De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy Killa nl

    Crazy Killa nl Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb een vergelijkbare samsung op mn slaapkamer, de 32A430. Ben er best tevreden mee. Zo'n TV voor minder dan 400 euro is een prima deal als je een leuke tv zoekt om op te gamen. Het zijn uiteraard niet de beste TV's die er zijn maar ze zijn erg vriendelijk geprijst en de prijs/kwaliteit verhouding is prima.

    ik kan zo snel niet vinden wat het verschil is tussen een 330 en een 430, ik vermoed dat ze alleen qua uiterlijk wat verschillen omdat het een andere serie is.

    Voor die prijs kan ik zo'n 32inch samsung van harte aanbevelen, als je een tv wil die echt duidelijk beter beeld geeft ben je al gauw het dubbele kwijt. Toch zou ik als ik jou was nog even goed rond-googlen, er wordt namelijk best veel gestunt met de prijzen van die dingen en een beetje langer zoeken kan je zo weer een paar tientjes besparen.
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar zit ik nu een beetje naar te kijken.
    Koop ik een goedkope of gelijk een du(u)r(d)e(re).

    Als ik in de toekomst een bluray speler of PS3 koop kan ik net zo goed een Full HD tv kopen lijkt me?
    Niet een hele dure. (650-750 euro)
    Alleen dan is er het geval van plasma/LCD weer... :+

    Kan nog even wachten tot februari wanneer ik jarig ben, verwacht niet enorm veel cash geld of zo maar zal toch ongetwijfeld wat geld krijgen.
    Dan eerst gewoon een goede maand wachten maar... en dan ff gaan kijken bij de 2 electronica winkeltjes hier in het dorp en kijken of die verkopers daar er nog verstand van hebben. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  4. poffin

    poffin There is no spoon

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat aan een nieuwe tv te denken voor m'n xbox 360. Ik zal dit TV alleen gebruiken om op de xbox 360 te spelen en gewoon tv te kijken(geen HD). Dus ik zal het niet gebruiken om hd films te kijken of blu-ray(films, ps:cool:, het is meerendeel dat ik het beste beeld van m'n xbox 360 wil, voor de prijs van 600-700 euro.

    Dus ik zat te denken aan de Panasonic 37PX80 en de Panasonic 42PX80.
    Nou zie ik bij kieskeurig dat de pana 37" een resolutie heeft van 1024 x 720(720p, toch?)
    en de pana 42" heeft een resolutie van 1024 x 768. Dus ik dacht 720p is toch beter dan normaal HD ready? Dus zou ik dan beter uit zijn met de 37" die 720p is?

    Graag wat meningen hierover, want ik weet nu echt niet welke ik moet kiezen.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Iemand die een goedkope platte TV weet voor zo'n 200 euro?
    Gewoon normale beeld dus geen HD ofzo, Niet een al te kleine gewoon zo'n normale grote.
    Ik wil hem ook alleen gaan gebruiken voor gamen en tv kijken want de tv die ik nu heb is 2ehands en een paar jaar oud :9
    Ik heb nu deze gezien:

    http://www.foka.nl/site/salora-lcd1911tn-p-6220.html

    en deze:

    http://www.bcc.nl/shop/LCD-televisi...ELG-hezAqA1vdLoAAAEahu8INHGV?JumpTo=OfferList

    en deze:

    http://azerty.nl/producten/product_...ung-le19r86bd---19-lcd-tv---breedscherm-.html

    Maar volgens mij is 19 inch wat aan de kleine kant of niet? :9
    Zit er ook maar 1,5/2meter vanaf en hij is voor mijn slaapkamer.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  6. ikliegniet

    ikliegniet Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een sharp LC-32D44E (HD ready) alleen voor het xbox360 gamen in de slaapkamer, en ik moet zeggen , fantastisch! Nu heb ik wel de hdmi aansluiting hiervoor en het beeld is strak, ik zeg dus: echt strak :) De kleuren zijn supermooi en hij is geschikt voor de 60hz games. Bij dit 32 inch beeldformaat is full HD trouwens niet aan de orde, dus laat je niet gek maken. Ben superblij met deze aankoop. Voor in de woonkamer en de ps3 heb ik een Sony 40W4000 staan, ook superklasse, wel een stukje duurder en stuk groter.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Salora = Finlux was Nokia.

    Het merken zoals Salora , SEG , Vestel heb ik geen goede ervaringen.

    Heb je wel eens gehad aan een Monitor + ingebouwde tv-tuner.
    Bijvoorbeeld de Samsung Syncmaster 2032MW.

    Je kan dan ook in HD-gamen want de beeld resolutie is 1.680 x 1.050 pixels
    De reactietijd van het scherm is ook behoorlijk laag namelijk 5ms.
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Goeie tip en Goeie prijs en ziet er goed uit :9
    Denk dat ik idd maar voor een Monitor met ingebouwde tv-tuner ga kijken :9
    Is goedkoper en groter haha naja moet ik wel ff wat geld sparen :9
    Maar bedankt voor je tip :thumbs:
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nee, zo kan je dat niet zien.
    Hdready wil dus zeggen dat de tv minimaal 720 horizontale beeldlijnen heeft.
    Je zou kunnen denken dat door het niet hoeven te scalen van de 720 naar 768 beter zou zijn, maar dat is niet te zien. (edit: dit zeg ik nu wel, maar dat is nog maar de vraag. Alles staat bij mij op 1080p. Ik ga deze week kijken of t beeld bij 720 minder is en er toch n verschil is).
    Ik heb zelf de TH42PX80 en het beeld is een plaatje. Heb vanavond nog ff zitten racen tegen mn vriendin (die vindt Need for Speed Most Wanted erg mooi) en het beeld is weergaloos!
    Overigens staat de xbox op 1080p, de tv schaalt dit naar zn eigen resolutie en downscalen is erg makkelijk voor zo'n apparaat.

    Je kunt beter kijken of je liever de 37 of de 42 inch wilt wat betreft grootte. Het diepte effect en game ervaring is op een groter scherm altijd groter, maar je moet zelf beslissen hoe groot je m wilt hebben.
    Ik heb op mn gameroom ook een 50 inch en ik zit op max 2.5 meter en dat is geweldig mooi met gamen en films. Zoveel mensen, zoveel smaken.
    Beslis zelf. ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  10. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game al bijna een jaar op mijn Panasonic 42PX80. Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit als ik gewone tv kijk en het beeld van Blu-Ray films op de PX zijn spectaculair. Maar ik heb het idee dat het beeld wat soft is tijdens het gamen met de 360/PS3 (de 360 is aangesloten op de VGA / de PS3 via HDMI). Ik merk het met name bij een spel als Lost Odyssey, de tekst in het spel is een beetje wollig. De scherpte wat verhogen heeft toch niet het gewenste effect en ik vraag me af of het beeld op een 42PZ80 wat scherper zou zijn. Zou Full HD voor de scherpte van het gamen wat uitmaken?
     
  11. Crazy Killa nl

    Crazy Killa nl Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van mijn vader gehoord dat je voor de 32'' tv's minstens 2.5 meter van je tv af moet zitten.
    Zit denk ik rond de 1 / 1,5 m. ervan af, is het dan wel slim voor mij om toch een behoorlijk grote tv te kopen van 32'' of kan ik beter kijken naar wat kleiner.
    Mijn vader heeft een tv van 40'''( Deze ).
    Daar zit ik als ik bij hem ben denk ik max. 2 meter van af en dat ziet er toch echt geweldig uit :)
    Alvaast bedankt.
     
  12. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik was vrijwel zeker dat ik de Samsumg LE32A456 LCD HD-Ready zou kopen, hoewel ik nu toch zit te denken om nog een model groter te kopen. Ik kwam op deze plasma terecht:
    http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-37px8e/216675/

    Maar ik heb wat verhalen gehoort over plasma TV's en vroeg me af of dit wel een goede TV is om een 360 op aan te sluiten. Ik ga hier voora race games, fifa 09 GOW2 op spelen. Heeft iemand enig idee of heeft iemand anders deze TV en zou die mij hierbij kunnen helpen? :)

    Grtz
     
  13. poffin

    poffin There is no spoon

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik denk dat ik dan maar voor de 42PX80 ga :9 bedankt voor je antwoord. En een ding viel me op, je zei dat jouw xbox op 1080p staat? Ik neem aan met HDMI, maar die TV is toch HD Ready dus heeft het eigenlijk wel zin om de xbox op full HD(1080p) te zetten en hem dan nog te laten downscalen? Overigens ga ik zelf ook de xbox op HDMI doen als ik deze TV heb.

    Kan je het beter niet meteen op 720p zetten en een mooier beeld krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  14. JorgenSmit

    JorgenSmit God's gift

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste bezoekers,

    ik heb vorige week een full-hd gekocht voor m'n xbox.
    Ik heb de KDL40-w4000 van sony nu staan en met de xbox is deze echt super.
    Maar helaas is het beeld met tv kijken ontzettend slecht. Ook somige films zijn niet mooi en zet de tv zich om naar 567p ofzo. Alles korrelig, de logo's in beeld onduidelijk en wazig, zelfs de ondertitelling is op sommige kanalen onduidelijk.
    Ik heb digitale tv van kpn(digitenne) die via scart is aangesloten, maar ik krijg het niet scherp en niet helder terwijl ik alle instellingen naar mijn idee nu wel gehad heb.

    Ik heb al veel op internet gezocht maar kan niemand vinden met dezelfde problemen, ook alle reviews van deze tv zijn prima.

    Kan iemand mij helpen?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    is scart de enige aansluitmogelijkheid die je hebt op zo'n digitenne box?
     
  16. JorgenSmit

    JorgenSmit God's gift

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Scart en kabel(om door te lussen volgens mij)
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Yup.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Via scart is de maximale doorvoer 576p. Ik raad je sowieso aan om digitale tv te nemen van bijvoorbeeld Ziggo. Dan eventueel met de HD-ontvanger erbij en dan is het beeld gewoon erg goed voor SD-zenders.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik door het raam kijk zie ik de zendmast van Digitenne (RTVoost).
    Woon op nog geen 3Km van de antenne , maar het ontvangst is niet helemaal 100%
    Heb heel vaak van die kleine irritante storingen in het beeld.
    Op mijn FullHD zie je dan veel duidelijker dan een HDready tv.

    Wil je een mooi helder beeld hebben ,dan is er maar 1 oplossing.
    Dat is een HD-decoder (Humax of Samsung) van Ziggo.
     
  20. JorgenSmit

    JorgenSmit God's gift

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    oke thnx, ik ga dat aanschaffen:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina