Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Sony is een japans bedrijf,
    En japanners zijn een enorm trots volk, Naamsbekendheid is voor hun zeer belangrijk.

Wat dus betekend dat sony zich altijd zal identiviseren met de meest succesvolle bedrijven van dat moment, ook al gaat het helemaal niet goed met hun eigen bedrijf.

En in dit geval zijn dat dus Apple en Nintendo.

-----

Sony wil constant maar de pionier zijn,

Als eerste met oled komen,
    Nieuwe formaten pushen, (blu ray, minidisc en een eigen mp3 formaat. Die laatste 2 zijn overigens enorn geflopt)

En ze maken veel te veel verschillende producten,
    Ik ben van mening dat ze bij sony eens rond de tavel moeten gaan zitten om te bespreken wat ze nu echt willen maken en wat eventueel gedropt of verkocht kan worden.

Ook aan de PR en de manier waarop moet gesleuteld worden.

Want als ze verder gaan zoals ze nu bezig zijn, Dan zie ik hun toekomst somber in.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En dat is ook een van de oorzaken. Sony heeft te makkelijk gedacht. Sony heeft teveel op de naam Playstation vertrouwd. Mensen kopen de PS3 toch wel omdat het Playstation is, nou niet dus. Deze instelling/arrogantie + de hoge prijs + het gebrek aan games heeft Sony in de huidige positie gebracht. Met de PS3 heeft Sony voor het eerst ''echte'' concurrentie. Sony moet nu echt knokken en met bijv de PS2 hoefde dat totaal niet. De twee jaar latere launch van de PS3 heeft de ramen ingegooid. In die twee jaar is de Xbox 360 voor de developers als een belangrijk, eenvoudig en succesvol platform uitgegroeid. Msoft heeft in die twee jaar een hele sterke basis gelegd, waar ze sindsdien op verder zijn gaan bouwen. Sony is arrogant, dat blijkt onder andere ook wel uit het hele verhaal dat ik laatst met de klantenservice heb meegemaakt.

Vind het wat dat betreft jammer dat zowel Ken Katuragi en Phil Harrisson niet meer actief zijn bij Sony. Katuragi zei af en toe de meest rare dingen, maar hij heeft wel het merk Playstation gemaakt en gaming staat bij hem centraal. Katuragi was degene die geen Blu-ray in de PS3 in wilde hebben, de PS3 zou daardoor te duur worden. Harrisson is ook een man met visie en ideeën. Was verder ook een sympathiek gozer, hoop dat hij Atari weer op de rails kan krijgen.

3. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt mij toch wel onlogisch moet ik eerlijk zeggen. PS3 is een diesel, komt langzaam op gang maar blijft wel gestaag doorverkopen denk ik. Tevens denk ik dat 2009 een aantrekkelijk jaar wordt om een PS3 aan te schaffen omdat een pricedrop in de lucht hangt en de line-up van dit jaar (vooropgesteld dat ze het waarmaken) de interessantste is tot nu toe. Er liggen gewoon hele mooie games in het verschiet.

Heb zelf geen Ps3 maar zou toch wel erg graag Killzone 2 willen spelen. Dat schiet Gears 2 op alle fronten voorbij denk ik. Zeker nu Gears 2 zo laggie, buggie en onaf spel blijkt te zijn (slechts mijn mening).

Anyway, hoop dat M$ nog wat verrassingen heeft dit jaar.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Mja ze zullen vast wel winst maken op die andere zaken, maar te weinig om het verlies van de PS3 te kunnen compenseren inderdaad. Het is ook gewoon een belachelijk duur apparaat 8).

Tja de last gen als je aan een willekeurige persoon op straat vroeg: "Als ik spelcomputer zeg, zegt u..." kreeg je altijd het antwoord: "Playstation 2".
    Ik denk dat als je het nu zou vragen als antwoord Xbox360 of Wii te horen krijgt. Komt denk ook wel deels door de marketing, de Xbox360 en Wii zie je constant in de media met reclamespotjes en advertenties, terwijl dat met de PS3 een stuk minder is. Volgens mij is Sony teveel op de naamsbekendheid van de PS2 afgegaan.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je post hangt samen van gedachten en hoopvolle wensen.... (no flame) maar als je gewoon al het nieuw van de laatste tijd bekijkt en de velen beloften die niet na gekomen worden moet je toch bekennen dat het nu wel eens tijd word voor wat concrete succes verhalen/games, etc.
    De pricedrop hangt niet in de lucht (persberichten van Sony en gewoon logisch nadenken).
    De line up ziet er goed uit maar MS zal vast en zeker ook wat azen achter houden (net als afgelopen jaar ;) )
    Gears is en was een bewezen concept, KZ2 ziet er schitterend uit maar moet veel beloftes waar maken, laten we wachten tot deze game uit is voor een final oordeel ;)

Anyway, ik hoop dat $ony komend jaar iets meer beloftes waar maakt.

Als je mijn link bekijkt zie je dat Sony zware verliezen aan het lijden is en ze er eigenlijk vanuit gingen dat de PS3 onderhand al winst zou boeken. Het tegenovergestelde is aan de hand. (dit soort nieuwsberichten waren onlangs ook op tweakers.net te lezen)

6. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een -i-Station zou wel goed verkopen denk ik...

7. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn gedachten inderdaad, net zoals het gedachten zijn als je zegt dat het logisch is als Sony zou stoppen met de PS3. Sony gaat gewoon door met de PS3, je stopt niet met een 5-10 jarenplan als het eventjes niet loopt zoals gedacht. En de pricedrop....we zien wel. Zelf heb ik geen PS3 overigens.

Betreft Gears 2; petje af voor de singleplayer maar de multiplayer bewijst maar dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn. Of vind jij de multiplayer wel lekker afgewerkt? Ik geloof dat de volgende patch alweer in aantocht is....en met reden.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je ziet mij niet zeggen dat het logisch is als ze eruit stappen maar dat het wel logisch kan zijn ;) Ze blijven voorlopig nog wel verlies lijden op een product dat al lang winstgevend had moeten zijn. Blu Ray slaat niet aan etc. etc. Maar goed, :b:

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eerder een diesel die langzaam aan het afremmen is.

In 2008 verkocht de PS3 in zijn geboorteland 17% minder dan in 2007. En dat dan te bedenken dat de PS3 goedkoper is geworden, er meer games zijn en dat de DS3 nu ook standaard is. Ook in Amerika liet de PS3 een daling zien in november vergeleken met een jaar eerder.

In deze regio's liet de 360 juist wel een verbetering zien.

Uit de GameCube werd ook ooit de stekker getrokken .. de sales van de GameCube vergeleken met die van de PS3 vanaf hun lanceringen, in Japan:

10. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je plaatje niet Macdennis.

Op de X-as? Zijn dat maanden? Lijkt me niet, dit loopt door de boven de 100.

De Y-as zijn verkochte units neem ik aan, in Japan.

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Sony, dit is zo 1994 - 2008! :lol:

Vergelijking Killzone 2, build december 2008 en januari 2009:

12. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0

X-as zijn dagen...... denk ik, en de y-as is sold units x1000.

Maar oke, het gaat niet zoals Sony zou willen maar de plug eruit trekken?
    Ben wel van mening dat 2009 toch wel moet gaan vlammem voor Sony anders gaat het er wel erg donker uit zien.

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    X-as zijn weken, vanaf de launch van de consoles gezien. Gaat dus om een periode van in totaal 2 jaar ongeveer.

Klopt. Het geeft aan de de PS3 het dus ongeveer net zo 'goed' doet als de GameCube daar.

• Inderdaad en deze vergelijking van Sony is alweer vrij oud. Blijkt wel dat ze niks beters kunnen verzinnen dan uit pure wanhoop PR berichten uit het verleden te recyclen.

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, te zielig gewoon. Dit soort "pers berichten" doen wat mij betreft eerder kwaad dan goed.

Als Killzone 2 de verwachtingen niet waar maakt gaan we denk ik nog vreemdere persberichten zien...

15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    De arrogantie van Sony en nu gaan ze maar met modder gooien. Ze gooien op deze manier alleen maar hun eigen glazen in :x

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ze besparen natuurlijk wel op marketingkosten op deze manier.
    Dit persbericht hadden ze in 2006 ook al gebruikt ;)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat snap ik dus niet. Mensen die de ontwikkelingen een beetje volgen weten toch wel beter. Op deze manier zet SCE alleen zichzelf maar weer voor lul. Mja, zodra ze het lastig hebben/krijgen beginnen ze altijd onzin uit te kramen. Wat dat betreft niks nieuws. ;)

:D

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag dit bericht nog nergens tussen staan geloof ik.

Dus als ik dit goed lees heeft MS het laatste kwartaal 5 miljoen meer consoles verkocht dan Sony in dat kwartaal? Damn, flinke klap voor Sony!

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Niet helemaal, MS stond toen het kwartaal begon nog 5 miljoen stuks "voor". Dit is uitgelopen met een extra 3 miljoen (totaal nu dus ongeveer 8 miljoen).

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    HIER kan je de Keynote van Microsoft zien op de CES 2009! :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina