Ik zal binnenkort even een linkje neerzetten waar het hele systeem wordt uitgelegd.
(je rankt o.a. ook veel sneller op als je met 5 vrienden speelt, door bijv. veel grotere kans op hostvoordeel, communicatie etc. Ik was zelf lange tijd rank 1 omdat weinig vrienden van mij dit speelde, terwijl ik vaak veel beter dan de tegenstander speelde maar mijn team geen pepernoot begreep van annex bijv. ben nu gelukkig omhoog geranked doordat ik een aantal gasten heb leren kennen die wel samen willen spelen.)
Het systeem probeert 2 teams van gelijke waarde te maken, af en toe lukt dat niet, speel je tegen een beter team en je wint krijg je bijv. veel meer punten dan tegen een team waarvan verwacht wordt (d.m.v. trueskill systeem waar o.a. Halo ook mee werkt) dat je wint.
Daarnaast kun je bijv. op het begin heel snel hoog ranken, maar naarmate je meer potjes hebt gedaan wordt het aantal punten die je hebt verdient door te winnen minder significant ( beginwaarde van 100 punten plus 10 punten voor winst is 10% hoger, beginwaarde van 1000 + 10 punten voor winst is 1 % etc)
Ook is er het probleem dat er eigenlijk maar 4 echte ranks zijn (ik heb ergens gehoord dat er speciale voorwaarden zitten aan het krijgen van de 5e maar dat weet ik niet zeker). Dit zorgt er dus voor dat bijv. tussen trueskill 1-10 je rank één bent tussen 10-20 rank 2 enz. waardoor je misschien wel 4 potten wint tegen een betere ploeg maar alleen van trueskill 12 naar 16 bent gegaan. Hierdoor lijkt het alsof het systeem niet werkt. Wat dat betreft lijkt mij het Halo systeem een stuk duidelijker, omdat ook de kleine verschillen zichtbaar zijn.
Er zijn nog een aantal waarden van toepassing..
Het is misschien niet allemaal al te duidelijk, maar weet zo snel niet meer waar ik de uitleg had gevonden.
Laatst bewerkt: 6 jan 2009