[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

    Ik heb best een aantal posts gelezen, maar heb een vraag die ik nog niet heb gevonden.

    Media delen is bij mij momenteel geen probleem tussen mn laptop en mn xbox. Echter, vaak heb ik filmpjes gedownload die in DVD zijn gecodeerd (Dus ik heb Audio TS en Video TS mappen op mn laptop staat), of heb ik HD filmpjes met de extensie x264.

    Deze filmpjes zijn echter niet af te spelen met de Xbox (wel op mn laptop dankzij de k-lite codec pack). Is hier wat aan te doen??

    Groet.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja tversity gebruiken ipv windows media player en deze dan transcoden via je pc
     
  3. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Geinstalleerd en het werkt naar mijn mening goed, op sommige punten onverwachts perfect, maar nog wel met wat minpunten.

    - Is het met tversity niet meer mogelijk om gewoon via media player te werken? Is het dus of het een, of het ander??
    - Wanneer media sharing aan staat vreet da echt alle recources van mn laptop (CPU draait maximaal om te transcoden denk ik), dit moet ik iedere keer handmatig aan en uit zetten, of kan het ook automatisch met het starten en sluiten van Tversity gedaan worden?
    - Is het mogelijk om ondertiteling aan te zetten bij AUDIO_TS bestanden? Op mn computer kan dit wel, op de Xbox is het alleen nog niet gelukt..


    Groet.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  4. Dennizzz33

    Dennizzz33 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? Moeten toch meer oplossingen zijn dat alleen te kijken of die service's draaien?
     
  5. G-Spotlight

    G-Spotlight Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    ik heb hier mijn x360 op internet via ICS heb dit allemaal geinstalleerd via deze site en werkt perfect. Nu is er alleen het probleem dat ik via het media delen menu in wmp 11 mijn xbox niet zie. En dit terwijl hij wel in het netwerk staat aangegeven.

    Als ik bij netwerkcentrum kijk staat er meerdere netwerken en denk ook dat het daaraan ligt. Maar ik weet niet hoe ik dat in een netwerk kan krijgen en weet ook niet of het exact daaraan ligt.

    alvast bedankt
     
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik stream mijn muziek ook via wmp naar de xbox maar het werkt niet naar mijn zin.
    Aangezien ik nogal wat stuiter muziek luister heb ik heel wat verzamelaars op de pc staan. Ik weet niet van alle muziek de album naam uit mijn hoofd dus als ik ff iets op wil zetten moet ik een ellelange lijst van artiesten doorbladeren.
    Is hier iets aan te doen dat je bijvoorbeeld door je mappen heen loopt?
     
  7. Dennizzz33

    Dennizzz33 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds heb ik het niet werkend... Mijn als ik start>uitvoeren>cmd>net view doe zie ik de andere pc wel in het huis, maar mijn xbox word niet gezien op het netwerk...
     
  8. Timmy Panda

    Timmy Panda Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook dit probleem.
    Alles is Okiedo verbonden met mijn draadloze modem. Live werkt nu stukken beter sinds ik mijn channel heb veranderd en de juiste porten geforward zijn.
    Alleen vind mijn PC de Xbox niet en anders om.
    Iemand een idee?
     
  9. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    hmm, we hebben thuis 2 xboxen en eentje is nu voor repatatie weg en daarmee kon ik wel al dingen van me pc bekijken. Nu zegt de xbox alleen bij mijn broertjes xbox dat ik toestemming op de pc moet geven om op de xbox bestanden te kunnen bekijken. Nu wilde ik vanavond een filmpje kijken maar ik weet dus niet zo goed waar ik dit kan instellen.
     
  10. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil media delen met WMP maar als ik media delen doe dan vind hij m'n xbox niet

    moet ik mss iets xtra nodig hebben(een kabel ofzo)
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik krijg het ook niet voor mekaar. Heb sinds kort een andere router en nu krijg ik het niet meer werkend. Ik heb alles goed ingesteld, net zoals de vorige keer maar nu vind hij mijn 360 en ps3 niet. Heb alle firewalls al eens uitgezet maar nog steeds niks :mad: .
    Iemand enig idee want ik wil mijn films weer kunnen streamen.
     
  12. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Vraagje, ik had tversity geinstalleerd, maar was er niet echt tevreden over. Ik wil dus graa weer terug naar mijn (goed werkende) media player situatie.

    Ik heb Tversity nu gedeinstalleerd. Echter, in mijn Xbox zie ik nog steeds Tversity staan bij mijn externe bronnen en de naam van mijn pc (connectie via media player) komt niet meer terug.

    Wat moet ik doen? Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.
     
  13. rabouter

    rabouter Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ik probeer ook het media delen aan de praat te krijgen.. ik heb echter een steeds terugkerend probleem. Als ik het media delen heb ingesteld doet alles het prima maar vervolgens krijg ik een melding dat het weer uitgeschakeld is.

    ik kan echter doen wat ik wil, hij blijft deze melding geven. Ik weet echt niet meer hoe ik het aan de praat krijg. Iemand die weet hoe ik het werkend krijg.
     
  14. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je om te streamen naar je xbox 360, Windows Vista nodig ?
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    Weet niemand wat dit kan zijn? Voorheen werkte het perfect (behalve dan niet-ondersteunde formats natuurlijk), maar nu krijg ik de standaard media player configuratie niet meer aan de praat...
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit kan van alles zijn .. ik vermoed dat je deze oplossing moet proberen:




    Fardo's Xbox 360 Media Delen Tips


    stap 1: Ga naar --> Control panel
    Stap 2: Ga naar --> admin tools
    Stap 3: Selecteer --> services
    Stap 4: Kijk of Windows Media Player Network Sharing Service gestart is
    Stap 5: Is dit niet het geval en krijg je de volgende foutmelding 1068: the dependency service or group failed to start (ga naar Stap 6) als 1079 ga naar stap
    Stap 6: Kijk of de volgende services gestart zijn:
    1. HTTP SSL.
    2. Universal Plug and Play Device Host.
    3. SSDP Discovery Service.
    (start deze)
    Stap 7: krijg je de foutmelding 1079 ga naar eigenschappen van de service
    Stap 8: Selecteer tab blad (log on /aanmelden) en verander this account in:
    NT AUTHORITY\LocalService
    password: <leeg>

    [​IMG]

    Start nu de service.. doe dit voor alle services die problemen geven. Media sharing moet nu weer werken :)



    Is alles actief .. en er staat bij (Running) ... dan zit er bijna niets anders op om een back-up terug te zetten of met een schone lij te beginnen.
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zie nu ook dat ik standaard een melding krijg als ik Media Player start:

    "Het delen van mediabestanden is uitgeschakeld. De service voor delen wordt niet wordt niet uitgevoerd of de instellingen voor de firewall zijn gewijzigd. BEvestig eerst de instellingen voor delen, als u het delen opnieuw wilt starten."

    Bij het netwerkcentrum (vista) is alles ingeschakeld, behalve netwerkdetectie (staat op aangepast en ik krijg hem op de een of andere manier niet op ingeschakeld ingesteld). Ik heb niets gewijzigd bij mijn firewall en alles wat met mediaplayer te maken heeft wordt toegelaten.

    Wanneer ik Windows Media Player Network Sharing Service wil starten (staat niet aan inderdaad) krijg ik de volgende foutmelding:

    "kan de Windows Media Player Network Sharing Service-service op lokale computer niet starten. fout 1068: afhankelijkheidservice of -groep kan niet worden gestart."

    Ik kan me herrineren dat er tijdens de installatie van Tversity een optie moest worden gewijzigd waardoor sharing met media player niet meer werkt, maar wat nodig was om Tversity succesvol te draaien. Misschien is het deze optie (weet naam niet) welke moet worden aangepast om het weer werkend te krijgen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je de bovenstaande actie geprobeerd?
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat ik in die lijst kan vinden:
    - SSDP Discovery --> Uitgeschakeld, kan hem ook niet op starten zetten.
    - "Universal Plug and Play Device Host --> handmatig (niet gestart) Als ik deze wil aanzetten krijg ik 1068.
    - HTTP SSL --> Kan ik niet in de lijst vinden (ook niet in de uitgebreide lijst).

    Gaat dus nog niet helemaal goed. Wel heb ik de SSDP Discovery en UpnP Device host op NT AUTHORITY\LocalService gezet, maar dit heft nog geen resultaat gehad...
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke beveiling heb je aan staan in het configuratie scherm ..firewalls etc. al de bovenstaande services moeten gestart worden. Mocht het niet lukken .. dan zit er bijna niets anders op dan een herinstall van windows uit te voeren
     

Deel Deze Pagina