De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben maar 23 dagen over de garantie :emo:
    De reparatiekosten bij Microsoft zijn € 99 , maar voor € 149 heb ik een Xbox360 met HDMI.

    Morgen alleen kijken hoe ik het optische probleem ga oplossen , ik koop geen optische-adapter van € 50.
    Nu verhuist morgen de Toshiba HD-DVD speler van HDMI naar Component en de Xbox360 gaat van Component naat HDMI.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
  3. Falastine

    Falastine Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0

    Die heeft me buurman ook ik heb de Hdready van 42 inch gekocht ,en ik moet eerlijk zeggen mijn plasma scherm zag er met dezelfde bluray disk op de ps3 stukken beter uit vond ik. Bij die lcd leek het allemaal zo computerachtig maar sommige mensen vinden dit beter dus aan jou de keus.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wrik de plastic huls van de componentenkabel zodat deze wel past.
    Als je heel snel bent, denk ik dat je nog op tijd bent voor de geld teruggave.

    Misschien kan je meteen n 120 GB erbij nemen (of meteen n elite kopen), want games spelen vanaf de harde schijf is erg prettig!
     
  5. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    als je komende week nog een nieuwe 360 gaat kopen , zou ik idd een arcade nemen. aangezien je dan het meeste kans op een 360 "JASPER" hebt. moet je ff op de lot nr's letten en kijken naar het verbruik van de voeding. als deze 150 watt is is het 100% cker dat het een jasper is. ik weet niet of je er al wat over hebt gelezen, maar de jasper heeft redelijk wat verbeteringen t.o.v. de falcon.
    zoals bijv : interne M.U. , verbruikt minder stroom, betere koeling en andere gpu.
    en voor die optische adapter zou ik idd gewoon doen wat ferry al voorsteld.

    ow en mocht je die 360 met de rrod verkopen. stuur me dan maar ff een pm met wat je er ongeveer voor wilt e.d.

    fijne kerstdagen:b:


    ps. zou iemand mischien hier ook nog ff een antwoord op kunnen geven? :

    het gaat over de panasonic 42PZ85 en de 42PZ80

     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zit nog te twijfelen of ik mn xbox ga opsturen ter reparatie, bel deze week maar ff.

    De verschillen zijn inderdaad ifc en dit werkt ook bij 24p. Je moet dit echt zelf gaan bekijken om te zien wat je er van vindt. Misschien vind je het geweldig en dan heeft het zeker nut.
    Ook heeft de 85 een digitale audio output, maar ik meen dat deze alleen dolby digital doet bij tv zenders en niet bij dvd etc. Lees de handleiding maar ff.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij veel merken met een optische uitgang is het niet meer dan een Digitaal Stereo signaal.
    Bij sommige Duitse zenders laat mijn Yamaha zien dat het alleen gaat om Dolby Prologic.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zit er stilletjes over te denken een nieuwe HD-TV aan te schaffen.
    Namelijk de Sony Bravia 40W4500.

    Vraag me alleen af wat ik nog ongeveer kan vragen voor mijn 3 jaar oude Bravia 26S2000.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Collega heeft voor een 2 jaar oude 37" JVC nog € 500 gevraagd.
    2 dagen later stond die bij een andere collega in de woonkamer.

    Wat geeft een gek ervoor :+
     
  10. dr1986

    dr1986 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI

    Ik heb gister geprobeerd om mijn Xbox360 via een HDMI kabel aan te sluiten op mij LG Plasma 32" scherm. Alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar het beeld werd er niet beter op. Het werd er zelfs slechter op, het beeld werd korrelig en het leek wel alsof ik FIFA96 aan het spelen was ipv FIFA09. Geprobeerd op 720 en 1080 maar beide maakte niets uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Mijn tweede en misschien nog wel belangrijkere vraag, is dat wanneer ik weer via AV1 wil spelen, ik de beeldkwaliteit die ik daarvoor wel gewoon had via deze aansluiting, OOK niet meer terugkrijg. Past de Xbox of tv automatisch bepaalde instellingen aan en zet deze dan niet automatisch meer terug? Ik heb echt geen idee wat ik kan doen om de normale situatie weer terug te krijgen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar iedereen die ook maar een klein vermoeden heeft van wat ik zou kunnen proberen zou me enorm helpen.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Is het verschil met 60 Hz en 100 Hz duidelijk merkbaar eigenlijk bij een HDTV?
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1

    Welke HDMI poort heb je gebruikt? Je kan namelijk het beste de HDMI poort gebruiken waar ook DVI staat (HDMI1 geloof ik), die geeft iets scherper beeld (vind ik zelf tenminste, heb hier de 42PG6000 staan van LG).

    100hz wordt vooral gebruikt voor films, voor de 24P modus namelijk, bij games op de Xbox en PS3 maakt dat niet zo gek veel uit geloof ik, misschien bij pc games nog.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2008
  13. dr1986

    dr1986 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die heb ik gebruikt. Ook die ander geprobeerd maar haalde niks uit. Ziet er echt niet uit bij beide. Tevens wordt ook het spel zelf langzamer..
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hey!

    Mijn moeder kwam zojuist op het briljante idee om misschien de komende tijd even te sparen en dan mijn grote CRT tv van Hitachi (beeldbuis 41,5 cm) de deur uit te doen. Vind ik persoonlijk wel een goed idee want op het moment heb ik een lekker 'start' bedrag en binnenkort ben ik ook jarig.

    Echter, ik heb mij nooit verdiept in de nieuwste tv's. Ik heb dus ook totaal geen idee wat goed is en wat slecht is. Een zoekrondje op Internet gaf mij LCD en Plasma tv's echter heb ik dan weer geen idee wat beter is.

    Even wat feiten.
    Mijn kamer is niet zo heel groot, en ik zit hoogstens op een afstand van 1.5 tot 2.0 meter naar het beeld te kijken. Een tv van 152 cm lijkt me daarom ook niet nodig. Nu zou ik graag willen weten van de kenners hier wat op dit moment een mooie tv is voor op een niet al te grote kamer. De Xbox 360 wil ik er ook op aan kunnen sluiten, in de startpost heb ik iets gezien over component en HDMI aansluitingen, hier ben ik ook niet erg mee op de hoogte. Ken de termen maar daar houd het wel een beetje mee op. Volgens mij heeft mijn Xbox 360 dat niet. Op het moment zit deze op mijn Samsung scherm van 19 inch aangesloten met een VGA kabel.

    Wie o wie kan mij helpen? Over een budget kan ik niets zeggen omdat ik geen idee heb wat goed zou zijn. Als er foto's nodig zijn van mijn huidige situatie hoor ik dat graag :)
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ga naar Menu -> Beeld en dan naar Geavanceerde Besturing, kijk daar even of de beeldverbeteraars uit staan, misschien helpt dat. (Ruisonderdrukking e.d.)
     
  16. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Met jouw kijkafstand zou ik voor 32" gaan en dan kom je automatisch op LCD (op de LG 32" plasma na). Goede opties zijn de Samsung LE32A656 of de Philips 32PFL7603 met ambilight.
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/32pfl7603d/276924/
    Uiteraard kun je zelf het beste in de winkel kijken wat je mooi vindt. Een panasonic 37PX80 plasma is ook een uitstekende keus.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Tnx voor je reply. Ik was zelf bij Bol.com aan het kijken, en kwam daar deze tv tegen. Is dat een beetje een goed dingetje? :)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou persoonlijk geen 3 en 4 serie kopen van Samsung.
    Vooral de 3 serie moet je zien als Low-Budget !!
     
  19. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    1,5 tot 2 meter van de buis af? dan zou ik zeker niet groter dan 32 inch nemen! misschien wel een maatje kleiner
     
  20. dr1986

    dr1986 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt menu van m'n tv? Daar kan ik het niet eens selecteren.. Zie het wel staan, maar het is grijs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina