Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ohh kan bijna niet meer wachten: Nog een paar weken en dan eindelijk de overstap naar een 24inch 3.06 Ghz imac. Het enigste waar ik mee zit is dat er nog geen update voor is. Macrumors.com houdt zijn status ook nog op : Don't buy, updates soon!

2. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Hoe kan ik in godsnaam bestanden die op mijn Macbook staan (zoals films) draadloos afspelen op mijn Xbox 360? Daarnaast zou ik ook ontzettend graag draadloos printen zoals ik vroeger met mijn Windows laptop wel kon.

De setup is als volgt:

Internet komt binnen op de draadloze Sitecom router.
    Op de router zit de "gewone computer" met kabel verbonden.
    Ik internet e.d. op mijn Macbook via het draadloze internet.

Maar wat ik ook probeer, via de Xbox vind ik nooit mijn Macbook :confused: Printen lukt dus ook niet, wat doe ik allemaal fout? Wie kan me helpen?!

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    yes deze middag krijg ik mijn macbook pro :D
    eindelijk mijn overstap van windows naar mac en het voelt nu al goed :9

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Om je content van MacBook naar Xbox360 te streamen: Connect360
    Om draadloos te printen via printer aangesloten op Windows PC: Bonjour

5. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Connect 360 had ik al eens geprobeerd maar het is mij niet gelukt om het werkzaam te krijgen. Ik zal Bonjour eens uitproberen.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat krijg je niet werkend aan Connect360? Het is zo megasimpel!

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk omdat je het moet kopen en het moeilijk is om aan de juiste serials te komen.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    en ja hoor vandaag me macbook pro binnen :D wat een super fijn ding is dat zeg :eek:

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    neh :+

Maar je kan niet alle films streamen met connect. Of tenminste bij mij pakt ie al mn iTunes muziek en films, mp4, maar bv niet mn divx films. Of weet iemand hoe je die wel kan streamen?

Werkt bij mij iedergeval altijd perfect, vooral voor muziek. Heb mn xbox op mn surround set, kan nu makkelijk al mn muziek op mn laptop erheen streamen :cool:

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    DivX films werken bij mij prima. Alleen .mov niet, aangezien de Xbox360 dit niet ondersteund.

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Gooi je ze daarvoor in een aparte map? Want hij laat alleen al mn iTunes spul op mn xbox zien en niet mn map met divx films.

Edit: Nevermind, heb mn share folder even veranderd, stond standaard op movie folder van Leopard ipv mn eigen map. Doet het nu wel :)

Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  12. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Hmmm, daar moet ik me dan nog maar eens in gaan verdiepen. Heb ik eerdaags mooi tijd voor. Er is namelijk iets verschrikkelijks gebeurd.

Ik heb mijn witte Macbook aangeschaft op 8-2-2008. Nu is er afgelopen week een scheur ontstaan in de behuizing. om precies te zijn aan de onderzijde van de linker armsteun. Toen ik nader onderzoek deed kwam ik er ook achter dat er aan de bovenkant (om precies te zijn bij het scharnier van het scherm) haarscheurtjes zitten. Ik dus contact opgenomen met Apple. Het blijkt een bekend probleem te zijn. Mag dus nu fijn mijn Macbookje gaan afleveren bij een iCentre zodat hij opgestuurd kan worden :mad:

Gelukkig ga ik als hij terug is er een nieuwe HD in plaatsen en 4 gig werkgeheugen. Wil Bootcamp namelijk wel eens gaan gebruiken want een beetje gamen op Windows mis ik wel. Iemand nog tips of suggesties voor de aanschaf van geheugen/harde schijf?

13. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Waarom loop je niet een APR binnen met een eigen Technische Dienst? Dan hoeft er niks opgestuurd te worden.

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hey Dirk, hebben jullie mn iSight accessoire setje al binnen van apple? :)

15. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Geen idee, omdat ik niet weet waar die zit hier in Amsterdam? Weet jij overigens wat ze precies gaan doen, nieuwe behuizing oid?

16. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens ook een heel klein scheurtje in de behuizing van mijn Macbook, in de buurt van de camera boven het scherm. Is dit ook al genoeg om hem te laten maken? (Dat het scheurtje niet groter wordt dus.)

Daarnaast zit de 'behuizing' net onder mijn scherm een beetje los, ik kan hem zeg maar een beetje loshalen van het scherm. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

In Arnhem zit een Apple Centre, kan ik daarheen om dat te laten bekijken ofzo?

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    De 'Topcase' word vervangen, dat is de bovenplaat waar je toetsenbord e.d. in gemonteerd zitten. Deze word compleet vervangen.

Grave, PM

18. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  19. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Geil, ik ga vanavond maar even langs de Machouse dan, thanks voor de link R-Y!
    Ben overigens wel benieuwd wat ze van de haarscheurtjes gaan zeggen en hoe lang ik hem kwijt ben.

20. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik ga aankomende dinsdag ook even een macbookje halen, en wil hem graag uitbreiden met wat werkgeheugen. 2x 2GB. Heeft iemand een betrouwbare en goedkope website waar je deze meuk kan bestellen? Ik was zelf al op geheugen.nl. Alleen daar is hij uitverkocht, althans dat denk ik :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina