1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Davey666, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik zou kijken of je niet ergens een combat shotgun op de kop kan tikken, die valt ook onder small arms en heeft mij een heel eind door het spel geholpen
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Onderhoud je het wapen wel goed?
    Als je meer wapens hebt van hetzelfde type, kan je ze samen voegen en er zo één repareren! Dit doe je met (Y). Je kan de status van een wapen zien bij het balkje CND. Hoe hoger, hoe meer schade een wapen doet en hoe sneller je het kan herladen!
    Als je later wapens met een vizier vind, is deze ook stabieler.

    Ik raad overigens een (Chinese) Assault Rifle aan, zijn goede dingetjes! 10 mm pistool is zo goed als te verwaarlozen.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    of misshien heb je wel een ziekte of verslaving opgelopen , dat is ook funest voor je combat vaardigheden. voor de zekerheid kun je even bij een dokter langsgaan
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo lang ben ik ook nog niet bezig ik heb ook geen alcohol gedronken. Misschien een keer Mentats ofzo is dat ook drugs?
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ja, maar 1tje wordt je nog niet verslaafd door
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    In het begin speelde ik ook veel met de 10mm pistol. Gebruik vooral veel VATS, is stukken effectiever als realtime schieten
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ben net begonnen maar vind alles wel een beetje verwarrend en groots!!!

    ik heb ook steeds ammo tekort, hebben jullie daar ook lastvan?
    ik zit nu bij een sidequest de hamilton family ofzo.. en ergens ondergronds nu en tis allemaal zo groot en weet niet wat ik zoek eigenlijk
    iemand wat tips aub?
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    kijk op je map en volg de marker!
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Probeer eens wat meer een melee wapen, zoals een knuppel, te gebruiken. Die heb ik in het begin nog best veel nodig gehad. Eerst van veraf wat knallen en daarna verschansen om het hoekje of achter een auto of iets dergelijks. Komt zo'n raider dan dichtbij, activeer dan snel VATS en hak er op los.

    Vergeet vooral niet veel te looten, je hebt het geld en de equipment in het begin hard nodig.
     
  10. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    hoe werkt dat je die radio signal moet vinden? Je eerste quest :p
    Moet je dan die metro in of wat :D
     
  11. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Keywords van deze game: Saven & Upgraden(repair) en dan komt
    alles goed dus;

    shotgun.....combat shotgun.......the terrible shotgun8)
     
  12. superlex

    superlex Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    zondag ook maar even aan deze game begonnen.
    Ben nu in Megaton te recht gekomen. moet met iemand praten om meer over mijn pa te weten te komen maar kan die gast al een kwartier ofzo nergens vinden.
    Zo irritant vind ik dat, tot nu toe vind ik het allemaal wat traag en onoverzichtelijk. (vond Fable wat rpg betreft dan veel leuker/duidelijker).
    Als ik dit meer krijg dat ik alleen maar loop te zoeken gaat hij heel rap de verkoop weer in (vind dat kompas niet echt heel handig)
    Maar goed, geef het nog een paar dagen een kans. misschien moet ik wennen en 'in the flow' komen.

    tot nu toe dus gemengde gevoelens en hoop echt dat ik het leuker ga vinden, het ziet er wel erg mooi uit.
     
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap dit soort reacties niet, zo moeilijk is het toch echt niet en bijna alles kom je te weten door goed te lezen/luisteren. Een belangrijk onderdeel uit RPG's is praten en op onderzoek uitgaan, Fable is te licht imo om als RPG door het leven te gaan.

    Daarnaast, uit zoveel huisjes bestaat Megaton nou ook weer niet ;) en er zijn er maar een paar waar je naar binnen kan.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  14. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft ook niet alles sidequests te doen daar. Als je maar weet waar je naar toe moet gaan voor de volgende hint over je vader. Je kan dat op verschillende manieren doen. De goede manier (duurt het langst) of de slechte

    ik neem aan dat je al in het cafe bent geweest waar de cheriff het over had? Daar heb je een gast achter een computerterminal. Hij wil je meer vertellen maar daar heb je geld (flessendopjes) voor nodig en om daar aan te komen moet je weer andere opdrachten doen. Ook kan je hem gewoon killen, zijn code pakken (door zijn zakken te legen), en in zijn terminal gaan. Dan weet je ook waar je naartoe moet gaan. Je krijgt hierdoor wel weer negatieve charma en je moet proberen de stad te verlaten zonder dood te gaan.

    Ikzelf vond het in het begin ook niet bijzonder. Besturing is wat gaar als je het vergelijkt met de pure actie fps. Maar als je er eenmaal inzit (ik pas na een uur of 6) wordt het echt tof. Bij Fable2 hoef je helaas amper na te denken en kan je volgens mij niet dood gaan. (volgens mij want de enige keer dat ik doodging werd mijn healthmeter weer volgegrooid alleen gingen er een paar experience punten af). De wil om ammo, geld, je stats te upgraden (krijg je door experience punten te halen die je vervolgens weer krijgt door vijanden te killen, delen van de map ontdekken en quests te voltooien) is hier dan ook vele malen groter dan bij een fable2 waar je de upgrades amper nodig had. Ook geeft het een kick om dingen op te pakken die veel waard zijn en weinig wegen. Je kan handelen met handelaren die je tegenkomt in de steden en ook gewoon buiten in de wastelands zelf. Je kan in het begin dacht ik max. 230 kg meeslepen en het is aan te raden om alles wat een beetje waard is en niet al te veel weegt mee te nemen. Als je 3 keer hetzelfde wapen hebt kan je je huidige wapen repareren (die slijten namelijk met als gevolg minder damage als je schiet en uiteindelijk kan je hem niet meer gebruiken tenzij je hem dan repareert).

    Succes als je Megaton verlaat. Tip, bottle caps wordt gebruikt als geld en de rechterschouderbutton kan je maar het beste gebruiken in een gevecht. De % die je dan per lichaamsdeel ziet is de kans dat je dat deel raakt.
     
  15. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Echt dit slaat totaal nergens op. Er staat een tyfusgrote pijl op je radar en jij kan het niet vinden? En dan ook nog het spel er op afrekenen? Beetje zwak als je het mij vraagt.
     
  16. superlex

    superlex Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien, als ik het niet leuk vind vind ik het niet leuk. Ik zet er wel gelijk bij dat ik het een kans wil geven, anders had ik dat ook nooit gepost en het spel al weer de verkoop in gedaan.
    Voorlopig werkt die pijl voor mij niet lekker, dat kan wennen zijn. En ja, daar kan ik het spel op afrekenen. Dat het spel dan niet voor mij bedoeld is, prima.
    Ik heb het dan in ieder geval een kans gegeven.
    nogmaals, ik wil het echt proberen maar voorlopig ben ik alleen maar aan het zoeken. Vanavond even met de tips van Sjakiejojo aan de gang. kijken of me dat wat verder op gang helpt, bedankt :thumbs:

    Aan de andere kant, ik ben 1 van die spelers die, op Portal na, echt niets leuk vond aan de The Orange box terwijl hele volkstammen dat spel aanbidden....
    na 2 weken proberen met uitzoek wat daar dan zo leuk aan zou moeten zijn dat spel ook weer verkocht (maar het wel geprobeerd O-))
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat kompas is inderdaad niet echt overizichtelijk, zeker als je meerdere quests (= meerdere pijlen en groene streepjes) hebt aanstaan. Dus ik begrijp je punt best superlex.

    In het begin vond ik het ook moeilijk om erin te komen. Het helpt als je begrijpt dat dit geen FPS is, al lijkt het daar wel veel op. Wat ik zelf moeilijk vond in het begin was puur het overleven. Eerst had ik zelfs geen plekje om te overnachten (kon het geld niet betalen om een kamer te huren). Als ik je de volgende tip mag geven: voor een minstens neutraal of een goed karakter is het niet gek om eens naar die atoombom midden in de stad te kijken. Eén van de beloningen is namelijk een gratis slaapplekje, dus dat is al een zorg minder. Je krijgt ook nog extra experience na een nacht goed pitten. Je hebt wel een bepaalde skill in explosives nodig... maar dat moet lukken met verschillende equipment die je vindt en een level up (of twee).
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  18. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook 'mentats' gebruiken om je explosive skills op te krikken.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is spel even door drukken in het begin maar ik vind het nu super vet, ik heb de adviezen opgevolgd van jullie en het gaat al stukken beter. Super Duper Mart leeg halen terwijl er veel Raiders zijn is geen probleem meer want ik knal ze allemaal neer met de Chinese Assault Rifle. ;)

    Nog 2 vraagjes:

    Waar je het best aan een shotgun komen.
    En op de kaart staan geen namen. Ik hoor jullie steeds praten over Rivet City maar waar ligt dat op de kaart?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Rivet City ligt helemaal in het zuidoosten, aan het water. Het is een oud vliegdekschip, maar je moet er nog wel heen voor de main quest. ;):)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina