Rock Band [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie, 2 jun 2008.

1. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon veel oefening, net als bij Guitar Hero.

Drum zelf nu al 5 jaar op een elktrische drumkit, ben benieuwd of 't veel scheelt als je nu Rock Band drums gaat spelen. Lijkt me net zo soepel gaan?

2. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Het probleem is het aflezen van het scherm ;) als je kan drummen moet het geen probleem zijn met snelheid, maar om het voetpedaal en de noten los van elkaar af te lezen en te gebruiken zal in het begin lastig worden. Wel als je alle top Rock Band drummers ziet op youtube spelen die allemaal al 5 jaar drums :) dus je hebt er wel een voordeel mee.

3. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Whoei, was lekker bezig net op drums :D Hoef nu alleen nog maar Run To The Hills, en dan heb ik Hard uitgespeeld. Maar dat nummer is sick! Rood en geel worden ook wel erg snel afgewisseld, wat eigenlijk gewoon niet te doen is met het GHWT-drumstel.

EDIT: AAAAAAAAAARGH WAT EEN SCHIJTNUMMER IS DAT RAAAAAAAH :mad::mad::mad: Dat stuk tijdens de gitaarsolo is fucking onmogelijk!!! DAT KANNIET!

Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  4. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja mij lukte het eerst ook niet. Heb hem uiteindelijk gehaald door ( beetje cheaterig) een vriend die pedaal deed en ik gewoon de pads :)

5. GmR

GmR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=106563
    Oftewel: het duurt nog ff (tot 24 maart 2009), maar we krijgen Ten

edit:
    doh, stond al in het RB2 topic... ach, hij is ook voor RB1 en dit is de officiële bevestiging van Harmonix :p

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  6. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    WTF is er mis met de drums van The Hand That Feeds op Expert? :mad: Zit totaal geen ritme in, ga steeds al dood in de intro... Als ik die al overleef kom ik in een nog spacender stukje (O-B-RO-B-O) waar ik net kan overleven door alleen R en O aan te slaan, en dan komt er weer precies zo'n kutstukje als in de intro! :x Baggernummer is het ook.

7. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heb vandaag de drums ontvangen :)

En er zit zo'n kabeltje bij waarmee je de Xbox360 headset aan je drumstel kan koppelen. Alleen als ik dat doe herkent ie de microfoon niet .... Wat te doen?

En waar kan ik een rb microfoon kopen met goede prijs/kwaliteit verhouding?

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  8. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Voor zover ik weet kon dat ook niet bij de gitaar, toch? Volgens mij is de mogelijkheid er ook niet, maar ik hoop dat ik het mis heb. En anders gewoon een controller ergens langs je leggen ofzo (draadloze headset zou ideaal zijn)? :)

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja maar het vreemde is dat er een kaartje bij zat, waar opstond dat het zo moet :9

10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Vond het in het begin ook lastig. Maar eigenlijk is het gewoon een heel logisch ritme als je ernaar luistert..Gewoon een keer goed naar t nummer luisteren. :)

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik zoek de beste pads voor mijn RB1 drumstel serienummer EL ;)

Hij moet het geluid dempen, en ik wil minder hard hoeven slaan, en hij moet beter registreren ;)

Iemand suggesties?

12. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ja :)

Ik heb sinds kort de Premium Rock Band Drum Covers voor mijn EL setje en het werkt echt goed.

link: http://web.mac.com/tapin2/rockband/Premium_Rock_Band_Drum_Covers.html

Ik had ze ook gewoon binnen 5 dagen binnen vanuit de USA. Is wel handig als je PayPal hebt.

hier zijn nog reviews ervan:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZqPPXZOV8es
    http://www.youtube.com/watch?v=fibeXwRLG-I&feature=related

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  13. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    En als je die erop hebt,

Heb je minder geluidsoverlast? (demping dus).
    Hoef je minder hard te slaan?
    Veren de stokjes dan ook beter?
    En voorkomt dit schade aan de originele pads?\

Dank :)

14. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je minder geluidsoverlast? (demping dus).

Yup, stukken minder

Hoef je minder hard te slaan?

Hangt er vanaf, je krijgt in totaal 16 lagen meegeleverd wat onder de hoes komt. Ik heb nu onder alle 4 de pads 2 lagen zitten. Ik had ook 4 lagen op 1 pad geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet goed meer.

Veren de stokjes dan ook beter?

Dat wordt juist minder aangezien je nu zacht materiaal erop hebt liggen.

En voorkomt dit schade aan de originele pads?\

Ja, het materiaal bedekt de hele pad.

15. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Kun je ergens iets zwaardere Rock Band drumstokjes bestellen?

16. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Op Amazon heb je wel replacement sticks, maar volgens mij kun je ook 'echte' drumstokken proberen. Hier heb je dus verschillende lengtes, gewichten en grootten in en goeie drumstokken kosten 'maar' €15 (nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar zo krijg je wel de stokken die het beste voor jou zijn).

17. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Maar kun je 'echte' drumstokken gebruiken? Zijn die niet veel te zwaar?

En waar kun je 'echte' vinden?

18. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit Rock Band drumstokken vastgehad, maar zoals op het alwetende internet staat, zijn ze wel te gebruiken. Het te zwaar zijn van echte drumstokken valt naar mijn mening best mee, je hebt natuurlijk ook verschillende gewichten tussen de drumstokken, de ene is wat lichter dan de andere.

Drumstokken kan je wel in elke muziekzaak vinden (niet de Music Store, maar een winkel waar ze instrumenten etc. verkopen).

19. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Ugh, ik geef het op. Zit nu al een paar dagen vast op Don't Fear The Reaper op Expert (Drums). Tot die solo gaat het wel, maar als er dan als een gek rode pads met om de halve seconde een baspedaal op me afkomt ga ik meestal dood. En al overleef ik dat stukje is er altijd nog outro C om me vlak voor het einde dood te laten gaan :mad: Hoe kunnen de makers de outro van zo'n lang nummer zo moeilijk maken, het is zo demotiverend om elke keer weer 6 minuten lang hetzelfde te moeten spelen alleen maar om in de laatste 20 seconden dood te gaan :mad:

Nope, die A-NI-MAL!!! Achievement zal ik nooit krijgen :'-(

20. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit precies bij hetzelfde stukje vast :p
    Bij Hard haalde ik het nog maar net vooral door die outro. En als je Dont Fear The Reaper al mocht halen. Moet je ook nog Run to the hills hea :p

Deel Deze Pagina