Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Waar????!!!! 399 zul je bedoelen?? is dus wel het dubbele....

Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Eplaza, staat ook op de site van Eplaza te koop.

Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wel 250.000 hoor! :D :+

De 68 gevallen die bekend zijn, zijn dus de mensen die akkoord zijn gegaan om €200 te betalen voor een gereviseerde PS3. Er zullen ook genoeg mensen rondlopen die met een kapotte PS3 zitten, en weigeren om €200 te betalen.

Hier de reactie van Sony btw:

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een achterbakse reactie zeg. Wij zijn Sony en jullie donderen maar lekker op.

5. Masterchief71

Masterchief71 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mensen met problemen zijn voornamelijk de early adopters ... Zij moesten de PS3 direct hebben en namen daarmee een risico.
    Hetzelfde geld voor de eerste generatie's 360's die ook BAR slechts waren maar wij hadden geluk omdat er zoveel klachten waren en MS inmiddels veel had geleerd van lawsuits dat ze een nette garantie afhandeling hebben gelanceerd.

Bij Sony zullen ze heus wel hun huiswerk gedaan hebben en de som is dat hun imago (nog) niet beschadigt zal worden door de problemen (die VEEL minder zijn als bij de 360) en het dus zo houden.
    Als straks de verkopen instorten zullen ze dat wellicht aanpassen.

Laten we niet net doen alsof MS er voor ons is, ze zijn in bussiness om geld te verdienen en de goede afhandeling (uiteindelijk) is er omdat het ze anders MEER geld koste.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    'Als straks de verkopen instorten' ?? De verkopen zijn nooit fatsoenlijk gestart en blijven VER achter op de verwachtingen.... Hun imago is inderdaad nog niet beschadigd door de problemen met de hardware... Hun imaga is beschadigd door hun valse oiver the top beloften die ze keer op keer niet nakomen...

Welkom op het forum overigens hoewel ik je intenties totaal niet snap... Je meld je aan op een Xbox forum, duikt meteen de VS thread waar je binnen drie posts een aantal van ons "fanboys" begint te noemen en probeert ons te overtuigen van de PS3..... |:-
    Veel plezier in iedergeval :thumbs:

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ironisch dat ie zich nog masterchief noemt ook :lol:

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    MS biedt imo al sinds de Xbox een goede after sales service aan. Maar wat heeft Sony nou te verliezen als er 'zoveel' PS3's zijn verkocht, en er maar héééél weinig defecten zijn? Zou het je als bedrijf dan niet sieren om die tientallen mensen een top service aan te bieden i.p.v. ze nog eens een poot uit te draaien? :confused:

9. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn zeker niet de launchconsoles die het meest sneuvelen hoor, ook veel 40g dat je leest op verschillende forums. Dus zeggen dat de launch meeste sneuvelen is niet waar.
    Nogtans heb ik altijd gehoord dat de launchconsoles de 'beste componenten' bevatten. Omdat dat model ook zo duur was. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. Heb zelf een launch console en die doet het al bijna 2 jaar perfect.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, de launch consoles (60GB) gaan niet zo snel/vaak stuk, maar het zijn/waren vooral de 40GB versie waarvan de lens ineens stuk gaat (de mijne had het na 5 dagan al begeven). Natuurlijk gebeurd dat ook bij de 60GB versie, maar het is toch vooral bij de 40GB versie dat dat gebeurd.

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0

Wat ik het meest achterbakse vind van sony is dat ze je tegenwoordig op elke straathoek bluray door de strot willen duwen.
    Maar als hun bluraylasers stuk gaan dan is het je eigen probleem en zoek je het maar uit of je betaald braaf voor veel te hoge reparatiekosten.
    (Het vervangen van een bluray drive kan mijn inziens nooit duurder zijn dan 75 tot 100 euro. Dat is inclusief manuren en matriaalkosten.)

Ben het wat dat betreft helemaal eens met die trend/gadget-gozer die ze bij rader hadden geintervieuwd.

BluRay is Sony's nieuwe dingetje en als ze willen dat we het allemaal verwelkomen in ons huis moeten ze er ook volledig achter staan,
    Dus ook kwa garantie en service!

Dus Sony mocht je meelezen,
    Stop met het belazeren van je klanten, Want mij ben je op die manier al als klant kwijtgeraakt. (Al in de Playstation 2 tijd)
    En ga ze eens de garantie geven die ze verdienen.
    En bovendien wettelijk verplicht is hier in europa. (en dat geld dus ook voor niet europese bedrijven)

12. Masterchief71

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 360 en de gewone Xbox. Dit topic gaat over oa de PS3 dus kan hier mijn zegje doen.
    Als je een echte gamer bent dan weet je de PS3 op waarde te schatten en als je hem niet hebt is het waarschijnlijk omdat hij nog te duur voor je was.
    Anyways, de verkopen in 2008 zijn behoorlijk gestegen maar logischerwijs blijven ze achter want de release was jaren na de 360 en de prijs deed hem ook geen goed.
    Let op mijn woorden, in 2009 gaan er meer PS3's verkocht worden dan 360's puur omdat het ook een BR speler is.

Als echte gamer hoort ie op je lijstje te staan omdat er bepaalde titels zijn (en komen) die een goedkope aanschaf straks de moeite waard maken.

Ik gebruik het woord Fanboy omdat er absoluut niet objectief gekeken wordt en men hier net doet alsof MS jou de 360 kado heeft gedaan !
    Sure, nu is hij goed te betalen maar praat maar eens met de mensen die nog niet zo lang geleden 449 euro voor hun Elite betaalden en hem een maand later konden laten repareren .....

Ieder systeem heeft zo zijn problemen en de PS3 is niet bijzonder.
    Over de verkopen kunnen we discussieren maar het zal mij verder jeuken zolang de prijs maar blijft dalen en ik hem er dan gewoon bij gooi.

Ik ben niemand trouw, ik ben voor de console die mij de beste games bied, en het ene moment is dat de 360, soms de Wii, en soms de PS3.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar op het gebied van online service waar het deze gen toch veel om draait wint Microsoft ALTIJD ;)

14. Masterchief71

Leuk Bevonden:
    0
    Ja op dit moment wel.

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Niet hebben van een PS3 omdat ie te duur voor iemand is is onzin. Er zijn ook genoeg mensen die een PS3 niet kopen omdat hij voor hun geen toegevoegde waarde heeft. Ik heb er ook 1 staan maar als ik kijk hoeveel spellen ik erop heb en ook heb uitgespeeld dan had ik hem ook net zo goed nog een jaar in de winkel kunnen laten staan. Ik heb hem destijds gekocht puur en alleen voor Ratchet & Clank. Dat is ook het enige spel wat ik echt heb uitgespeeld want de rest, incl Metal Gear Solid en Little Big Planet (die ik ook beide heb) doen mij gewoon minder.
    Ik betwijfel of er in 2009 meer PS3's dan 360's verkocht gaan worden. Tenzij er een release aan spellen komt die dat van de 360 overdonderd. Het zal imo niet blu-ray zijn waardoor de PS3 zoveel meer gaat verkopen. Stand alone blu-ray spelers gaan nu vrij hard naar beneden in prijs en ze zijn ook al goedkoper te krijgen dan dat de PS3 kost. Tel daarbij op dat voor veel mensen de verbeterde beeld-kwaliteit van een Blu-ray geen meerwaarde heeft ten opzichte van de dvd. Zeker niet als je in ogenschouw neemt wat een blu-ray kost in verhouding met een dvd.

imo maakt het wel of niet hebben van een PS3 van iemand wel of geen echte gamer. Goedkoper prijskaartje maakt de aanschaf idd de moeite waard.

Tja, het is ook bijzonder irritant als je net een console koopt en je kan hem een maand later terug brengen. Het voordeel wat MS wel heeft in dit geval is dat de service erg goed is. Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met de service van Sony. Gelukkig niet in het geval van de PS3, maar wel met de PS2. Degene die ik thuis heb staan is nr 5 nu, 4 keer heb ik dus gebruik moeten maken van de service van Sony en 4 keer is het ontzettend moeizaam gegaan. Het hoogtepunt voor mij was toen ik (toen nog het oude model) moest opsturen die kapot ging anderhalve maand voordat de garantie verliep. Vervolgens was Sony hem 'kwijt' toen dat ding 2 maanden na het sturen ineens weer te voorschijn kwam gingen ze moeilijk doen over de garantie, want die was verlopen.

Een fabrikant niet trouw zijn is ook de beste instelling. Ik beleef ontzettend veel plezier aan de 360, maar dat komt toch echt door de spellen. Uiteindelijk draait het toch daarom, keuze van de console moet ook afhangen van welke spellen je graag speelt en niet zozeer of het een cool ding is. Want als het gaat om 'coolheid' of meer nog, esthetische kwaliteiten vallen de 360 en de PS3 beide een beetje door de mand.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dit hoor ik al vanaf de release in verschillende artikelen, maar het gebeurd steeds niet.

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Toch even home geinstalleerd en eerlijk gezegt vind ik het maar niks, beetje rondgelope en iedereen verveelde zich wat had ik het idee.

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bron: Gamed.nl

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Prijsverlaging zal denk ik nog uitblijven tot dat de prijzen van de component verlaagd zijn dat ze op hun nieuwe prijs minsten break-even draaien.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    toch zie je steeds meer aanbiedingen. Zag net een 40gig voorbij komen voor 290,-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina