De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nee hoor, de set is kompleet met lange draden, een knop om de kleuren mee te switchen en een stekker. Ook de strips met dubbelzijdig plakband zit erbij
    Je hoeft niets meer erbij te kopen.



    Die imageo is toch maar 1 strip?
    Ik zag in een folder (blokker??) ook een namaak living colors voor ongeveer €35 in de vorm van een gloeilamp met de afstandsbediening voor de kleuren.
    Ook zag ik laatst echt zo'n bol met een afstandsbediening, maar dan lang zo mooi niet als de philips. Hij was rond de €50, maar ik weet de prijs niet meer precies.



    Deze week bij een kennis op bezoek en die heeft het goedkope hdready model van Samsung (ik denk de LE40S61, want hij heeft maar 1 scart) en het beeld is slecht. Het is al beter als toen met de digitenne, maar nog is het gewoon niet goed. En dan heeft hij nog wel de hd ontvanger (samsung 360) en hij liet een hdzender zien. Het zag er echt niet goed uit (hdmi), mn tv met scartdecoder ziet er echt stukken beter uit.
    Gisteren een stukje lords of the rings gezien en dat is alsof je een dvd zit te kijken.
    Het is raar, want de tv's bij de BCC die ook op digitale tv waren aangesloten zagen er wel goed uit. Ik zal de volgende keer s kijken hoe zijn instellingen staan, want dit klopt gewoon niet.


    Kijk in het servicemenu maar verander niets!!!
    Druk op -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

    Rechtsonder zie je de totale tijd dat de tv heeft gedraaid en hoe vaak je die is aangezet.
    Nogmaals: verander niets in het service menu. Druk op Exit op de afstandsbediening om eruit te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2008
  2. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    he Ferry,

    moet ik die knop ingedrukt houden en dan ook tegelijk 3x nul op de afstandsbediening?

    groetjes arno
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja, de knop op de tv hou je ingedrukt en daarna druk je 3 keer op de 0 op de afstandsbediening.


    Geweldig beeld hè?!!
    Ik weet niet of ifc het bij games doet, ik denk het niet. Kan je die optie aanzetten in het menu bij het spelen van games? Ik ben benieuwd.
    Een plasma is gewoon erg goed in snelle beelden en dat is lekker bij games.

    Een xbox met hdmi zal het beeld nog mooier maken, omdat je dan de xbox op 1080p kunt zetten. Zelfs op mn hdready geeft dit een verschil.
    Vanmiddag een arcade xbox gehaald bij de BCC. Niks crisis, ze liepen daar met tv's en blu-rays weg (gewoon mensen die meerdere apparaten in 1 keer haalden, dus grote hdtv, met blu-ray speler etc), alsof het niets was.
    Ik heb zeker 10-15 minuten moeten wachten tot ik eindelijk een verkoper had die vrij was!
    Normaal ben ik niet zo van de BCC, maar de hdd recorder die ik zocht was nog goedkoper dan op internet (op 2 internetwinkels na verweg).
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2008
  4. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    oke zal het eens proberen.
    Hartelijk dank voor je hulp, enne met die site voor foto's wat een elend snap er niks van haha.
    heb je geen hotmail of dergelijke is waarschijnlijk makkelijker?

    groet arno
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Arno, heb bericht gestuurd met uitleg!


    ----------------

    Er komt een hybride dvd met aan de ene kant de blu-ray versie van een film en aan de andere kant de dvd versie.
    http://www.engadgethd.com/2008/12/19/first-blu-ray-disc-dvd-hybrid-announced-in-japan/

    Is dit handig en zorgt dit er voor dat de prijs van zo'n schijfje gaat dalen of juist zakken?
    De verkopen in aantallen kan hoger worden, als men de gewone dvd dan niet meer uitbrengt en mensen gedwongen worden de dubbele versie te kopen.

    Het is nauwelijks handig. Alleen bij mij zou het nog nut hebben, ik heb nog geen blu-rayspeler in mn huiskamer en zou daar de dvd kunnen kijken met mn vriending en in de andere kamer de blu-ray versie.
    Helaas houdt mn vriendin niet zoveel van films, dus echt handig is het niet.


    (gisteren mn eerste stappen gezet in het guitar hero wereldje, nadat ik het eergisteren voor het eerst heb geprobeerd bij een kennis en ik vond het erg leuk. Hopelijk snel wat meer gewone muziek, maar band on the run van Paul Mccartney is echt geweldig.
    Ben overigens geen rockgod, maar een rockchick. Veel leuker om naar te kijken ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  6. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ach blu-ray, HD dvd of gewoon dvd. Het maakt ook niks meer uit, binnen een jaar stream/huur/download je toch alles in full hd voor 3 euro. Zoals de Apple TV nu in the US werkt is hoe de toekomst er ook uitgaat zien en geen gekut meer met formaten maar gewoon alles digitaal. Kan niet wachten :)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er gaat niets boven de LivingColor verlichting van Philips.

    Zag de lamp ook liggen bij de Blokker , maar ik vraag me af of de afstandbediening wel lekker werkt.
    Omdat de infrarood ontvanger in de lamp zit , kan je deze niet gebruiken voor indirecte verlichting.
    De lamp moet wel zichtbaar zijn voor de afstandbediening.

    In de Imageo lichtstrip zitten 12 leds en de licht opbrengst is gigantisch.
    Kan met 1 strippie de hele kamer verlichten :eek:

    Philips geeft standaard 2 jaar garantie op de Led's.

    Gisteren gekeken naar de DVD Battlestar Galactica Razor.
    Het beeld zag er op 1080p (upscaling) er heel slecht uit.
    Bij heldere scenes was het beeld heel mooi , maar bij de donkere scenes zat het beeld vol met sneeuw.
    De PS3 lukte het maar niet om een mooi plaatje op het scherm te toveren.

    Leek erop dat Universal de film rechtstreeks van video naar dvd heeft gekopieerd.

    Dat heb ik nu dus ook bij de MM.
    Het valt me op dat de LCD/Plasma in de aanbieding vaak een te mooi beeld hebben.
    Het lijkt wel dat ISF is langs geweest.

    Zal volgende week ook even langs de MM gaan en kijken wat de instellingen zijn voor de Sony FullHD's
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Imageo en Livingcolors zijn dus de strip uitvoering en de bol zelf? Allebei van Philips?

    Kan je die strip wel dimmen dan? Wel zo handig en fijn natuurlijk. 12 LED's per strip? Hoelang zijn die strips? En hoeveel betaal je echt per strip of per set?

    En die infrarood ontvanger, geldt dit voor de bol of ook voor de strip? Dus als ik die achter de tv plaats, (strip), kan ik hem dan nog wel bedienen vanaf de bank?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Philips heeft in de Imageo serie ook waxine kaarsjes met een LEDje.
    Je plaatst de 3 kaartjes overweg in een speciale houder voor het opladen en avond's zet je ze op tafel.

    De kleuren lichtstrip is "nog" niet dimbaar.
    De lichtstrip is 40cm en je kan er maximaal 4 aan elkaar koppelen.
    Een startset Lichtstrip , bevestiging en afstandbediening (kabel) kost € 39,95

    Je kan de lichtstrip vergelijken met een TL-lamp.

    De lamp bij de Blokker is niet van Philips , maar van een andere wazig merk.
    Kijk even in de folder van de Blokker (www.blokker.nl) en je weet meteen waar ik en Ferry het over hebben.
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    En jij denkt dat dit over een jaar hier ook werkt =(
    We krijgen niet eens videomarketplace voor elkaar op Live dus laat staan Apple Tv.


    Dit gaat nog wel langer duren dan een jaar.
     
  11. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Ferry,

    hier een paar foto's van mijn kamer, is nog niet helemaal af moeten nog spullen bijkomen enz, maar wou toch alvast wat foto's laten zien

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    doe in een ander bericht nog een paar foto's

    groet arno
     
  12. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hier zijn nog wat foto's.

    heb toch maar vloerbedekking gepakt vond ik persoonlijk fijner dan parket of laminaat.
    heb ook achter mijn tv de leds van ikea, is leuk voor als ik het game of een film kijk.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en dit was het, over tijdje staan alle nieuwe spullen er bij dus.

    Groetjes Arno
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit kerel! Zijn die LEDs van de ikea wel te dimmen?

    @ Melbuuln
    Thanks voor de uitleg, ik ben eigenlijk wel echt op zoek naar LED's die ik gewoon kan dimmen. Ik kan er altijd een dimmer tussenzetten natuurlijk maar het liefst gewoon standaard al.
     
  14. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel :thumbs:

    nee die kleureleds zijn niet te dimmen,
    maar van mij mochten ze zowiezo meer licht geven want ze schijnen tegen de zwarte want achter de tv en heel veel licht is het niet, wel genoeg dat wel maar mocht van mij meer maar komt ook omdat zwart de kleur opneemt, dus misschien nog een setje erbij halen dat het dan meer is.

    maar als je een lichtere wand hebt geven ze zeker genoeg licht :)

    ik had jou meen ik een bericht gestuurd met een site waar je echte led strips krijgt, die ken je op de meter kopen en die geven echt heel veel kleuren en daar ken je dimmer bij kopen en natuurlijk een afstandbediening voor je gewenste kleur vanaf de bank intestellen, MAAR is natuurlijk wel stuk duurder dan 50euro haha

    hier die site waar je led strips krijgt : http://www.ledtuning.nl/catalog/

    groet arno
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja inderdaad. Dan gaat het wel wat meer kosten idd en het zijn nu even best krappe tijden de komende weken dus echt veel meer dan 50 euro wilde ik er niet aan uitgeven :)
     
  16. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ey

    ik heb nog 1 vraagje naardat ik een paar plasma's van panasonic met elkaar heb vergeleken.

    ik zit nu nog te twijvelen tussen 2 pana's namenlijk de :

    TH 42PZ85
    en de
    TH 42PZ80

    en ik vroeg me af of die paar extras die de 85 op de 80 heeft egt de dikke 100 eu verschil in prijs egt waard zijn?

    ik heb nu m'n 360 met hdmi op de px80 getest en vond dat er al super uit zien en heb de pz80 in de winkel bezichtichd en wat een beeld damm.
    maar welke extra's heeft de pz85 nou allemaal precies dan in vergelijking met de pz 80 ?
    ik wilde 1st voor de pz81 gaan , maar volgens mij is dat geen nederlands model. aangezien de free sat en omdat die niet op de panasonic NL/.com site staat.

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen om me keuze nu definitief te maken :+

    ow en g of war, dat ziet er zeker netjes uit;)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  17. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is altijd het nadeel van kerst he haha,
    maar die leds van de ikea zijn ook goed, 7 mooie kleuren, dan zou ik voor die van de ikea gaan, daar zitte lange kabels en alles bij, alleen dimme kan dan niet maar is waarschijnlijk niet nodig :)
    het enige wat je even moet kijken is of je de led ufo's van 5cm doorsnede ong wil of de led strips/staven van 25cm lang, kosten hetzelfde dat wel.

    dit moes een antwoord zijn op je laatste berichtje loonens, was even niet op het letten haha, nog vroeg dus

    groetjes arno
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  18. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb donderdag de 42PZ85 geleverd gekregen. Voornaamste reden dat ik deze verkoos boven de 80, is het design. Ik vind namelijk persoonlijk de zilveren rand van de 80 wat te opzichtig. Die 200 euro prijsverschil was ik wel bereid op te hoesten.
    De 85 heeft Intelligent Frame Creation, maar die kun je bij de meeste bronnen vaak beter uit dan aan zetten.

    Mocht het uiterlijk je niets uitmaken, zou ik lekker de 80 nemen ;)

    Ben er trouwens supertevreden mee! Vrijdag eerste Blueray gekeken en dat gezicht van the Joker....wow
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  19. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel vind het zelf ook mooi geworden :b:

    en de schermen waar je voor het kijken bent zijn alle twee super mooi, en volgens mij heel veel verschil is er niet tussen die 2, jij alvast veel kijk plezier met je nieuwe scherm :thumbs:
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Foto's zien er goed uit Arno!

    Ik heb er zelf voor gekozen om mn 2 luidsprekers niet in mn surround te plaatsen, omdat ik bang ben afgeleid te worden door de grootte van de speakers. Hoe ervaar jij dat?

    Ook ik heb alles donker en daarom heb ik de living colors van philips niet gekocht. Het effect is dan stukken minder.

    De blu-ray downloads wil ik eerst nog zien of dat zo snel gaat gebeuren. Zoals iemand al eerder opmerkte: op xbox live kunnen we in Nederland nog nauwelijks iets zien/downloaden!

    En als de prijzen van blu-ray schijfjes eindelijk gaan zakken naar bijv €10, dan komt er van t streamen weinig. Ik koop liever n blu-ray voor €10, dan dat ik huur voor €3.

    Nogmaals: je tent is top! ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina