De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb het zelfde scherm, ben er zeker tevreden over :thumbs: doe wel het beeld na je eigen smaak instellen, want het beeld staat toch wel fel met die fabrieks instelling.
    verder ben ik zelf tevreden over het scherm, ziet goed uit, goed beeld en het geluid is ook goed, zet alleen de lage tonen wat hoger en de hogen tonen wat minder want het geluid is soms wat te schel, vind ik zelf, maar is nu verholpen heb het zelf ingesteld :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Het geluid zal geen probleem worden want hier staat een THX 5.1 surround set ;) Zit je een beetje in de actie met zo'n 42" scherm eigenlijk? Bij 32" word je er maar weinig bij betrokken vind ik zelf.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Tuurlijk. Dat andere antwoord klopte ook helemaal niet.

    Een plasma pakt op hdmi juist alleen reso's als 720p of 1080p.

    Goed dat die t doet over componenten, maar hij moet t absoluut ook op hdmi doen!

    Je moet wel de souce op de tv selecteren (hdmi 1 bijvoorbeeld). De xbox op 1080p zetten bij instellingen-display en dan de wijziging opslaan.
    Is de kabel wel goed?
     
  4. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had nog maar ff een mailtje gestuurd over de garantie en over of het wel een nederlands model was, en dus geen import. krijg ik dit terug gestuurd :

    De garantie termijn van de Panasonic TH-42PZ80 is 2 jaar.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    heb ik alsnog niet super veel aan dus. als het goed is ontvang ik de tv vandaag of tnt zou al langs moeten zijn geweest:+

    bel dan wel ff gewoon het product code door naar panasonic. en mocht het dan alsnog import zijn laat ik hem wel weer terug sturen.

    maar ik ga er wel van uit dat het hier gewoon om het nederlandse model gaat.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  5. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja surround is altijd fijn, maar dit is voor op me kamer daar heb ik geen surround.
    jawel 42 inch is zeker groot genoeg voor in de game te zitte, is een mooi formaat 42inch :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  6. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    zojuist de tv ontvangen:)

    ik zag alwel op de doos staan 40PZ80EA dan was het toch vaak wel de nederlandse ofniet ?
    of was dat gewoon de nieuwe versie ?
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zou iemand voor mij met een 42" willen opmeten wat de hoogte en de breedte van het werkelijke beeld is (Zonder rand, puur beeld) Dan kan ik met mn meetlat vergelijken hoeveel groter dit scherm dan de 37" gaat worden in de huiskamer.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verschil tussen n 32 en n 42 inch is op dat gebied inderdaad fors. Vanaf 40/42 inch ga je de games/films veel meer beleven.
     
  9. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Het is een 37" :9 Is het verschil dan nog steeds flink ten opzichte van 42"?
     
  10. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij hebt de 37inch?
    het verschil tussen 37 en 42 inch is zeker verschil, 42inch het gewoon wat grotere inpackt, maar 37inch is ook een mooie maat, groot genoeg voor goed te gamen. en ja 32inch is gewoon teklein vind ik zelf, maar ieder zijn mening.
    maar voor het prijsverschil zou ik zelf voor de 42inch gaan die kost net 100euro ong meer dus
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb nu inderdaad een 37" maar ik wil een 42" :)
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    1024x768 is al hd ready ;)
    veel hd ready tv's hebben al een hogere resolutie van 1366 x 768 maar dit wordt vervolgens downscaled naar dus 1024x768.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee, je kunt aan die letters sowieso nooit zien of je de 2 jaar garantie aan huisservice heb.

    Ik heb zelf n EA en ik denk dat t oostenrijk is (austria) en ik heb n F (frans).

    Als t paralelle import is heb je de speciale garantie niet, als t wel via Panasonic NL is gegaan heb je de garantie dus wel.
     
  14. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de Humax IRHD-5000C binnengekregen, morgen tussen 10.00-14.00 komt de televisie. Kon het niet laten om de digitale televisie alvast te installeren op mijn oude tv, ziet er allemaal mooi uit. :)
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk staat de HDMI instelling van je xbox op een resolutie die jouw plasma niet accepteerd via hdmi (vermoedelijk 480p, standaart instelling)

    Wat je dus kunt proberen is je xbox via hdmi op een ander scherm aansluiten en dan op 720p of 1080p/i instellen, Daarna op je plasma aansluiten en als het goed is moet je dan beeld hebben.

    Wat je nu zegt klopt niet helemaal.

    De plasma downscaled het niet,
    Hij verdeelt het over de plasma cellen (die wel dan wel niet met zijn 1280en zijn maar ze zijn langwerpig en nemen zijn met 1024en net zoveel breedte in als LCD pixels met zijn 1280en doen.)
    Er is dus wel degelijk scaling echter er is geen sprake van downscaling.
    Dat krijg je pas als je de plasma voert met 1080p.
    Wat ik dus met films doe al het ik geen idee waarom. (hd-dvd en gewone dvd)

    Edit: tekst komt misschien wat kinderachtig over, Zo was het niet bedoelt. Het is gewoon een simpele manier om het uit te leggen.

    Over de HD-Ready standaart:
    De HD-Ready standaart vereist minimaal 720 verticale beeldlijnen, Over het aantal horizontale beeldlijnen word dan niet gesproken.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  16. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb de tv aangesloten :)
    en jesus wat een beeld, heerlijk :D

    weet iemand toevallig nog een paar goede beeld instellingen voor de eerste 200 uur ?
    het gaat om de panasonic 42PZ80.

    ow en goede geluids instellingen zijn natuurlijk ook zeer welkom:)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  17. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Contrast onder 50% tegen het inbranden.
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon op filmmodus zetten, dacht ik ergens gelezen te hebben.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    is helemaal niet kinderachtig hoor ik vind dat juist wel fijn dan leer ik teminste nog wat en de andere mensen ook!:thumbs:
    bedankt voor de info :)
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies andersom ;)

    Je hebt minimaal 720 ------------------ horizontale beeldlijnen
    En soms 1024/1366 | Verticale beeldlijnen.

    Ook logisch, want het beeld is breder dan dat het lang is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina