Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een aantal jaar geleden draaide de hele gamingwereld om Japan, Japan was gaming. Maar sinds een aantal jaar begint dit te veranderen. De gamingwereld begint te draaien om Amerika en Europa. Steeds meer developers en games komen uit de VS en de EU.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Westerse developers hebben gewoon meer variatie, ik vind al jaren de games uit Japan niet boeiend (op de Sega was dat wel anders! ;) ). Das dan ook de reden dat ik een 360 heb inplaats van een PS3, was ook zo in het PS2 vs Xbox tijdperk. Al die Japanse games kwamen op de PS2, nu begint de 360 die weg te kapen, van mij hoeft het niet... maar er zal wel behoefte aan zijn.

3. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    insidegamer.nl

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt me sterk dat Sony zich na 15 jaar in de gameindustrie terug gaat trekken...

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, niemand verwachte dat SEGA eruit zou stappen...
    De Wall street Journal schrijft ook over de feiten dat Sony erg ver achter licht.
    Hope Fades for PS3 as a Comeback Player

Zo'n beetje alle divisies van Sony maken verlies. Blu Ray slaat nog steeds niet aan. Op iedere PS3 verliest men nog dik geld (daarom ook nog geen pricedrop), als ze wel een pricedrop doen verliezen ze nog meer geld.
    Feit is gewoon dat ze met de PS3 een ontzettend groot risico hebben genomen.

Misschien is het wel gewoon beter de prijs nog hetzelde te houden om zo niet nog meer geld te verliezen en de Blu Ray licenties aan zoveel mogelijk partijen te gaan verkopen. Daar was het ze namelijk om te doen. Kan Sony zich focussen op de stand alone BR players en de PS4.

De PS3 hangt als een zware steen om de nek van Sony, soms is het beter je verliezen te nemen en te focussen op een realistische toekomst.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Als Sony eruit stapt zou dit wel een enorme domper zijn. Dan kan je gedag zeggen tegen goed betaalbare consoles. Maar ondanks de tegenslagen zie ik dit ook niet snel gebeuren. De verkoopcijfers en prijzen zijn zeer in het nadeel van Sony en het draait er ook allemaal niet lekker zoals wel duidelijk is geworden. Maar dat Sony zich echt terug gaat trekken, daar is denk ik toch wel wat meer voor nodig.

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    "Ook het gat met bedrijven als Nintendo en Apple zou te groot worden."

Welk gat met Apple? Sinds wanneer concurreert Sony met Apple? Alleen misschien op het vlak van mobiele telefonie, maar daar zijn toch wel meer concurrenten dan Apple..

Overigens lijkt het me sterk, en ook wel jammer. Het is uiteindelijk slecht voor ons als gamers. Maar aan de andere kant, minder om te kiezen = meer spellen voor de andere 2 consoles die dan over blijven. Dat betekend dat je minder consoles aan hoeft te schaffen om alles te spelen. :D

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Als er een console bouwer weg zou vallen zie ik ook wel gebeuren dat er weer een derde partij opstaat of Sony samenwerking zoekt met een andere partij (MS? Apple?)

Het lijkt me niet dat Sony zn Playstation naam zo maar aan de wilgen hangt...

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Vergeet niet dat Sony meer merken heeft dan alleen Playstation. Televisies, laptops, telefoons etc. Al deze dingen zorgen ervoor dat Sony wel wat klappen op Playstation kan vangen voor deze ermee zou stoppen..

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de nieuws berichten een beetje bij hebt gehouden de laatste maanden dan zie je dat Sony op al die andere vlakken ook zware klappen te verduren krijgt.
    Blu Ray blijft achter op verwachting, PS3 blijft ver achter op verwachting. Sony gaat gewoon niet zo lekker op het moment en die PS3 hangt als een zwaar blok lood om de nek van het bedrijf...

Edit: Ik zal mn eigen bron vermelding voor het gemak maar quoten ;)

De game divisie is vanaf de PS1 zo'n beetje de meest winstgevende tak van Sony....

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  11. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ook ik ben van mening dat de game-markt door Sony niet verlaten zal worden. Playstation is een geweldige marketing naam. Iedereen weet wat een playstation is. Playstation heeft een meerjarenplan van 8 jaar voor de ps3. Het feit dat ze op dit moment geen marktleider zijn in de game industrie is even wennen voor ze, echter hebben ze met ps1 en ps2 zoveel geld verdiend en hebben ze ervaring dat de game industrie op dit moment een sterk groeiende markt is. Ze hebben nu eenmaal een marktaandeel in een business die groter wordt dan uiteindelijk de filmindustrie. Die markt is groot genoeg om meerdere spelers op te hebben. MS, nintendo en Sony kunnen in die groeiende markt allemaal een bestaansrecht hebben.

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    mmmz Sony + Ericsson = Sony Ericsson = vette mobieltjes
    mmmz Sony + Apple = Sony Apple Station 4 = vette console _O_

13. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    is het al geen tijd geworden voor een nieuw deeltje ?

over de 1000 posts(1178 op precies te zijn)

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dit jaar zou het jaar van sony moeten worden op games gebied dan,

- killzone 2
    - god of war 3
    - Uncharted 2
    - Heavy Rain

etc... (zijn ff de games die ik moet hebben)

Het zou gewoon dom zijn als ze er nu uitstappen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet om irritant te zijn.

Maar ik keek gister Gamekings en toen moesten ze ook op het einde zeggen "welke console het het beste gaat doen"

Toen zei Jan:

Ik toen denk toch PS3 omdat de PS3 de beste spellen heeft zoals:

Killzone
    GOW 3 en uhhh.

En zo kwam je post ook een beetje over. ;)

Maar ik denk dat we het niet kunnen zeggen welke console het het beste gaat doen. Er worden nog gneoeg games aangekondigd.

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat Sony alle winst van de PS2 en PS1 al heeft gepompt in o.a. het ontwikkeling en ontwerpen van de PS3. Die opbrengst is ondertussen al geinvesteerd, kwijt aan productiekosten en overige uitgaven.

Het 8-jaren plan waar je nu sommige mensen over hoort is ook niet echt een heel sterke strategisch zet geweest van Sony. Het gevolg van dit plan op de lange termijn is dat ze nu niet mee kunnen met de prijsverlaging van MS. Hierdoor loopt Sony een gigantische achterstand op, een achterstand die ik ze niet meer zie inhalen om eerlijk te zijn.

Daarbij komt nog dat wanneer Sony dus aan het 5/6e jaar begint komt MS waarschijnlijk al met de nieuwe Xbox op de proppen. Natuurlijk tegen een redelijk hoge prijs, maar die laat MS dan weer dalen als Sony met de PS4 op de markt komt voor de hoofdprijs.

Dit is allemaal gissen natuurlijk, maar momenteel ziet het er niet echt goed uit voor Sony!

17. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    vooropgesteld dan dat de laatste 3 games die je noemt daadwerkelijk in 2009 uitkomen ... dat moet ik nog maar zien, evenals GT5.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk, jij kijkt ook wat dieper de materie in :thumbs:

Het jaar 2009 kan Sony niet de nummer 1 of 2 positie bieden. Dat zal betekenen dat MS nu moet stoppen met het verkopen van de 360. De PS3 moet dan de komende 11 maanden, 700 duizend consoles per maand gaan verkopen...

De strategie van MS is vanaf een jaar voor de launch van de 360 al mooi verteld door Peter Moore. Deze strategie bewijst zich keer op keer. Sony kan nu de economische crisis de schuld geven maar ik denk dat falend management hen eerder aan te rekenen is.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik had ook expres BluRay niet genoemd omdat Sony daar momenteel geen winst op maakt. :+
    Maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony geen winst maakt op de televisies, camera's en telefoons. Vooral die SE telefoons en Vaio laptops vliegen toch de winkel uit?

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De winst op de telefoontjes moet natuurlijk gedeeld worden met Ericcson en met alleen notebooks trek je niet alle andere divisies uit het slop. Feit is dat Sony heel veel (te veel?) geld heeft gepompt in de PS3. Het is dus niet onlogisch te denken dat ze sneller de stekker eruit trekken dan dat we denken.

Helemaal uit de game industrie stappen lijkt me ook overdreven maar eerder stoppen met de PS3 lijkt me totaal niet onlogisch op dit moment...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina