1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff zo simpel 8)
    Maar bedankt :p
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij een Mac moet je niet als Windows denken ;)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is een goede en simpele nieuwsgroep programma.
    Vind het jammer dat Grabit met Leopard niet werkt.

    Wil af en toe een MP3je kunnen downloaden.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik zelf sinds een maand of 4 SABnzb. Via binaries4all is een makkelijke uitleg te vinden.
    Het enige dat je moet doen is de nzb bestanden in het programma (of map waar hij in gaat zoeken) te zetten, SAB pakt alles uit, haalt reparatie bestanden op en gooit alle overige bestanden weer weg en zet je download in de aangegeven map :thumbs:
    1 Keer instellen en de rest gaat eigenlijk vanzelf. ;)

    edit: Uitleg :D
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist iAlertU op mijn MacBook geïnstalleerd. Blijft grappig! :cool:

     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig! Waar haal je dat vandaan :)?!
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    :D

    Zo'n programmatje is er ook als je mac al gestolen is, dan kan je tracken waar die staat en zo nodig ook je iSight in werking zetten en wordt er een foto van degene opgestuurd die hem gejat heeft als die je mac aanzet :+


    Heb vandaag als alles goed gaat *keep my fingers crossed* een leuke aankoop gedaan. Hopelijk gaat alles door, dan heb ik volgende week een associaal leuke pats.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgende week horen we meer over de Imacss!!! Ben reuze benieuwd ernaar. Was gister nog in de Apple store en stond verstijft te kwijlen voor de Imac 24 inch.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Uiterlijk ervan zal niet veranderen. Waarschijnlijk gewoon snellere processor, betere videokaart, misschien wat sneller ddr3 geheugen en dan heb je de nieuwe imac :)

    Edit: kwam ik net tegen


    Bron: macosx.nl
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Jup, dat had ik ook gelezen. Dat ze nog stiller worden vind ik wel fijn. Maar het gaat mij meer om de snelheid die nog beter word.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    http://ialertu.en.softonic.com/mac

    Je kunt 'm ook instellen dat hij middels de iSight camera een foto maakt van de dief en die direct naar je toe mailt.
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Niemand een oplossing? Waarschijnlijk ga ik voor de reinstall work around, wilde toch nog een grotere / snellere hard disk hebben dus dan moet het sowieso, maar vind het toch maar kut. Inmiddels Safari maar d'r af gepleurd en Firefox aan het gebruiken. Maar een vervanging voor iTunes ala Winamp krij gik maar niet gevonden. Helaas..:mad:

    Edit: En dat zie ik nu pas; nu ik Safari heb weggepleurd heb ik ook ineens 16GB (!) vrije ruimte erbij, was altijd wel benieuwd waar al die space naar toe ging, maar geen moeite genomen om dat na te kijken. Weleens wat met de terminal gevonden maar dat was iig geen 16GB. Lekker dan, error logs blijven aanmaken, vandaar dus die 100% steeds..
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Een tip is ook om alle overige talen te verwijderen. Als je naar More Info gaat van Safari dan kun je de Languages verwijderen die je niet nodig hebt. Ik heb alleen Nederlands en Engels geactiveerd. Scheelt ook veel geheugenruimte.

    In mijn MacBook zit een 80GB schijf, maar het is zó ongelofelijk simpel om die hardeschijf te verwisselen, dat ik binnenkort een 320GB of 500GB schijf erin prik. Kosten tegenwoordig toch niets meer.
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd daarom, het gaat me vooral voor de 7200rpm versie. Niet dat ik daar zoveel meer aan heb, maar hard disks kosten gewoon niks meer:+. Eens kijken of er een mooie 500GB te vinden is

    Nu ik Opera / FF gebruik gaat alles wel beter. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik iTunes verwijder. Misschien dan ineens ook veel meer space erbij.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^7200 wordt wel warmer in een laptop.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd.. en volgens mij zijn er ook nog een 7200/500GB schijven. Maar dat is zo gevonden. Maar opzich valt dat allemaal wel mee, moet nog ff kijken wat ik ga doen. Momenteel nog genoeg ruimte op het netwerk thuis dus zal rond februari eens kijekn:)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2 weken geleden Avast anti-virus scanner geinstalleerd en dat heb ik geweten.
    De CPU bleef maar op 100% staan en de CPU temperatuur stond al op 70 graden :confused:

    Omdat ik hier met meerdere OSen werk en het meeste download met de Mac leek mij een virusscanner installeren een goed idee.
    Heb met veel moeite Avast kunnen verwijderen.
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is echt puur een Mac ding. Of het aan OSX ligt of aan de antivirus schrijvens weet ik niet. Maar met ClamXav heb ik hetzelfde probleem. Opstarten duurt eeuwen (van de scans zelf) en eenmaal bezig gaat het super langzaam en gebruikt het programma 100% cpu load. Beetje apart..
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waarom zou je een anti virus scanner willen instaleren? Ooit dan al es een virus tegen gekomen? ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina