Het is 5 x 30 (12 maanden + 1 gratis), als je een beetje slim inkoopt. Dan kom je op 350 euro uit, XBL is gewoon een stuk beter dan PSN en ik ben ook bereid daar omgerekend 2,75 euro per maand voor te betalen.
Ik vind het meevallen, de playstationstore is ook gewoon goed. Bovendien speel ik niet zo gek veel online.
Dan is het PSN wel gratis, maar als ik zie hoe omslachtig het allemaal werkt t.o.v. XBL mag het ook wel denk, zodra ze PSN aan gaan pakken gaat Sony er ook geld voor vragen, let maar op. Dit ga je nu al zien met het wanproduct van ze; Home. Het werkt maar half en ze gaan voor sommige dingen nu al geld vragen
Je hóeft niet van Home gebruik te maken, het is een extraatje wat microsoft niet biedt, ik heb me gister toch 2 uurtjes vermaakt met poolen, bowlen, arcadekasten spelen, mensjes ontmoeten en filmpjes kijken en met andere mensen dansen.
Daar komt inderdaad nog bij dat je bij de PS3 niet de keuze hebt om een game te installeren, dit moet je doen. Bij de 360 mag je hier zelf voor kiezen.
Als ik dan toch al een 80 gig hardeschijf heb maakt dat mij niet uit, de ps3 is stiller en sneller. Bovendien hoef je niet bang te zijn dat die 80 gig vol komt te zitten want je kunt er een andere harde schijf in rammen of een externe harde schijf aanhangen, waar je vervolgens gewoon alles op kunt kopieeren. Niet die idiote beschermingsdrang van M$.
En als je het ALL-IN-ONE wel belangrijk vindt, dan koop je de Pro + Wifi adapter voor 45 euro en dan ben je 245 euro kwijt. Extra controllers zijn zelfs goedkoper dan op de PS3, mocht je die willen.
de controllers zijn niet goedkoper, dit lijkt zo, maar je moet los van die achterlijke play & charge kits kopen. ( is sowieso met de xbox zo, overal wat geld bovenop vragen)
Natuurlijk is de PS3 de betere keuze als je BluRays wil gaan kijken, maar Sony perst die dingen gewoon door de strot van de consument, terwijl een deel ervan er echt niet op zit te wachten en er wel dik voor moet betalen
Zoals ik al zei: De PS3 is nauwelijks duurder, en toch qua hardware beter, de blu-rays zijn gewoon een leuke extra, en je kan tegenwoordig al steeds goedkoper die dingen kopen. En als over 2 jaar de blu-ray ingeburgerd is, mag de 360-bezitter er een blurayspeler bij gaan kopen, en heb ik er al één thuis staan! :b: Klik om te vergroten...