@Tyrant
Onee hoor,dan heb je het mis want jij maakt op dat ik dat als argument bedoel.
Forza en GT vind ik beide persoonlijk erg goed,en voor de rest is dat een kwestie van smaak voor iedere racegamer.
Je hebt wel gelijk dat ik Gran Turismo in die zin boven Forza verkies,replay is gewoon iets wat ik belangrijk vind in een racegame en die moet goed verzorgd zijn.Aan de andere kant geef ik je gelijk dat het om gameplay gaat en niet de zogenaamde randzaken.
Forza heeft de betere gameplay,maar boeit me minder door het lage aantal racebanen en ik beleef de snelheden iets minder intens.Aangezien Forza wel sneller is,maar bij GT voel je de wagen trillen en zie je dat ook in beeld waar je iedere hobbel voelt.Ook bij Forza mis ik dat een beetje.
Dan over de AI,die is in GT4 inderdaad useless te noemen en ik vind dat ook een zwaar minpunt.Anderzijds omdat GT die gameplay heeft denk ik niet dat dat zich nog gaat vorderen,men heeft belooft een schade systeem in te brengen en betere AI in de PS3 game voor GT5.En ik vind ook dat ze daar nu echt aan moeten werken,maar ik volg de ontwikkeling al een tijdje rond GT5 en die ziet er niet zo rooskleurig uit en ik ben bang dat dat weer teleursteld in zijn beloften.
Dan over de replay en fotomode,Forza heeft wel degelijke mooi replay momenten maar helaas niet op ieder parcour.De fotomode in Forza 2 is natuurlijk beter,als het aankomt op het maken van effecten en dat je de camera volledig 3D kunt laten draaien.Bij GT4 kan dat niet maar kies je de camera met het tappen op de controller,maar toch zijn bijna alle standpunten mogelijk.
Maar ik ben geen fanboy,ook ik erger me aan het feit dat GT zich in al die tijd niet gevordert heeft zoals ik het graag zou willen.Forza en Gran Turismo hebben voor mij beide ieder een eigen charme,en als ze de gameplay van Forza 2 in GT5 weten te plaatsen met goede kunstmatige intelligentie,schademodel dan komt dat wel goed.Als dat niet gebeurt blijft Forza 2 natuurlijk de winnaar als simulatie.:b:
Laatst bewerkt: 28 dec 2008