1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] uitzendinggemist via wireless adapter op 360

Discussie in 'Games' gestart door bas25, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bas25

    bas25 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraag over uitzendinggemist.nl (de service van de publieke omroepen om programma's terug te kijken). Mijn plan is om een xbox 360 met mijn draadloze thuisnetwerk te verbinden door middel van de wireless adapter accessoire van microsoft. Ik heb een computer met windows vista (dus met windows media center geintegreerd) die ook met het netwerk verbonden is.

    Ik wil graag de volgende dingen weten:

    - Kan ik via mijn xbox 360 uitzendinggemist gekijken via de windows media center service? Uitzendinggemist is via windows media center te bekijken, maar ik begrijp uit andere posts (uit de tijd van VOOR de upgrade waarmee je Divx en Xvid formaten kan bekijken) dat er problemen waren met uitzendinggemist en dat er een bestandsformaat foutmelding optradt. Ik kan nergens vinden of dit nu wel goed werkt.

    - Kan ik films in Divx en Xvid formaat die op mijn pc staan bekijken op mijn tv via het netwerk met de xbox 360?

    Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, zou dat erg fijn zijn. :)

    Alvast bedankt,
    Bas

    PS: Ik wist niet zeker of deze vraag in dit topic thuis hoorde of in algemene vragen, mijn excuses als dit het verkeerde topic is.
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    - Kan ik films in Divx en Xvid formaat die op mijn pc staan bekijken op mijn tv via het netwerk met de xbox 360?

    Ja, alleen niet via Windows Media Center maar via Tversity.
    Over Tversity is er ergens op dit Forum wel een topic.

    - Kan ik via mijn xbox 360 uitzendinggemist gekijken via de windows media center service? Uitzendinggemist is via windows media center te bekijken, maar ik begrijp uit andere posts (uit de tijd van VOOR de upgrade waarmee je Divx en Xvid formaten kan bekijken) dat er problemen waren met uitzendinggemist en dat er een bestandsformaat foutmelding optradt. Ik kan nergens vinden of dit nu wel goed werkt.

    Volgens mij wel maar weet ik niet zeker
     
  3. bas25

    bas25 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken naar het topic over Tversity. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er een ander programma nodig is om deze bestanden te kunnen streamen, aangezien microsoft toch zelf de functionaliteit om divx en xvid bestanden af te kunnen spelen ingebouwd heeft:confused:

    Dat van uitzendinggemist zou ik graag nog bevestigd zien van iemand die dit zeker weet of zelf thuis werkend heeft.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitzendinggemist werkt bij mij niet goed, krijg een paar seconden van wat ik wil zien en dan gaat hij weer bufferen, wat eindeloos duurt. Kan natuurlijk ook aan mijn internetverbinding liggen, want heel WMC is sloom bij mij.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Streamen en wireless werken niet perfect .. Het is voor streamen beter om een kabel te trekken

    divx ja .. xvid nee (wel met tvesity) niet alle avi bestanden (codecs) worden out of the box ondersteund

    check
     
  7. bas25

    bas25 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een beeldkwaliteit mag ik overigens verwachten? is deze ongeveer gelijk aan die op mijn computer of minder.
    Ik vind het overigens wel belangrijk dat uitzendinggemist goed werkt, aangezien ik overweeg een 360 aan te schaffen in de eerste plaats als alternatief voor een gewone media extender van linksys e.d.
     
  8. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    uitzending gemist kijken gaat bij mij wel goed via de wireless...
    het is echter wel zo, dat dan de pc met windows media center aan de andere kant van de kamer staat, zo'n 10 meter weg (zonder muren of iets dergelijks er tussen in). Ik heb dan ook geen problemen met het bufferen. Dus misschien ligt het aantal obstacels tussen het media center en de xbox, waardoor het bij andere minder goed werkt.

    de beeld kwaliteit is ongeveer gelijk aan op de pc (durf het niet 100% te zeggen, omdat ik via de pc nooit op zo'n groot scherm kijk).
    edit: heb even de kwaliteit nagekeken, en die is gelijk aan de pc, je ziet dus nog steeds dat het niet echt scherp is, maar goed, het is in elk geval niet slechter dan de pc...
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2009
  9. bas25

    bas25 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Wat ik ook nog graag zou willen weten is of dit systeem aan te raden is tegenover een apparaat van bijvoorbeeld linksys. Ik heb nu ook nog geen 360 en het zit me toch niet helemaal lekker dat de problemen met het apparaat zelf, namelijk de (zo lijkt het) vele klachten over de Red Ring of Death en de problemen met de krassen die het apparaat zou maken, nog steeds niet opgelost lijken te zijn. Kort geleden is er namelijk weer aandacht voor de 360 geweest in Kassa. Kan iemand me vertellen of dit probleem met de nieuwe 360 of the Elite verholpen is?

    bvd
    Bas
     
  10. rens98

    rens98 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo alemaal!

    Ik heb even een vraagje,

    Ik wil een xbox live accaunt aanmaken.
    Ik heb geen silver accaunt.
    Maar ik heb wel gewoon genoeg geheugen en een wireless network adapter.
    Dan druk ik op join xbox live en dan krijg ik,

    maak eerst een child (kinder) account.
    vervolgens moet je een parents (ouders) account aanmaken.
    en daarna moet je allemaal gegevens van je creditcard invullen.:confused:

    het is bij mij de vraag moet dit wel allemaal of doe ik het gewoon fout.

    ik hoor het graag van jullie:thumbs:

    Gr. rens
     
  11. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de leeftijd die je ingevuld hebt bij je account (of als je het via Hotmail doet de leeftijd die je daar hebt ingevuld) onder de 18 is moet je een 'parent account' aanmaken. Als het goed is kan je je creditcard gewoon leeg laten.
     
  12. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    De problemen van krassen maken is allang verlopen ze maken wel heel lichte krasjes maar die zie je bijna niet, alsnog altijdje games opslaan op je harddrive dan komen er helemaal geen(teminste bij mij niet)
    RROD krijg je bijna niet meer met de elite door een nieuwe chip genaamt "jasper chipset", gewoon je xbox ergens neer zetten met een beetje openruimte dan komt alles goed.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina