De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    De Panasonic 42PZ85 is binnen en vanmiddag geinstalleerd, het overtreft al m'n verwachtingen :) geupscalde dvd's zien er gewoon meer dan prima uit, maar vooral de games en de HD-DVD films zien er fenomenaal uit :)

    Heb de instellingen nu op Cinema en warm staan, sowieso staat dan alles al ongeveer op de helft ofniet?
    Alleen ik twijfel over ICF functie of ik dat aan of uit doe, wat veranderd er eigenlijk? ik zie wel wat verschil maar wat het verschil is weet ik eigenlijk niet...
    En PN-R wat is dit? hij staat standaard op minimum.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb overigens het woord veller gegoogled, maar ik kan het niet vinden hoor.
    Bij mn plasma's staan trouwens de helderheid op 70% icm 50% contrast, dus blijkbaar is hoger niet nodig.

    Motion resolution is niets anders als het meten van ghosting.

    De tv moet eerst een statisch testbeeld op het scherm weergeven, waarvan de lijnen zijn genummerd. Hierna moet het patroon bewegend worden weergegeven.
    Als er ghosting is, worden sommige lijnen niet goed weergegeven. De pixel gloeit nog na van het vorige beeld wat weergegeven werd.

    http://hdguru.com/will-the-2007-hdtv-you-choose-give-you-all-resolution-you-expect/187/ (kunnen de anderen het ook lezen en hun mening geven)

    http://hdguru.com/wp-content/uploads/2008/09/2008-resolution-tests-125-hdtvs.pdf

    De pixels schakelen te laat naar de juiste weergave, dat zal wel komen door de 4 ms refresh tegen de 0.001ms van plasma.
    Ik zag het vroeger ook niet op mn lcd, dacht dat het zo hoorde en er stond ook geen andere tv naast. Toen ik de plasma er naast zette, zag ik de verschillen.

    Is dit belangrijk? Als je het niet ziet niet nee.


    De ICF is dus die functie die tussen de frames een tussenframe berekent, om het beeld nog vloeiender te krijgen. De tv bekijkt dus zelf hoe dit frame eruit zou kunnen zien.
    Bij 24p content (blu-ray) kan dit ook worden gedaan en dit heet 24p real cinema.

    P-R is een stand waarbij de tv probeert ruis in het beeld te verminderen, maar dit kan niet bij PC of hdmi gebruik.

    De 50% is alleen voor het contrast belangrijk en je moet dit handmatig ff instellen. Met de helderheid kan je het beeld lichter maken als je dat nodig vindt.
    Zie je image retention die te lang bijft staan, dan moet je m iets lager zetten.
    Probeer de scherpte zo laag mogelijk te houden, kijk zelf of je het mooi vindt.

    Let ook op de mogelijkheid om het source-menu te wijzigen, echt heel handig!
    Als je op AV drukt, dan zie je de verschillende ingangssignalen. Deze kan je een andere naam geven, zoals hdmi 1 noem je bijv XBOX360 en 2 wordt PS3 (ik noem maar wat)
    Dit doe je bij menu-instellingen-labels voor ingangen.
    Je kunt ook sources uit het menu halen en dat is heel handig als je niet steeds langs al die andere wilt klikken om naar de juiste source te gaan.
    Als ik op AV klik, heb ik keuze uit 2 verschillende ingangssignalen . De andere gebruik ik niet en hoef ik dus ook niet in het lijstje te hebben.


    Dat is de beste manier.
    Neem voor het vergelijken zelf dvd's mee die je goed kent en ga gamen (xbox/ps :cool:.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  3. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    IFC is je intelligence frame creation dus wil zeggen dat hij meer beeldjes maakt per shot om zo een vloeiender beeld te krijgen.
    Zelfde princiepe als 100/120/200Hz
    Als je niet veel verschil erin ziet zou ik het uitzetten maar dacht ergens gelezen te hebben dat dit icm met blu-ray wel judder opleverd als het uit staat.

    Verder alle beeldverbeteraars zoals die PN-R,kleurbeheer enz. gewoon uitzetten ;)
     
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Verder staat het trouwens niet automatisch met alle instellingen op de helft, dit moet je voor een groot gedeelte zelf nog aanpassen.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De waarde van contrast/helderheid etc veranderen wèl bij het wisselen van Cinema, Dynamisch en Normaal, maar ik zou het toch handmatig ff stellen.

    Die stand dynamisch is echt verschrikkelijk. Het contrast springt naar 100%, ik heb de sterren nog in mn ogen staan! En dan te bedenken dat heel veel tv's zo staan in de winkel!
    Er blijft werkelijk niets over van het beeld 8)

    Sharkdawg: kleurbeheer staat bij mij wèl aan.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  6. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo alle beeldverbeteraars uitzetten? je zou denken dat het er dan juist beter zou uit moeten zien als je logisch nadenkt, wat kan het kwaad?

    Ik zie eigenlijk geen verschil bij de meeste, alleen bij IFZ zie ik wel dat het smoother loopt, maar het heeft ook iets neps ik weet neit hoe ik het moet uitleggen :9.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Die beeldverbeteraars doen mij altijd vrij weinig. Ik zie amper of geen verschil (helemaal niet als de bron via HDMI binnenkomt, dus PS3 of PC ofzo), dus dat staat bij mij allemaal standaard uit.

    Overigens staat die van mij ook op cinema, maar wel op koel. Heb nogal geswitcht tussen warm en koel, maar bij warm is het wit nogal geel i.t.t. koel, waar het wel gewoon echt wit is. Bij sommige films echter is die iets warmere look wel weer mooier, maar hij staat bij mij standaard op koel.

    Gewoon zelf een beetje klooien met je instellingen tot je een mooi plaatje hebt gevonden.

    Ik heb m'n tv nu een paar maanden, en het beeld lijkt alleen maar mooier te worden. Vooral bij Blu-Ray. De diepte van de kleuren en de zwartwaardes en details in de donkere delen worden steeds beter lijkt het.
     
  8. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat me overigens wel verbaasde was dat toen ik de TV voor het eerst aandeed dat alle kabel zenders al waren geinstalleerd.... normaal moet je dat toch altijd zelf doen bij een nieuwe tv? en er zaten geen stickers op de tv.
    Ik hoop niet dat het een terug gebrachte Tv is die ze weer verkocht hebben maar die kans is wel groot,
    zou het wel jammer vinden, voor de rest is alles prima.

    Heb jij trouwens ook de ICF niet aan?
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hmm... Bij mij zat er wel een sticker op dacht ik.

    Er is een manier waarop je kunt zien hoeveel uur het ding al gedraaid heeft (ik heb de PZ80, maar zal ongetwijfeld hetzelfde werken):

    En ICF heb ik volgens mij niet, dat is dacht ik één van de digitale extraatjes op de PZ85.


    Edit: Ik heb al 1600 uur gedraaid :lol: Dat ding staat ook echt de hele dag aan, vaak zelfs als ik niet thuis ben of lig te maffen. Schandalig eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de kleurtemperatuur altijd op normaal staan en bij films of normale tv op warm. In het begin is het wit nogal gelig maar de huidtinten zijn een stuk natuurlijk vind ik. Daarnaast is het witte van Koel nogal blauwig in mijn ogen.

    Wat kan je eigenlijk het beste doen tegen het lichtgevende zwart? De 42PX80 heeft hele goede zwartwaardes in de reviews, maar gisteren heb ik batman begins gekeken in het donker, maar de zwarte delen waren echt te lichtgevend, bijna storend. Ook al zet ik de brightness helemaal op 0 -> dus de maximale zwartwaardes van de tv. Ik heb de brightness in fifa09 "gecalibreerd" mbv een plaatje. Het staat nu dus precies goed, maar nog vind ik het te lichtgevend. Is er een bepaalde handeling buiten de tv om (lampen plaatsen o.i.d.) die ik kan treffen om mijn ogen een beetje voor de gek te houden zeg maar?

    Ik zat te denken aan rustige LED's achter de tv, zodat je ogen wat contrast hebben rondom de tv. Nu is het vaak compleet donker en dan is het zwart op de tv inderdaad wat lichtgevend, maar als ik er een zachte lichtbron achterhang/plaats, misschien dat mijn ogen dan sneller het gevoel hebben dat het zwart echt zwart is door de lichte gloed achter de tv.

    Anyone?:thumbs:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb gisteren de KDL 40w4500 gehaald :) zieter er goed uit .. maar nu wil ik ook echte HDTV .. heeft iemand ervaring met ziggo (ik heb nu een samsung decoder, maar ja die is met scart aangesloten) .. ik weet dat er een DVB-C slot in de sony zit, maar ik heb al geruchten gehoord dat ziggo wil overstappen naar CI++ .. wat raden jullie mij aan om te doen?
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1

    Gewoon een calibratie dvd kopen, want calibreren dmv fifa daar schiet je niks mee op ;)
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat nepperige is inderdaad wat veel mensen ervaren. Gelukkig kan deze optie worden uitgezet.

    Beeldverbeteraars zorgen vaak voor problemen en een minder mooi beeld (jawel).
    Je moet dus niet alles maar aanzetten en het verder wel geloven, maar gewoon n beetje spelen met deze opties en kijken of je t mooier vind.
    Als je geen verschil ziet, zet t dan uit.

    ------

    Nerazzurri: dat klopt, het beeld wordt absoluut steeds mooier de eerste maanden.
    Een goed voorbeeld is het xbox360 logo dat verschijnt als je de xbox aanzet. In het begin zie je wat ruis en lijntjes, later is dit helemaal weg.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, want je ziet het EA logo met daarachter een zwart vlak. Het is de bedoeling dat je de afstelling pakt die het zwarte vlak net weg laat vallen. Hetzelfde wat je zelf doet me verschillende calibratie dvd's.

    Ik zal er binnenkort ff 1 downloaden, maar brightness staat nu gewoon goed.
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik kijk nooit in het volledig donker, maar met her en der een gemimde lamp. Wat sfeerverlichting ofzo, dan is m'n beeld het mooiste. En dan niet zo dat het je beeld beïnvloed door de spiegeling ofzo natuurlijk O-)
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk je ook films op dezelfde ingang als die van fifa dan? Daar gaat het mij om en geloof me zo iets als calibreren in een game is never nooit representatief en zo goed als een calibratie dvd.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game en bluray op de PS3 inderdaad. Het ging mij erom dat de brightness nu wel "goed" staat. Ook met de star wars dvd's getest.

    Dat is ook niet mijn punt, want zwarter dan de tv op 0 brightness wordt het toch niet. Daarom wil ik iets proberen om het zwarter iets zwarter te laten lijken zeg maar. Ik denk aan iets achter de tv te zetten, misschien eerst testen met een losse schemerlamp ofzo. Helemaal in een donkere ruimte is echt niet mooi met veel donkere scenes
     
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Geloof dat je bij de ikea Diode lampjes hebt (oid) en die schijnen goed te werken. Heb ze helaas zelf nog niet, ga pas goed aan de gang als ik op mezelf woon.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Voor mij hoeft het niet omdat ik weinig tv kijk, maar misschien is het wat voor jou: kijk s op de site van Ziggo bij televisie-tabblad interactieve televisie.
    Dan koop je een hd decoder met hdmi die kan opnemen, maar ook in hd!
    3 tuners en de mogelijkheid om films te huren/streamen

    Staat nog in de kinderschoenen en de decoder kost al €400 excl extra abonnement.

    Persoonlijk vind ik de hdmi decoder voor €120 een mooie koop, maar dan zal je zien als je m net heb gekocht, dat ze met n actie komen voor die andere.
    Mensen met die hdmi decoder zeggen dat t beeld nog n stuk beter is dan met de scartuitvoering. Zowel Melbuuln met de full hd Sony, als Loonens met n hdready.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als Ziggo zou overstappen naar CI++ dan moeten ze ook een groot deel van bestaande decoders vervangen.
    Kan de DVB-C slot in mijn Bravia helaas ook niet gebruiken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina