrequentie bij de native resolution is 60Hz net zoals bij alle andere HDTV's.

    Zonder die MCFI zal je geen last hebben van flikkerend beeld, want zoals je zelf al aangeeft is een Plasma net als een LCD een progressief beeld, CRT is interlaced en flikkert inderdaad wanneer het beeld niet voldoende lijkt te worden verversd.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Stroomverbruik is helemaal niet zo belangrijk als ik er wat voor terug krijg.
    Dim beeld is waar jij naar kijkt en ik als mijn backlight op 0 van de 10 zet daar kan ik niet naar kijken. Ik wil een helder beeld hebben.
    Ik heb persoonlijke ervaring met phosphor lag.

    Veller is dat een LCD een veel helderder beeld geeft dan een Plasma. Plasma's geven een veel donkerder beeld ongeveer gelijk aan een LCD met zijn backlight op minimale stand. Het is net wat je zelf mooi vindt.

    De enige die ik zwaar negatief lees in meerdere LCD forums ben jij met je Plasma campagne. Mensen moeten kopen wat zij zelf het mooist vinden niet wat jij op alle mogelijke forums probeert door hun strot te duwen.

    Een DLP scherm heeft ook een lage motion resolution, maar heeft geen blurry beeld. Verklaar dat maar eens.
    Een Plasma is ook niet blur vrij ga maar eens lezen over de Pioneer Elite Plasma's of gebruikers op AVS forums over hun Panasonic's.

    DLP verklaar!

    Wie komt er nou met theoretische beweringen, MOTION RESOLUTION, MOTION RESOLUTION, MOTION RESOLUTION!

    Waarom post je als je het niet begrijpt?
    Het is gewoon een 50/60Hz tv met 2 vormen van MCFI.

    Oh trouwens ik heb mijn LCD gecalibreerd op greyscale, gamma, white balance en blacklevel. Alles wat een calibreur in het echt ook doet. Bij sommige tv's moet je daarvoor in het service menu gaan en bij andere niet.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaan we weer. Eeuwige discussie denk ik mannen!

    /Mod Sorry, maar post dan geen reply. Dit soort replies voegen namelijk niks toe, en laten de boel alleen maar escaleren. ~Arjan
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina