Ik heb van de week via marktplaats met iemand een spel geruild. Nu kreeg ik gister van die persoon dat het spel dat hij van mij gekregen heeft niet goed werkt. Ik heb nooit problemen gehad met het spel en er zit ook geen enkele kras op de disc. Kan het zijn dat het probleem niet aan het spel ligt maar aan de console?
Ligt eraan wat hij bedoelt met ''niet goed werken'', hè. Vraag hem even wat er precies mee aan de hand is, hebben wij hier wat meer aan denk ik
Alvast bedankt voor de reacties. Even een iets uitgebreidere uitleg: Ik heb van de week een spel geruild via marktplaats. Nu kreeg ik vandaag een mailtje met de vraag of er weer teruggeruild kon worden want het spel dat ik gegeven heb zou raar doen. Het gaat hier om Mercenaries 2 en het commentaar was dat hij door bomen en huisjes heen kon rijden. Nu heb ik teruggemaild dat dat in het spel zo hoort. Kreeg ik een mailtje terug dat hij ook door bergen heen kon, door de grond heen zakt en iets wazigs met de zee. Nu heb ikzelf nog nooit problemen gehad met spel en zit er ook geen enkele kras op de disc. Ik heb voorgesteld binnenkort weer langs te komen om de spellen om te ruilen mits ik Mercenaries in werking mag zien op zijn xbox 360. Nu dan de vraag die ik wilde stellen: Is het mogelijk dat een spel op de ene console geen enkel probleem vertoont en het op een andere console niet fatsoenlijk functioneert. En ligt dit dan aan het spel of aan de console? Zelf heb ik namelijk het idee dat het spel gewoon niet bevalt (hij vindt het niet leuk genoeg) en hem daarom weer wil omruilen.
Weet je wat het is? Het kan best zo zijn, en dat komt omdat Mercenaries 2 bekend staat om zijn bugs en glitches. Het zou best zo kunnen zijn, en eigenlijk raad ik je ook aan om te vragen of hij even een foto kan maken als de glitch weer voorkomt. Dan heb je genoeg bewijs natuurlijk, maar zoals ik al zei: Het is mogelijk bij Mercenaries 2
Okay, maar in dat geval ligt het echt aan het spel en niet aan de disc of zo? En zou ik het spel om die reden terug moeten ruilen?
Ik zou het niet doen, als jij er eerlijk geen problemen mee hebt gehad, kan jij er toch ook niets aan doen? Tis wel fatsoenlijk misschien om hem terug te nemen, maar ja..
Dit heb ik ook eens gehad. Ik had Forza Motorsport geruild met een vriend en hij deed het bij hem perfect. Daarna bij mij ook, maar toen ik hem teruggaf bij hem niet meer. Toen heb ik hem maar geld gegeven en het spel dus van hem gekocht maar bij mij werkte hij nog perfect.
zoiets heet een glitch en glitches gebeuren bij verschillende mensen wel en bij andere niet oftewel het ligt dan niet aan de disc maar aan het spel dus niet jou schuld.
Mja, ik heb voor de ruil nog een review voor hem opgezocht waarin de bugs ook vermeld stonden. Hij had het dus in principe van te voren kunnen weten. Misschien dat ik wel de deal met hem maak dat ik zijn spel nog even hou zodat ik het eerst nog kan spelen (die bugs zijn ten slotte ook niet mijn fout) en het dan weer terug ruil. De gene met wie ik hem geruild heb gaf aan dat het spel het op zich wel doet maar af en toe iderdaad kleine foutjes vertoont. Het lijkt mij daarom ook eerder om bugs te gaan dan om echt een spel dat het helemaal niet meer doet. Beide bedankt voor de reactie.