[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga voor een Xbox 360 top 10.
    En een gemengde Xbox en Xbox 360 top 20 of 50.

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het maar debiel hoe hier omgegaan wordt met bans/sluitingen van topics. Om het formuliertje van de startpost in dit topic maar aan te houden:

Forum waar het slotje werd geplaatst
    : Mijn Bazaar topic

Behandelende moderator: Magneto 360

Link naar het betreffende topic: Klik

Wat is er volgens jou fout gegaan/Hoe moest het wel?: Ik open gewoon keurig een topic in de bazaar, en hou me volledig aan de regels. Toch schijnt een mod te zien dat ik meer dan 1x per dag kick? Als je in het topic kijkt zie je dat dat niet het geval is. En er wordt verder niet in het topic gepost, dus las ik volledig over de melding van de mod heen, en opende m'n topic gewoon weer. Zonder enige communicatie of iets dergelijks wordt ik zomaar gebanned voor een paar dagen. Terwijl ik dus volgens de regels echt helemaal niets fout doe. Uitleg bitte?

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Om 15 november 2008, 00:27:
    "Staat genoteerd, maar wacht nog even af. Het spel kost in de winkel immers 60,-"

Om 15 november 2008, 16:40:
    "Kick!"

Oftewel te vroeg gekickt.

Aangezien je je topic daarna weer heropende, ook nog eens binnen 24 uur, kreeg je deze OW + ban.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik begrijp wel dat je over de mod-edit heen hebt gelezen. Misschien moet dat wat duidelijker worden, ik gooi het even in het modhok.

5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    half 1 snachts telt toch gewoon bij de vorige dag... Je mag toch iedere DAG posten, dan ga je toch niet pietje precies op de tijd van 00:00 tot 00:00 letten? Daarnaast is het gewoon een reactie op een bod van iemand, en pas de 2e post is echt een kick. Je moet toch toegeven dat ik hier echt niet heel erg fout zit, en dat het best wel iets duidelijker had mogen zijn dat ik iets fout deed.

Sowieso toch erg onhandig dat ik om zoiets zomaar een paar dagen er uit vlieg, zonder dat ik uberhaupt nog kan reageren? En bedankt @ Matrix.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm nee dat telt niet bij de vorige dag, maar dezelfde (imho) .. of is 15 november 0.27 eigenlijk 14 november 24.27?

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Om de 24 uur is de regel die wij hanteren (24 uur = 1 dag).

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is vrij normaal om het zo te bekijken hoor, die 'telling' kom je toch overal tegen? Kijk bijv. eens hoe laat je een laatste trein kan nemen op zaterdag. Dan krijg je bijv. de trein van 3:45. Maar éigenlijk is dat dus een trein op zondag. Maar logischerwijs tel je die trein nog als een trein van zaterdag.

Heel ander onderwerp, maar helderder kan ik het niet uitleggen 8)

En dan nog, in zo'n randjegeval is het toch altijd fijn om even iemand daar op te attenderen? Ik heb verder nog nooit een fout gemaakt in de bazaar.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een OW en vervolgens een ban lijkt me overdreven. Maar die 24 uurs regel is echt al jaren onveranderd en terecht. Zeker als je hier al 2 jaar zit en handelt had je dat wel moeten/kunnen weten. Maar ik vind inderdaad de ban na één foutje van een in het algemeen goede (gedragende) member.

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Als we 00.30 gaan toe staan dat gaan mensen kicken om 16.00, 00.30 en 16.00. Je krijgt sowieso 3 keer kicken binnen 2 dagen. Het lijkt misschien een beetje pietje precies maar dat is het in mijn ogen niet.

Maar alles had misschien wat duidelijker kunnen worden aangegeven. Daarom ben ik het op dat gebied wel met Matrix eens.

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, aan die regel houd ik me nu wel. Maar zelfs dan nog, vinden jullie het die 1e post nou echt een reactie of een kick? Ik blader wel eens wat andere bazaartopics door, en zie echt wel vaker dat iemand eerst op een ander reageert, en daarna zelf ook nog eens kickt.

Niet echt een probleem verder, maar communicatie mbt ow's/bans zou misschien toch een aandachtspuntje kunnen worden op de mod-agenda.

12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Heb je hier voorbeelden van? Je mag reageren en dan de volgende dag weer kicken. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen ook die threads worden gesloten en als je zoiets ziet is het handig om dit te reporten. Als je zelf de regels kent is het ook niet nodig om te kijken naar wat de rest doet :) Hoewel het maar weinig gebeurd dat dit onbestraft blijft, in de zin van een slotje.

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  14. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het handelen in accounts is niet toegestaan , niet alleen van Steam maar ook van bijvoorbeeld World of Warcraft of haboo

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Het punt is, het is geen handelen in accounts, aangezien je games aan elkaar kan geven...

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het verhandelen van WoW accounts is direct in strijd met de terms of agreement die je accepteert. Dat respecteren wij, maar hoe werkt dat games ruilen bij Steam dan?

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Alle games die je gekocht heb op je Steam account kan ej als gift aan iemand anders geven. Eigenlijk is het gewoon een license transfer :+

Meer info over gifts: https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549#gifts

Edit Voorbeeld:
    Zo heb ik van een vriend van me HL2 & HL2 Episode 1 & 2 gekregen, omdat hij hem dubbel had toen hij Orange Box op Steam had gekocht. Hij heeft zelf Portal & TF2 gehouden. Ik heb wel gewoon me eigen account gehouden, er komen gewoon gamelicenties van hem bij mij terecht, en ik kan dus opeens 3 extra games installeren :).

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  18. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    die blackzor is wel een nsb'er

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Pardon? Hij is erop aangesproken dat een report voldoende is. Dat geldt voor jou ook. Als jij je ergens aan stoort, report het dan, maar ga niet publiekelijk iemand uitmaken voor wat dan ook.
    Evenzo

20. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    evenzo wat? die gozer gaat zijn eigen vraag in één post beantwoorden, en daarna streepjes neerzetten.

Deel Deze Pagina