September 2008 - Viva Pinata Trouble In Paradise, Star Wars The Force Unleashed, Brother In Arms: Hell's Highway
September begon erg goed met Viva Pinata Trouble In Paradise. Waar ik Viva Pinata niks aan vond heb ik me zeer vermaakt met Trouble In Paradise. De kleurtjes, de Pinata's en vooral dat je eindelijk eens online iemand anders tuintje kon bekijken. Je zou denken dat de game best simpel is, maar uiteindelijk is het toch een hele uitgebreide game. Wil je eindelijk eens stoppen maar dan zie je opeens weer wat nieuws, 2 uur later zit je er nog achter.
Vervolgens kwam voor mij Star Wars The Force Unleashed, waar de demo me veel plezier gaf. Uiteindelijk vond ik hem toch wel tegenvallen, ik misste wat. Het speelde wel lekker en het verhaal was ook wel goed, maar het viel me gewoon overall een beetje tegen.
Dan heb ik nog Brother In Arms Hell's Highway gespeeld. Eindelijk, na jaren lang filmpjes die steeds minder werden. De game is vergeleken met de 2 eerdere BIA's wat minder maar nog steeds niet slecht. Het speelt lekker en is gewoon tof. De makers probeerden er een goede verhaal in te stoppen maar dat is voor mij helemaal mislukt, mede ook door de grahpics die gewoon niet goed zijn. Als je dit niet erg vind en je van een tactische shooter houd dan is dit wat voor jouw. De ene keer speel je in de regen waar je een kerk moet overnemen en de andere keer sta je op het Philips gebouw Duitsers neer te snipen die op het Centraal Station van Eindhoven staan.
Oktober 2008 - FIFA 09, Saints Row 2, Far Cry 2, Shaun White Snowboarding, Fable 2, Midnight Club LA en Fallout 3
Oktober begon voor mij met FIFA 09. Misschien wel de grootste verrassing van het jaar voor mij. Grafisch zeer netjes, speelt echt heerlijk en zéér uitgebreid. Je kan zelfs tussenstanden zien van een aantal competities in de wereld, kijken wie er rode kaarten/gele kaarten hebben en nog veel meer. Als voetbal liefhebber is dit een totaal pakket die je moet hebben op je PS3/Xbox 360.
Ook begon ik aan Saints Row 2. Waar Saints Row 1 mij erg verrasde en dat was eigenlijk ook de game waar ik een 360 voor kocht, vond ik SR2 toch tegen vallen. De game is niet slecht maar ik vond het meer van hetzelfde. De makers probeerde van Stillwater een echte stad te maken, maar dat is ze niet gelukt. Ik vond de stad van 1 beter. Daarbij komt bij dat het zich niet serieus neemt, er is meer lol kleding dan normale kleding voor je personage die je zelf kan maken. Tevens vond ik het verhaal weer erg simpel. Nee, SR1 vond ik beter.
Vervolgens begon ik aan Far Cry 2, misschien wel een van de mooiste games van 2008. Maar dat is dan ook alles, er zijn te veel dingen waar ik me aan erger en dat het spelplezier verminderd. Het verhaal stelt niet veel voor en op het begin moet je een hele magazijn kogels neerknallen voordat je tegenstander neer gaat.
Ook Shaun White Snowboarding heb ik even gespeeld, maar dat bleek uit eindelijk niet mijn ding te zijn. Voor snowboard liefhebbers zal dit ongetwijfeld tof zijn maar ik heb dan toch liever een nieuwe SSX.
Fable 2 kwam ook bij mij langs. De sfeer is enorm tof en Albion is op zich ook wel erg leuk. Toch vond ik Fable 2 ook een beetje tegenvallen, het verhaal die gemaakt is door een kleuter is gewoon slecht. Daar bij komen de vele glitches waar je gek van wordt. De game is lekker origineel maar toch zijn er te veel dingen die gewoon niet lekker spelen.
Midnight Club LA kwam ook gezellig langs. Wat mij betreft het beste racer van het jaar ( Alleen LA en Grid gespeeld
). LA is tof, soundtrack is tof, lekker arcade en het speelt lekker.
Fallout 3 is tevens weer een heerlijke avontuur. Het begint sterk en volgens mij is het verhaal ook erg tof. ( Ben er nog mee bezig ). Er is ongelofelijk veel te beleven in de Wastelands van DC. Sfeer is zeer goed, grafisch ook lekker en de quests zijn tot nu toe ook enorm origineel. Een avontuur dat je niet snel vergeet in ieder geval.
November 2008 - Gears Of War 2 en Mirror's Edge
Eindelijk, Gears Of War 2. De singleplayer is een zeer zieke achtbaan rit die gewoon zeer vet is. Speelt héérlijk, het verhaal is enorm tof ( Was bij GoW1 wel anders ), ach als je dit niet hebt gespeeld moet je maar My Little Pony gaan spelen. Wat wel erg slecht is voor mij is dat de Multiplayer gewoon enorm kut is vergeleken met de multiplayer van GoW1. De matchmaking maakt alles kapot, de lag is niet tof, de maps van GoW1 vond ik veel beter en het duurt gewoon te lang. Hopelijk zal de patch die er binnenkort aankomt alles verhelpen want dit is zonde.
Mirror's Edge, misschien wel de spannendste game van het jaar. Speelt lekker, ziet er erg goed uit en is enorm tof. De spanning die je meemaakt als je over gebouwen springt met een helikopter achter je aan is intens. Ik zelf begin ook opeens met mijn voeten te springen of mijn lichaam te bewegen als ik iets ongelofelijk baas-achtig doe!
December 2008 - Prince Of Persia
Ook Prince of Persia is voor mij een verassing. Voor dat de game uitkwam vond ik het stijltje van de nieuwe PoP nog niet echt vet. Toen ik de game eenmaal had was het meteen veranderd. Het ziet er zo enorm tof uit en speelt echt heerlijk. De muziek is ook erg mooi en het verhaal is ook goed. Het is een sprookje!
Klik om te vergroten...