Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat maakt ook niet uit, maar sommige merken hebben enkel OEM producten en vind je niet in de gewone winkel. Bovendien zou ik nooit Sweex aanraden, voor eender wat :+.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sorry slecht voorbeeld dan. Ander voorbeeld: Een Sweex moederbord of een van Asus? 8)
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat het mag baten. Mijn ouders zijn nog van de oude stempel. Wat betekent dat mijn moeder geen vertrouwen heeft in het online aanschaffen van zo iets duurs als een computer. Eeuwig zonde. Achja, ik zal de pc toch niet gebruiken, dus mij zal het ook eigenlijk een worst wezen. ;) Mijn vader kwam aan met een aanbieding bij de BCC:
    Compaq Presario Desktop SR5631
    Processor Intel® Core™2 Duo E7200 (2.53 GHz) processor
    Bussnelheid / Cache 1066 MHz / 3 MB
    Harde schijf 500 GB
    Werkgeheugen 3 GB
    Optical drive DVD-rewriter (+/- rw) DL
    Videokaart nVIDIA® GeForce™ 9500 GS

    Ik heb alleen de interessante stats gekopieerd. Op zich denk ik, Dual Core @ 2.53Ghz, niks mis mee toch? Acer en PB hebben jullie al met de grond gelijk gemaakt. Compaq dan? :+

    Overigens heb ik nooit geweten dat een 32-bits OS (dus niet alleen Windows?) die restrictie kent op 3,2GB geheugen. Ik dacht ook altijd dat Windows-64 nog niet wijd genoeg ondersteund werd. Ik leer hier elke keer wat bij. :+
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Qua specs is de pc al een pak beter en Compaq is alvast een beter merk dan dan Acer of PB (en voor wil je het weten, Compaq is van HP wat ook geen slecht merk is).

    Denk dat dat wel een vrij interessante pc is als je ouders echt een merk pc willen.

    En ja, ieder 32-bit OS heeft die restrictie (2^32 = ongeveer 4 miljard Bytes oftewel 4GB).
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke PC, maar ik mag hopen dat je ouders niet willen gamen op de PC? Want de videokaart is wel bagger.:9 Maar de videokaart voldoet wel om zo nu en dan een filmpje te kijken maar om high end te gamen sowiezo niet. Met de andere onderdelen zit het wel goed.;)
    Hoeveel betaal je voor deze PC als ik vragen mag?

    Inderdaad, ik heb de kast zelf ook en het is zeker een aanrader! Heerlijk stil en ziet er ook nog eens zeer goed uit. :) (Hij is mat zwart, met voorop blauwe ledjes, hij ziet er erg "clean" uit)
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, zoals ik al had aangegeven hoeft hij alleen World of Warcraft te draaien. High End gaming is de minste eis. Daarvoor is de Xbox360. Die pc kost bij BCC 475 euro, maar ik had hem al goedkoper gespot.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    BCC heeft toch laagste prijs garantie :+
    WoW moet wel lukken op een 9500GS denk ik, zal nog even wat sites langslopen voor je om te kijken of ik gelijk heb :p
    Edit: kan niet veel vinden over de 9500GS, behalve dat hij 4500 3D marks scoort in 3D Mark 2006. Ik denk dat WoW wel moet lukken daarmee ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de reclame , maar in de praktijk valt dat vies tegen.
    Hier zitten de BCC en MM naast elkaar , maar de BCC heeft altijd wel een smoesje klaar liggen om het verschil niet te betalen.
    En als je korting krijgt is dit nooit het verschil + 10% , maar hooguit een paar Euro.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, mijn ouders zijn dus voor de Compaq gegaan. Na een dag lang bestanden overzetten, installeren en configureren, draait World of Warcraft met alles op max redelijk stabiel rond de 60 fps. Ik denk dat hij wel naar wens voldoet. :+

    Nogmaals, iedereen bedankt voor de hulp! :thumbs:
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op papier klinkt het heel mooi , maar in de praktijk valt het vies tegen.

    Als je bij BCC komt en vertelt dat het artikel bij de buurman (MM) goedkoper is , kunnen/willen ze dit niet meteen controlleren.
    De reden is , dat ze met hun kleding (BCC merkjes en kleuren) niet bij de MM naar binnen mogen.
    Was laatst ook bij de BCC en een klant vertelde dat bij de MM een artikel €10 goedkoper was.
    De klant krijgt vervolgens €5 korting en moet zelf maar beslissen wat hij/zij daar mee doet.

    Ik vind persoonlijk de BCC geen fijne winkel , je moet heel vaak lang op een "verkoper" wachten.
    Heb mijn Acer 17" laptop ook bij de BCC gekocht , volgens de "verkoper" zou Acer met nieuwe modellen komen en keek voor mij eerst in zijn pc.
    Nieuwe modellen kwamen er wel maar waren veel duurder dan de actie model in de winkel.
    Ben naar huis gegaan met een 17" Acer uit de 9300 serie voor maar €699.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je zelf met bewijs komt (foldertje/foto) regelen ze het zo. Maar misschien is dat ook weer filiaal afhankelijk..
     
  13. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, zit erover te denken om een nieuw pc aan te schaffen, en ik heb wel iets moois gezien voor een leuke prijs:

    Processor : intel core 2 quad q9300
    Moederbord : asus p5kpl-cm
    Harddisk 1 : seagate 500 gb 32 mb
    Diskdrive : sony 1,44 mb
    Geheugen : kingston valueram 4gb pc2 6400
    Grafische kaart : asus EAH4870X2 2GB
    Geluidskaart : 5.1 onboard
    Behuizing : chieftec eagis cx-05 black
    DVD brander : nec ad7200 20x12xram
    Besturingsysteem : windows vista ultimate 32 bits NL 1 user
    Voeding : aopen 400watt

    Ik heb helemaal niet zo veel verstand van hardware, maar weet wel een beetje wat er gaande is op dat gebied. Maar dit alles kan ik voor 1100 euro samengesteld krijgen. Is dat een beetje goed of kan ik beter een iets andere samenstelling pakken? het is trouwens voornamelijk om de nieuwste games te spelen, en voorlopig ermee vooruit te kunnen.

    Ik heb ook ergens gehoord dat 32 bits versies van windows niet meer als 3,2 gb geheugen kunnen benutten? dus dat is ook wel vaag dan :{

    Alvast bedankt O-)
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een nieuwe computer binnen gekregen:

    Ik hoorde alleen dat de Intel GMA 3100 grafische kaart in vergelijking met de rest van het systeem aan de lage kant is. Is dat zo en zo ja, welke alternatief zouden jullie aanraden?

    Zet er ook nog 2 gig RAM extra bij, kost toch geen drol :+
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Die voeding gaat het niet redden.
     
  16. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies :p
    Haal een mooie van OCZ, die zijn echt geweldig :)
    600Watt minimaal, 700 is beter.
     
  17. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    en dat is het enige dat er mis is? Met de prijs is verder ook niks mis? niet dat ik teveel betaal ofzo?
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    ATI HD3850 of HD4850. Ligt eraan wat je eraan te besteden heb. En ook belangrijk: wat voor voeding erin zit!
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Het is deze klik

    Voeding is dus:
    Ik weet niet waar ik op zou moeten letten bij deze gegevens?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Op het Wattage en de Ampère op de voltlijnen (staan er niet bij). Maar aangezien het Wattage niet genoeg is voor beide kaarten hoef je niet de moeite te doen om naar de Ampères te zoeken :+.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina