[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een 32 Inch LCD (van samsung) en heb CoD 4 uitgespeeld , misschien dat het je vraag beantwoord
     
  2. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit dus:p Kan je dan gewoon alle spellen spelen met 50 hz, of kloppen die gegevens van 50 hz bij die tv gewoon niet..?
     
  3. houtje taai

    houtje taai Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,

    Ik heb donderdag een xbox gekocht, en op mijn kamer doet cod waw op pal 60, en is goed beeld.

    Maar nu wil ik beneden ook spelen op een LCD sony hij ondersteund PAL50/60.
    maar op PAL 60 heb ik heel erg raar beeld allemaal strepen enzo, in iedergeval slecht (bij menu en bij cod).
    Toen heb ik em op PAL 50 gezet toen deed ie het perfect bij menu maar toen wou ik COD opstarten maar die ondersteunt PAL50 niet.
    Nu is mijn vraag wat moet ik doen ?

    alvast bedankt iedereen ;)


    Mvg,

    Arjen
     
  4. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet veel geloof ik, CoD moet je volgens mij perse op 60 hz spelen...
     
  5. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou net en demo spelen maar die ondersteunde geen 50 hz, 60 hz, kreeg een bericht dat ik dit via system-> console settings -> display moest veranderen, maar ik kan dit nergens veranderen ..... staat nergens een optie met waar je het HZ kan veranderen :confused:

    heb een Full HD tv (1080p) heeft het misschien hiermee te maken ?

    Ik heb trouwnes geen menuutje waar je Pal ziet staan zoals in de beginpost vermeld.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De truc is dat je eerst ff naar SD moet switchen. Doe de schuif op de componenten of vga kabel ff op SD, daarna kan je in het dashbord het veranderen naar 60 hz en kan je alles weer in HD zetten.

    Iedere hdready en hdready1080p kan zowel 50 als 60 hz aan, anders mogen ze geen hdready worden genoemd.


    Zie mn post hierboven.
    De aanduiding 50 hz achterop de tv heeft te maken met stroom en niets met het beeld.
    Ik heb nog nooit op een tv zien staan 50 èn 60 hz, omdat dit dus iets anders is. In de USA hebben ze andere stroomsterkte, zodoende.
    De 50 en 60hz in games gaat over het aantal frames/beeldjes per seconde. Oudere tv's kunnen dit soms niet aan en dan doet de game het niet.
    Nogmaals: iedere hdready tv kan 50 en 60 hz aan.


    Hmm, vreemd. Heb je het gedaan zoals ik hierboven beschreef?
    Dus eerst de kabel op SD zetten, in het xbox menu de box op 60 hz zetten, daarna de schuif op de kabel weer terug op HDTV en dan de game starten?
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  7. houtje taai

    houtje taai Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn CRT's waarbij de Scart (RGB) wel 60hz ondersteund en de Composiet (gele stekker) niet.
    Probeer eens of je van iemand een Scart Advanced kabel kunt lenen.
     
  9. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Is dit een goed moment om een nieuwe televisie aan te schaffen? Ik heb een 'normale' beeldbuis, maar wil toch overstappen op iets nieuws. Is een Full-HDTV nog steeds een must-have op dit moment. Of komt er binnenkort iets nieuws waar ik beter op kan wachten.

    En het is vooral voor DVD's en Xbox.
     
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Full HD zal nog wel een tijdje blijven. Bij TV's gaat het niet zo snel als bij PC's ;)

    Maar dan nog, als je zo denkt, kun je voor eeuwig blijven wachten. Want er komt constant wel iets nieuws uit.
     
  11. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben trouwens benieuwd of de televisiefabrikanten in de toekomst de consument nog hogere resoluties probeert aan te smeren. Het verschil tussen 720P en 1080P is namelijk tot een bepaalde afstand merkbaar (1.5 meter bij een 32" scherm), dus het is praktisch gezien nutteloos om met een nog hogere resolutie te komen.

    Maarja, als je ziet hoe schaamteloos 1080P wordt geadverteerd als het achtste wereldwonder zou het nog best wel eens kunnen gebeuren.
     
  12. PatrykNL

    PatrykNL Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    UHDTV is er al :emo:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/UHDTV
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  14. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    nogmaals: 50 hz 60 hz

    Heb laatst xbox 360 gekocht, en heb hem aangesloten op mijn sony bravia hd ready (heb mijn xbox nog niet op HD aangesloten omdat tv aan de muur hangt).
    Als ik mn xbox op pal 50 instel krijg ik mooi beeld. Bij Halo 3 moet ik hem echter verplicht op 60 Hz instellen, maar ik dan wordt het beeld echt aanzienlijk lelijker. Het beeld is veel minder scherp.
    Nu kan je me echt niet wijsmaken dat mijn Bravia geen 60 Hz ondersteunt! Iemand een oplossing?

    Ps. Bij mijn andere breedbeeldbuis van Sony (geen lcd) heb ik precies hetzelfde probleem, terwijl ik ook zeker weet dat deze 60hz ondersteunt.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDready tv ondersteund ALTIJD altijd 50hz en 60hz.

    1. Staat de schakelaar op de stekker wel op HDTV.
    2. Staat het Dashboard op 720p.

    Je had deze vraag ook stellen in de HDTV thread ;)
     
  16. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik heb mijn tv niet aangesloten op HD, dan moet ik mijn schakelaar toch ook niet op HD zetten? Hetzelfde geldt toch voor 720p? Als ik dat doe, wordt mn beeld zwart.
    Nogmaals, ik heb mijn xbox gewoon op 'TV' aangesloten, óp mijn lcd scherm.


    trouwens, dit is toch de 50/60 hz topic? ;)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik niet meer begrijp.

    1. Je hebt jouw Xbox360 toch aangesloten op een Bravia HDready LCD ???
    2. Met welke kabel game je nu , wil graag de kleuren weten van de stekkertjes.
     
  18. J1990

    J1990 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt.
    Heb Hd component kabel. You know, met die 6 stekkertjes. Heb de 'Normale' stekkertjes aangesloten, de rode, witte en gele.
    De HD stekkertjes hangen dus los (de groene, blauwe en rode)
    Als ik mijn xbox instel op pal 50 krijg ik mooier beeld dan bij pal 60. Vervelend, want sommige games moeten zoals je weet op 60 staan.
    alvast bedankt voor de moeite
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn al LCD TV's met LED verlichting ipv CCFL, dit zorgt voor grotere contrast, helderheid en snellere responstijden, maar die zijn ook weer wat duurder natuurlijk. Er zijn al FullHD TV's voor 700 euro tegenwoordig, dus echt veel hoeft het niet meer te kosten..
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom druk je de Groene , Blauwe en Rode stekkers niet achterin de TV ??
     

Deel Deze Pagina