De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Vandaag de HDMI kabel binnengekregen en ik moet zeggen.. wat een verschil! Zie nu allemaal details die ik eerst niet zag! Geweldig beeld, ben helemaal blij :+
     
  2. maurice05

    maurice05 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey
    Ik had een vraag.
    Ik heb een philips 37pfl5603d lcd televisie.
    Maar nu wilde ik er een wandsteun voor halen om hem op te hangen.
    En ik had deze gezien de vogels vfw040 is dit makkelijk zelf te monteren of moet je er een monteur voor inhuren?
    groetjes,
    Maurice
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je zal dan jammer genoeg geen xbox hebben met hdmi output, want dan kon je de xbox in 1080p zetten....nòg mooier.
    Maar dit is ook geweldig hoor, geniet ervan!
    Je kunt op je Panasonic de naam van de source veranderen, zo kan je de componenteningang ook xbox360 noemen. In dit geval niet zo heel erg nodig aangezien er maar 1 componenten op zit, maar bij hdmi (waar je er 3 van hebt) is dit best handig.
    Je doet dit bij labels voor ingangen.


    Ik ken deze beugel niet, maar meestal moet er een raamwerk aan te tv gemonteerd worden, heel gemakkelijk want de gaten zitten al speciaal voor dit doel achter in de tv
    Daarna komt het andere deel aan de muur te hangen. Je moet allereerst de goede pluggen voor de juiste muur gebruiken en de bouten moeten lang genoeg zijn. Ook moet je een boor hebben die sterk genoeg is om door jouw muur te kunnen.

    De tv moet op ooghoogte hangen gezien vanaf het punt dat je dus daadwerkelijk zit, je ogen moeten zo'n beetje op de helft tot 2/3 (tot iets boven de helft dus) uitkomen. Als jij t liever anders hebt dan moet je dit natuurlijk zelf weten.
    Het is wel belangrijk dat je de beugel waterpas hangt. Je moet dus een waterpas gebruiken zodat je de plaats waar de gaten moeten komen waterpas kan aftekenen.

    Heb m ff opgezocht en op de site kan je helemaal bekijken hoe je m moet monteren en kan je dus een beetje inschatten of je dit kunt. Deze ziet er gemakkelijk uit wat betreft montage, er is zelfs geen raamwerk.
    http://www.vogels.com/pages/consumer/products/downloads.aspx?id=499



    ---------------------------------

    Oh ja: ik heb de hd-dvd's binnen! 5 stuks namelijk: Aeon Flux; Stardust (Robert de Niro en Michelle Pfeifer) ; Sky Captain and the World of Tomorrow (Angelina Jolie); Beowolf 2 disc directors cut (Angelina Jolie) en Transformers 2 disc special edition en dat voor €35 incl verzending. De 23ste verstuurd en 30 ste binnen, erg snel gezien de feestdagen!
    www.inetvideo.com

    Allemaal een heel gelukkig 2009 :b:
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    jij ook he ferry en dat je dit jaar ons nog veel raad over tv's mag geven! }:]:b:




    ik heb een nieuwe tv meubel voor op me kamer en ben er erg over te spreken.
    zal binnenkort even wat foto's online gooien.
     
  5. maurice05

    maurice05 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je hulp ferry.
    groetjes,
    Maurice
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Jongens,

    Ik ga waarschijnlijk aankomende zaterdag een HDTV kopen bij de MM.
    Als ik naar model kijk zie ik het liefst er één komen van Samsung.
    [​IMG]

    Dit soort Tv's maar dan zonder die witte rand. I prefer all-black.

    Als ik naar budget kijk.. denk ik dat ik voor de 300,- ga max. En hij mag niet te groot wezen.

    Iemand nog enige tips of een andere tv als suggestie? Misschien hebben jullie zelf een niet te grote tv waar jullie heel blij mee zijn en die niet te prijzig is? Acties of prijsverlagingen hoor ik ook graag!

    Nu maar hopen dat ik dit mag vragen hier..

    Greets,

    Dazlindragon
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    hoe groot is niet te groot?

    qua kleine schermpjes kan ik je deze wel aanbevelen,

    http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/televisies/lcd-tv/-23-inch-lcd-tv/samsung/ls20tddsuv/p26968

    heb er zo 1tje voor mn ouders gekocht voor in de camper (vanwege de dvb-t tuner)


    als je toch wat groters wilt kun je er wel van uitgaan dat je voor een 32 inch zon 400 euro kwijt bent

    http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/televisies/lcd-tv/32-inch-lcd-tv/samsung/le32a330/p23484

    ik heb zelf zoiets op mn slaapkamer en het is die 400 euro wel waard (als je er de ruimte voor hebt
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor een stevige betonnen- of stenenmuur heb je aan 4 stevige keil-bouten genoeg , maar bij de andere muur soorten kan je het beste gebruik maken van chemische- ankers/pluggen.

    De murenhier zijn zo slecht dat de tv gewoon op een voetstuk staat.
    Boven mijn FullHF heb ik een wandplank gemaakt waarop mijn Centerspeaker , PS3 en Xbox360 staan.
    De plank staat nu al iets scheef , moet er niet aandenken dat ik mijn FullHD aan die zal moeten hangen.

    Durf je het niet zelf , vraag dan iemand in je familie/kennis kring.
    In zou ook een plaatselijke aannemer kunnen vragen !!

    ---

    Gisteren even gekeken naar Ned3 via de dvb-t tuner in mijn Bravia.
    Wat een bagger beeld , het beeld werd gigantisch opgeblazen van 567 naar 1920x1080.
    Alleen de EPG zag er haarscherp uit.

    Gisteren ook gekeken naar Knight Rider (RTL5) via de HD-decoder op 1080i.
    Het beeldkwaliteit deed niet onder van dvd.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Melbuuln, heb jij je indeling veranderd dan? Ik kan me niet herinneren dat jij een plank boven je tv had.
    De xbox etc stonden toch in het tvmeubel?

    En eh, graag gedaan scarluuk en maurice! Laat zien die foto's ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was is alweer 1,5 jaar geleden ;)
    Had namelijk geen goede plek voor mijn Center en toen kreeg ik het idee van een wandplank boven de lcd.

    [​IMG]

    Samsung R71B is inmiddels vervangen door een Sony Bravia FullHD.
    Heb de totale indeling van het meubel natuurlijk ook veranderd.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja, dat van de Sony wist ik vanaf de eerste dag dat je m had. Ook de weken die je hebt moeten wachten toen, weet je nog? ;)

    Die plank (läck van Ikea?) had ik nog niet gezien nee. Netjes hoor, al zie ik al dat ook jij last hebt van teveel apparatuur }:]
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er netjes uit kerel, wij hebben in de huiskamer 2 precies dezelfde wandplanken hangen (Leenbakker?). In eerste instantie voor de PS3 maar ik kreeg de kabels niet echt heel erg goed weggewerkt.

    [​IMG]

    Het is nu een stuk netter, op deze foto is het nogal een rommeltje zoals je ziet (krantenbak, Xboxcontroller) Enige 2 dingen die nog op mijn verlanglijstje staan zijn een Elite ipv een Pro en een HTPC. De speakers rechts moet nog worden opgehangen, maar ik ben redelijk lui in dat soort dingen :lol:
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die Japanner met zijn bakfiets :+

    Deze foto heb ik net gemaakt.
    [​IMG]

    Heb meer last van de spaghetti aan kabels achter het meubel.
    De wandplank had gelukkig de goede hoogte anders had ik nog meer gaten in de muur.
     
  14. direct47

    direct47 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    60 hertz en 50 hertz

    hey,


    ik heb deze vraag ook al gesteld in verschillende topics.ik heb pas een samsung LE32A330 gekocht en ik heb mijn xbox 360 aangesloten op een VGA aansluiting.Maar ik heb ook gezien dat mijn tv normaal 50 hertz is en als ik op men afstandsbediening op info druk saat er: 1367*768@60hertz.Nu ik weet wel dat een pc minimaal 60 hertz nodig heeft en een pc sluit je ook aan op een VGA,ik ga waarschijnlijk een HDMI kabel kopen maar gaat dat dan ook 60 hertz zijn of 50 hertz??


    Alvast bedankt,*)
     
  15. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah ik haat BCC, laatst even kijken voor een mooi HD-Ready schermpje van 32" en dan staan er 5 van in een hoekje gepropt waarop een gewone DVD draait, en dan staan in de rest van de winkel allemaal 37-50" full HD's waarop een Bluray speelt. Echt een wereld van verschil. Dus nu ben ik weer van gedachte verandert :mad: Nog maar ff sparen dan :p Kzit eraan te denken om deze te kopen: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-40v4000/216472/
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je nu een 720p signaal door een Component , VGA of HDMI stuurt , het resultaat is altijd het zelfde.
    Hiervoor hebben ze duidelijke internationale afspraken gemaakt en daar moeten alle fabrikanten zich aan houden.

    Dus 50hz of 60hz werkt ook bij HDMI !!!

    Dat is natuurlijk ook logisch.
    Je gaat geen DVD afspelen op een FullHD , de klanten zullen hard weglopen als ze de beeldkwaliteit zien.
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Mij lijkt deze TV ook wel tof. Ik kan hier een tv kwijt die maximaal een diagonaal heeft van ongeveer 50 cm. Is dit wat, of is het totale crap?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vermoed dat de LT-19DK8ZG een import model is.

    Want het model heet hier in Nederland namelijk LT-19DA8BU
     
  19. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag: ik ziet hier op de boven met Internet + Bellen+ Digitale TV van Ziggo.. maar het signaal blijft op 50% hangen, dus is de kwaliteit niet optimaal. ik maak gebruik van de Humax Decoder aangesloten met Monster Scart & Monster Coax

    Wat kan ik het beste doen om het signaal beter te krijgen? En word het beeld er beter van? Bij voorbaat dank!

    EDIT: TV is een Samsung LE26R72B, en als het van belang is de SCART zit in de RGB Scart ingang van de TV.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hou oud is de Coax-kabel die naar boven gaat ???

    Een nieuwe coax-kabl + antenne-versterker doet wonderen.
    Ik heb boven een ontvangst van >80%.

    De Samsung heeft 2 scart-aansluitingen waarvan alleen scart1 RGB ondersteund.
    Dat is altijd de beste keus !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina