Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je "kan" iLife09 gratis krijgen.

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Als je iets gratis wilt krijgen en je bent student, dan moet je wachten tot september of oktober. Dan is er vaak een actie dat je een iPod erbij krijgt. Daarnaast zijn er verspreid over het jaar wat kleinere acties (printers gratis, giftcard, etc.). Maar dat kan per jaar nog wel eens verschillen.

Natuurlijk krijg je als student ook altijd al korting (in winkels moet je hier vaak om vragen), maar dan krijg je ook hetzelfde voor minder geld ;).

3. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de berichten. Morgen gaat de bestelling de deur uit via surfspot. Bedankt!

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De macbook pro 17 inch was wel goed gegokt, maarja dat was ook wel te verwachten.

5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Vriendin van me heeft een Panasonic sdr-sw20 en ze heeft er een film mee gemaakt voor school. Nu heeft ze een mac en wil ze die bestanden afspelen maar ze doen het niet. het zijn volgens haar bestanden typ .mol of .mop? En die moeten naar mpeg. Iemand een tip of enig idee hoe?

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    .mol en .mop? Nog nooit van gehoord! Misschien een idee om de film opnieuw te importeren op haar Mac middels iMovie.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de speqs moet de Panasonic werken met Mpeg2 !

Heeft jouw vriendin geen cdrom met de software bij de camera ??

iMovie, Mac, and the Mac logo are trademarks of Apple Inc, resistered in the U.S. and other countries.
    • The Works with iMovei logo is a trademark of Apple Inc.
    --
    Rivanov was me net een paar seconden te vlug af :p
    iMovie kan de bestanden vanaf de Panasonic rechtstreeks verwerken , je hebt geen extra software nodig.

8. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja goeie vraag....

Ja ik vroeg me zelf ook al af of ze het wel goed heeft...naja dank jullie wel. Zal even kijken of het helpt ;)

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste post vanaf mijn MacBook Pro 15" :) Zag de aanbieding staan op a-mac en vond het een betere deal dan de gewone MacBook.

Enige punt is het overzetten van bestanden. Het botert niet zo best tussen mijn Linux PC en mijn nieuwe boekje. Wat is de simpelste manier (naast externe hdd's) om alles over te zetten?

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb gebruik gemaakt van een 8GB USB-stick
    Kreeg geen netwerk verbinding tussen Vista en Leopard , nadat ik alles had overgezet werkte het netwerk wel.
    Vista toen de strijd toch al opgegeven.

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Bij welke A-Mac heb je hem gekocht? Ik was vanaf 17.00 aan het werk in Amersfoort namelijk ;). Maar het blijven mooie systeempjes en in Xbench presteren ze zelfs sneller dan de nieuwe :).

Waar gaat het mis met kopieëren? Doe je het via ftp of smb? Maar het makkelijkste is natuurlijk gewoon een usb-stick of externe harde schijf.

/Edit: vandaag ook maar een leuke aanvulling gekocht voor iPhone/Macs: een AKG K530LTD. Heb de SE310 van Shure, maar merk bij mezelf dat ik die niet uren achter elkaar kan dragen (voor onderweg zijn ze ideaal!) dus voor thuis maar een relaxte koptelefoon als ik de speakers niet wil gebruiken ;), zie hier klikje. Tikkeltje bass erin (meer dan de neutrale shure), maar ben echt enthousiast!

Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Niet tof als je 100+ gb wil overzetten :p

/edit: A-mac in utrecht, en ik faal in het opzetten van een ftp/smb-unit.

Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  13. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    100+ GB is kut idd, welk gedeelte lukt niet?
    Ik zou denk ik proberen om smb op de Mac werkend te krijgen en dan gaan goochelen in Windows ;).

Op de Mac is het Systeemvoorkeuren->Delen->Bestandsdeling-> Opties eventueel FTP en SMB aanzetten.

Op de Linux-bak zou je vervolgens simpel via smb://ipadres hier verbinding moeten kunnen maken en in ieder geval de files kunnen dumpen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

14. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt! _O_

Nieuw probleem: het font is echt bizar op alle pagina's van google. ziet er zo uit:

En ik kan het font niet vinden in font book :confused: (anders had ik het gedisabled)

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb de mijne ook bij a-mac besteld via een school actie, ging er nog eens 120 euro af en de 4 gig geheugen uitbreiding ging bijna de helft vanaf!
    hij moet alleen nog binnen komen

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe staat het in de voorkeuren van Safari en is het alleen bij Google? Je kunt het waarschijnlijk instellen bij Safari->Voorkeuren->Weergave. Daar kun je de lettertypen aanpassen.

Welke school in Utrecht was het ook alweer? Herman Brood Academie of zit ik nu dingen door elkaar te halen? Maar dat was inderdaad ook wel een leuke deal :D.

Ik weet zeker dat jullie veel plezier gaan beleven aan de Mac ;).

Nog een laatste bonus-tip: als je de muziek/films/foto's van de Mac wilt afspelen op de Xbox, download dan Connect360 Klikje.

17. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik had een vraagje over Iphones. Is het mogelijk om een iphone los (zonder abbonoment) ergens eerste hands online of in de winkel te kopen voor onder de 200 euro. Hoeft niet perse de 3g te zijn maar oudere versie kan ook.

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    nou haal je denk ik dingen door elkaar :D
    ik zit namelijk op sound & vision in Tilburg.
    is een licht/geluid/beeld technicus opleiding en ik heb die macbook speciaal aangeschafd eigenlijk voor video editting

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Onder de 200 euro niet nee, denk dat je zowieso zonder abbo het dubbele of driedubbele daarvan kwijt bent.

20. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    Aaah oke, de meeste telefoons zijn inderdaad zonder abbo veel duurder maar ik dacht dat misschien de oude iphones wel iets goedkoper zouden zijn^^

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina