Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik het goed, dat ik op mijn XP MCE 2005 dus NIET sp3 moet installeren, maar alleen Roll-up 2??
     
  2. rayvandervoort

    rayvandervoort Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    [" het lijkt er ook op dat die elke keer na 11 min en 19 sec ermee ophoudt. als ik op een programma klik uit uitzendinggemist dan start het programma gelijk."]

    Ik heb hetzelfde probleem bij uitzendinggemist en het bekijken via mijn 360.

    Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor dit probleem. Lees dat veel mensen dit hebben maar kan geen oplossing vinden !

    Fardo ?

    Hoor graag |:-
     
  3. ramon1200

    ramon1200 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ey ik heb net windows media center geinstaleerd en heb problemen met het connecten met mijn xbox 360 ik krijg namelijk een melding dat de update niet goed is en dat ik die moet verwijderen en opnieuw moet updaten .. maar hoe doe ik dat ..
    groetjes ramon ! _0/
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De meeste mensen krijgen deze foutmelding. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Jullie hebben wel een legale versie met de juiste hardware (zoals de tv kaart) Werkt TV wel op je MCE
     
  5. rayvandervoort

    rayvandervoort Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Originele xbox 360, niet gemod of wat dan ook. Net nieuwe Laptop in perfecte setup.

    Wat te doen..>>!!!!!!!???
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik bedoel originele versie van MCE ?
     
  7. rayvandervoort

    rayvandervoort Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Media Center E.........?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er zijn 3 Media center versies

    Windows XP Media Center Editie 2005 (360 werkt hier niet op)
    Windows XP Media Center Editie 2005 - Roll Up 2 - werkt Xbox 360 MCE op
    Windows Vista (Premium)
     
  9. rayvandervoort

    rayvandervoort Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Vista Home premium.......
     
  10. ramon1200

    ramon1200 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ja alles werkt alleen die setup die geeft een foutmelding
     
  11. rayvandervoort

    rayvandervoort Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    wat doe ik fot of wat doe ik eraan?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Betreffende het streamen van uitzending gemist. Iedereen heeft dit probleem. De cache van je pc raakt vol en daardoor stopt het streamen. Je kan testen of je dit probleem ook hebt als je uitzending gemist via windows media center bekijkt. Heb je het probleem dan niet dan ligt het aan de verbinding van PC naar de Xbox 360. Dit is dan vaak een connectie probleem. het kan bijvoorbeeld zijn dat je deze draadloos hebt aangesloten. Probeer het dan eens om je xbox via een kabel aan te sluiten (ethernet) .. werkt het dan wel dan moet je gaan kijken of je nog wel de draadloze verbinding wilt gebruiken. Heb je het probleem ook met draad. Probeer dan eens te bufferen .. Start uitzending gemist. Zet hem direct op pauze .. wacht een kwartier en start op nieuw de uitzending.

    Let wel als je gaat streamen mag je niet tegelijkertijd andere dingen op je pc doen.


    Welke versie heb jij van Windows?
     
  13. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een andere ervaring, bij mij namelijk precies andersom. Dit weekend mijn originele XP MCE 2005 recovered en nadat ik weer een GEHEEL kale installatie had, heb ik direct de Media Extender, via xbox.com/pcsetup, geinstalleerd. Toen kreeg ik direct verbinding met mijn xbox 360 en alle functionaliteiten van Media Center werkte op de xbox zoals ze moeten werken.

    Vervolgens alle updates binnengehaald zoals sp3, roll-up 2 en alle andere.

    Toen kwam deze melding op de xbox: Session Terminated. Another user or application on the Windows media center based pc has disconnected this device, en kon ik ook met geen mogelijkheid een verbinding maken tussen pc en xbox.

    Heel vreemd dus. Heb vannacht de pc weer recovered en ga nu weer opnieuw de pc opbouwen en ga eens bekijken bij welke update de connectie niet meer werkt....

    En ja, alles is origineel..
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Rollup 2 is nodig voor

    Updatepakket 2 voor Windows XP Media Center Edition 2005 verbetert de stabiliteit en de prestaties van Media Center 2005 en corrigeert enkele bekende problemen. Deze update voegt ook de volgende nieuwe functies toe aan Media Center:

    * Deze update verbetert de totale werking van Media Center Extender. Media Center herkent nu wanneer een Microsoft Xbox 360 wordt aangesloten op het netwerk. Bovendien vraagt Media Center u nu de softwareonderdelen te installeren die Media Center nodig heeft om de Media Center Extender-functionaliteit van de Xbox 360 te ondersteunen.
    * In Amerikaanse versies van Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 levert deze update ondersteuning voor een tweede ATSC-tunerkaart (Advanced Television Systems Committee). Media Center biedt nu ondersteuning voor maximaal twee ATSC-tunerkaarten en twee NTSC-tunerkaarten (National Television Systems Committee).
    * Media Center biedt nu ondersteuning voor DVB-T-radio in regio's waar DVB-T-radio wordt uitgezonden.
    * Media Center bevat nu een configureerbare optimaliseringsoptie waarmee u ervoor kunt zorgen dat uw Media Center-computer probleemloos blijft werken.
    * Media Center bevat nu een niet-lineaire zoommodus voor breedbeeld-tv's.
    * Deze update verbetert het proces voor het branden van dvd's in Media Center.

    Naar boven

    -------------------------

    Voor een kale installatie ..moet je het volgende doen ..

    Eerst alle updates installeren en daarna pas de extender gaan instellen (want dan gaat het vaak mis met het certificaat)
     
  15. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    zo, gisteravond alles weer opgebouwd.
    Kwam erachter dat Roll up 2 standaard op m'n pc zit.
    Heb daarna Extender geinstalleerd en daarna sp3 en daarna alle andere updates.
    Het werkt, tenminste, de verbinding blijft in stand en kan muziek afspelen.
    Nu nog bekijken hoe de overige functionaliteiten functioneren...
     
  16. delicious

    delicious Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je op de xbox 360 vob bestanden laten afspelen?
     
  17. smartwin

    smartwin Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem dat de Xbox niet meer wil linken met de media center heeft te maken met sp3. Ik had hetzelfde probleem heb uiteindelijk mijn pc opnieuw geinstalleerd en alle updates opnieuw uitgevoerd maar zonder resultaat.

    Gelukkig na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden en hoewel ik het onwaarschijnlijk vond werkt het ook nog.

    Start een dos scherm ( uitvoeren -> CMD ) en type het volgende aaneengesloten (dus begin met reg en eindig met /f) en druk vervolgens op enter.

    reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB895961" /v Installed /t REG_DWORD /d 1 /f

    Vervolgens heb ik de pc een keer geboot en heb ik de extender software opnieuw geinstalleerd (www.xbox.com/pcsetup)

    En ik was weer blij

    Of kijk op http://jtsang.blogspot.com/2008/05/windows-xp-sp3-vs-media-center-2005.html


    O ja, volgens mij kun je vob files bekijken op je xbox met transcode 360

    Groeten en succes
     
  18. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijzonder interessant! thnx!!:thumbs::thumbs:
     
  19. scorelord

    scorelord Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe wis je de library voor mp3's op de mce?

    Ik heb op vista mp3's gewist die nog in de extender staan. Die krijg ik niet weg.
     
  20. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vaak last van dat hij codecs niet heeft..? Ik denk lekker chill filmpje kijken met m'n vriendin op de TV, maar hó maar.
     

Deel Deze Pagina