The King of Fighters XII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Modder-Eter, 13 jan 2009.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.600
    Leuk Bevonden:
    8.702
    [​IMG]
    Platform: Xbox 360, PlayStation 3 en Arcade.

    Uitgever: SNK Playmore.

    Ontwikkelaar: SNK Playmore.

    Genre: 2D, Fighting.

    Release: TBA 2009.

    Algemene info:
    In de geschiedenis van de 2d-fighters zijn er altijd een aantal series geweest die veel aandacht hebben gekregen. Zo zijn Street Fighter en Mortal Kombat enorm bekend. Welk broertje echter ook niet vergeten mag worden is The King of Fighters. The King of Fighters XII is de nieuwste episode in de King of Fighters saga en het is de eerste keer sinds The King of Fighters '96 dat de graphics aangepast zijn. De traditionele gameplay is echter wel behouden.

    Als groot fan van de Capcom vs SNK games kijk ik dan ook erg uit naar zowel deze game als het nieuwe deel in de Street Fighter saga. Daarnaast is de art-style in deze game ook weer totaal anders dan die van Street Fighter IV, maar toch erg fraai vormgegeven.

    XBW Gamepage:
    -

    Bevestigde personages:

    • Andy Bogard
    • Ash Crimson
    • Athena Asamiya
    • Benimaru Nikaido
    • Chin Gentsai
    • Clark Still
    • Duo Lon
    • Goro Daimon
    • Iori Yagami
    • Joe Higashi
    • Kim Kaphwan
    • Kyo Kusanagi
    • Leona Heidern
    • Raiden
    • Ralf Jones
    • Robert Garcia
    • Ryo Sakazaki
    • Shen Woo
    • Sie Kensou
    • Terry Bogard

    Screenshots:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Video's:
    [gt]30832[/gt] [gtuser]277979[/gtuser]
    [gtuser]277327[/gtuser] [gtuser]277579[/gtuser]
     
  2. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit een Kof gespeelt dus dit lijkt me een mooie kans. Denk wel dat deel is uitgebracht doordat SFIV het 2d fighter genre weer heeft laten herleven.
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt hoor Speurneus. 2D fighters zijn nog springlevend in Japan waar deze games worden gemaakt. Denk niet dat sf4 de reden was voor een nieuwe KOF.

    Location test videos



    vanaf die video kan je rest vinden in related videos. (lol als je goed luisterd hoor je op de achtergrond hadouken hadouken shoryuken sonic booooooomm). IK wou dat wij arcades hadden =(
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    SNK heeft me nooit echt getrokken. Wellicht deze een kans geven maar vindt de poppetjes allemaal zo over de top en te anime achtig
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ondanks het feit dat ik vroeger 2D fighters veel speelde,vind ik er nu echt niets meer aan.Leuk voor de nostalgie alweer,maar meer dan ook niet.
    De anime stijlen zijn altijd leuk,maar ook dat red het voor mij niet meer.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Als deze net zo goed wordt als KOF '97 en '98, dan ben ik zeker van de partij. Geweldige fighters waren dat.
     
  7. Black1980

    Black1980 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    He Speurneus jij ook hier ;) Sega van IG

    Oke on-topic

    Heb hoge verwachtingen van KoF XII en wil de game ook graag hebben. Alleen mogen ze wel eens een datum gaan prikken en op welke console de game gaat komen.
     
  8. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Must-have voor mij. Gelukkig wordt ie ook speciaal ontwikkeld voor de PS3 en 360, want die PS2 ports van Ignition de laatste tijd zijn niet om over naar huis te schrijven... |:-
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Was het rooster met de karakters bij de laatste KOFs niet drie keer zo uitgebreid?
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Er staat toch ook een King of Fighters op Xbox Live Arcade?
     
  11. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet, maar King of Fighters '98 Ultimate Match komt wel ergens in de weken/maanden.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nice, vond ik een van de beste KOFs die ik gespeeld heb.

    Zucht, als ze nou eens Garou: Mark of the Wolves op XBLA uitbrengen... :eek:

    @BigSyke: Ik vind juist deze poppetjes minder over-the-top als bijvoorbeeld die van SFIV. Dat zijn echt uitspringende persoonlijkheden die een bepaalde type vechter moeten voorstellen.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  13. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ik denk dat je Fatal Fury bedoelt op xbla..
    daar zitten heel veel dezelfde gasten als in king of fighter zoals Joe,terry en Andy/
    die heb ik ook.
    is ook een toffe fighter..
    ga deze zeker in de gaten houden want vroeger was king of fighters erg goed:b:
     
  14. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm Heb zelf ook veel 2D fighter games gespeeld en ken ze ook nog wel van zo'n arcade kast/hal maar voor deze tijd op een Full hd LCD tv vind ik toch 3D met een echt rond gaande omgeving toch meer op zijn plek...als arcade lijkt het me erg gaaf maar als full game....
     
  15. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Onterecht sentiment. Genoeg 3d fighters die minder om het lijf hebben dan een standaard 2d fighter. Kijk je niet scheel op die derde dimensie, het voegt niet altijd wat relevants toe. Dit zijn ook geen tussendoor spllen voor de devs. 2D duurt langer in ontwikkeling dan 3d.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vind jij dat maar het is ook een eigen mening. Mag wel langer duren maar ik vind het gewoon old skool dat 2D. Bedoel kijk dat filmpje alleen al. Ben je naar links gedrukt in de hoek of rechts kun je het eigenlijk al schudden. 3D kon je nog naar links rechts omhoog naar beneden, omheen? Eigen mening hoor! Maar ik vind gewoon 2D moet je dan toepassen op de avontuur games.

    En idd je hoort Sonic boom op de achtergrond :+
     
  17. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt recht op je eigen mening, maar je hebt het fout over de gameplay mechanics. Je bekijkt het genre te oppervlakkig. Over de corner bv.

    In 3d games heb je belachelijke wall combos, vf5(r), tekken6(br), die met één launcher gelijk 50 tot 75 procent van je lifebar nemen. Naarnaast heb je in games als vf5(r) en Soulcalibur ring outs waar je door 1 kleine hit de stage afgegooid wordt en de ronde verliest of je nou aant winnen was of niet. Een instant kill, die ook nog eens HEEL veel voorkomen.

    In 2d games heb je ook de corner, en ja het is een nare positie om te zijn. Maar in vechtspellen moet je nou eenmaal letten op je plaats, je moet zonen en spacen en als het je lukt je tegenstander in de corner moet je hem daar houden en pressure zetten. Maar in tegenstelling tot wat je zegt zijn er genoeg manieren om weg te komen. In de corner wordt je meestal gepressured met blockstrings, mixups en throws, hier zijn altijd antwoorden voor, reversals, counterthrows, parries, of gewoon een simpelere interupt. Hier komen de mindgames tot uiting.

    De wall, of de rand van een stage in 3d fighters is vaak veel gevaarlijker dan in 3d games.

    Die derde dimensie voegt ook helemaal niet perse die mobiliteit toe waar jij naar hint. In tegendeel, 2d fighters zijn vaak een stuk mobieler. maar die derde dimensie voegt inderdaad wat toe, maar die derde dimensie maakt een spel absoluut niet dieper of interessanter. DOA en Soul Calibur zijn bv niks meer dan button mashers vergeleken bij Street Fighter en Guilty Gear.

    Nogmaals, ieder z'n mening. Maar ik denk dat je te weinig weet van het genre om te kunnen waarderen wat er speelt in zo'n game.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Trailer

    [gt]46195[/gt]​
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het ziet er niet uit. Deze hoef ik niet. Misschien dat ik Tekken 6 nog haal, maar daar moet ik ook nog over nadenken.
     
  20. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    vind het er wel tof uitzien hoor;)

    misschien dat vecht games toch niet helemaal je ding is mark;)
     

Deel Deze Pagina