[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    is het de tincase? Ik ga hem zometeen denk ik maar bestellen :)

2. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    yep de tincase, Hij is alleen niet meer verkrijgbaar bij Cdwow, hij staat nog wel op de site maar als je hem besteld dan wordt je order geannuleerd door Cdwow

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor die prijs die hij bij cdwow kost heb je hem ook bij de meeste engelse sites (30-35 pond)

5. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Alleen zijn die versies niet nederlands ondertiteld. Op play.com staat wel dat er in de UK versie NL subs zitten maar das niet goed, ze zitten er niet in

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gisteravond is dan eindelijk m'n laatste order van CD-WOW afgeleverd! 8) Heeft bijna zes weken geduurd, mja ze zijn wel lekker goedkoop. :+

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Heb gisteren m'n 30 days of night binnen gekregen, had jammer genoeg geen NL ondertiteling. Wel echt mooie film op blu-ray.

8. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Damn, wat iben ik blij dat ik hier in The States woon! Blu-Ray's kosten hier nog niet de helft van wat een nieuwe DVD release bij FRS kost. Heb dan ook al een kleine collectie op gang. Ik kijk via m'n PS3 op een Samsung LN46A550 Full HD TV. Heb de hele shit ook laten calibreren dus Blu-Ray's kijken is een gigantisch vette ervaring. Hier een lijstje met de titels die ik tot zo ver in m'n collectie heb.

3:10 To Yuma
    Band Of Brothers (Ziekelijk mooi, totaal nieuwe ervaring. Ook nadat ik de serie al 4-5 keer op DVD gezien had)
    Batman Begins
    Blood Diamond
    The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch & The Wardrobe
    The Chronicles Of Narnia: Prince Caspian
    Crank (Leipe film, fantastisch beeld en geluid)
    Donnie Brasco
    GoodFellas
    Ironman
    No Country For Old Men
    Rambo
    Starship Troopers (Waanzinnig beeld en geluid, referentie materiaal)

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Toen ik in september in New York was vond ik de Blu Rays juist redelijk duur. Wel goedkoper dan hier maar ze waren steeds zo rond de $30

10. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ik krijg ze via Amazon tussen de 10-25 dollar per stuk:D

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn op dit momet 2 blu-ray acties.

De MM geeft 9 blu-ray films gratis wanneer je een samsung blu-ray speler koopt namerlijk de
    De actiemodellen zijn:
    Samsung BD-P1500
    Samsung BD-P2500
    Samsung HT-BD2
    Samsung HT-BD2E

De laatste 2 zijn home theater sets de 1500 kost maar €249.

De actie bij de MM duurt t/m 31jan 2009 en de 9 blu-ray films die je gratis bij de speler/home theatre set krijgt zijn:

Batman Begins
    Ocean's thirteen
    I am legend
    Hitman
    The brave one
    Kingdom of heaven
    Ice age 2
    I am robot
    Die hard 4.0

Dit zijn geen missellijke films naar mijn mening.

De Free record shop heeft nu ook een actie, want ik zag een poster hangen op zo'n winkel:

Bij aankoop van 10 geselecteerde Blu-ray films krijg je de Samsung BD 1500 gratis.
    De films die je moet kopen zijn
    300
    10.000 BC
    Troy
    Batman begins
    Mierenmepper
    Blood diamond
    No reservations
    Sweeney todd
    Alibi
    Music & lyrics

Ik weet alleen niet wat je voor de films moet betalen. Ook zitten hier enkele titels bij die ik zelf niet zou kopen en die ik grafisch niet goed genoeg vind om op blu-ray te hebben, maar voor sommigen is een MM ook niet naast de deur, terwijl je tegenwoordig in ieder dorp al een free record shop heb zitten.

Als iemand weet wat de 10 films moeten kosten dan post je t maar. (het kan wel €299 zijn).

Wel s op hdmoeviesource.com gekeken?

Deze heb ik enkele maanden geleden binnen, de prijzen fluctueren (dollarstand)
    A space odyssey was €13 (I am alright now captain......brrr)
    I am Legend €16 (New york is indrukwekkend)
    Alexander (the final cut) €14 (hele moeilijke film met dat gespring tussen die jaartallen)
    Final Fantasy €13 (de toekomst van animatie, maar het verhaal is bizar)
    Planet of the Apes €14
    Stargate €11
    Black hawk down €13

Gelukkig heb ik ook net 5 hd-dvd's binnen

Transformers 2 disc version
    Beowolf (Angelina Jolie) 2 disc version
    Aeonflux
    Stardust
    Sky Captain & the world of tomorrow

en dat voor €35 incl verzending! (transformers was bijv $4.99, de duurste $6.99!!

Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag mijn eerste Blu-Ray's gekocht, namelijk Firefly en Serenity. Wou liever de dvd's maar hier in België is de dvd van Firefly niet meer verkrijgbaar en Play had dit weekend hun prijs ervan verdubbeld dus ben ik maar voor de BR gegaan. Aangezien ik de serie (Firefly) in BR heb zou ik dom zijn om de film (Serenity) ook niet in BR te kopen (ookal kost de dvd ervan nog maar €8 ). Kwestie van een mooie verzameling te hebben :+.

13. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    De volgende keer moet je voor je een blu-ray koopt eens googlen op best video blu-ray. Dan zie je pas wat het te bieden heeft. Helaas zit er ontzettend veel kwaliteitsverschil in de beeld kwaliteit. Op het moment staan the dark knight en wall-e ergens bovenaan de lijst. Alle pixar films doen het goed en ik geloof de pirates trilogy ook.

Voorbeeldje:
    http://bluray.highdefdigest.com/reviews_overall.html

Je kan de lijst ook sorteren op best video.

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt, die site was me al bekend ;). Echter ben ik niet van plan nog snel een Blu-Ray te kopen tenzij het echt iets is dat ik wil hebben dat niet meer op dvd beschikbaar is, wat niet snel zal gebeuren :+.

EDIT: Iemand enig idee wat het beste resultaat geeft? Ik heb een HD Ready tv (Panasonic 26LX70) die 1080p input kon ontvangen via HDMI (en mijn PS3 is natuurlijk via HDMI aangesloten). De Blu Ray's die ik hier heb hebben zover ik weet enkel een 1080p versie dus downscaling zal sowieso moeten gebeuren. Maar zou ik dit het best laten doen door mijn PS3 door het beeld in te stellen op maximaal 720p of door mijn HDTV d.m.v. de beeldinstelling op 1080p te zetten? Heb zelf als een vergeleken wat het resultaat in beeld gaf en ik moet zeggen dat ik niet direct een verschil zag met de BR's.

Puur technisch zou ik zeggen 1080p omdat hier enkel de tv moet downscalen. Bij 720p downscaled de PS3 het signaal eerst naar 720p waarna de tv het nog eens een beetje zal upscalen naar zijn native resolutie.

15. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Sony BDP S350 is al gaar.. althans hij leest geen warner en universal blu-rays! iemand eerder van het probleem gehoord?

als ik hem ga ruilen welke is dan een aanrader?

16. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Leest hij alleen geen Warner en Universal blu-rays of geen enkele? Mijn PS3 leest geen enkele blu-ray schijfje meer. DVD's wilde hij nog wel lezen, maar puur de blu-rays leest hij niet meer. Telkens een foutmelding. Het schijnt dat de lens van de 'blauwe' laser kapot is. Misschien dat dit ook bij jou S350 het geval is? :confused:

Hier een link naar het tvprogramma Radar welke een item heeft gehad over de PS3. Als ik jou was zou ik gewoon Sony bellen. De s350 is volgens mij nog geen jaar oud, dus ze zouden hem kosteloos moeten repareren. Hoef je hem ook niet om te ruilen voor een andere...

17. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Sterker nog, al was hij 1,5 jaar oud moeten ze hem ook repareren. Binnen eu. is het wettelijk verplicht 2 jaar garantie te geven op elektronische apparaten.

18. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    heb hem al omgeruild, had hem van het weekend gekocht.. ps3 heb ik ook staan, hopen dat die ook niet gaar word

edit: had het probleem alleen met blu ray 2.0 enabled titels van warner en universal

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Moest je dan niet gewoon updaten?

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, er is namelijk al een tijdje een nieuwe firmware beschikbaar voor de S350, die de speler profiel 2.0 gereed maakt. Zou overigens niet de reden mogen zijn, aangezien je zonder die update alleen geen toegang hebt tot BD-Live. De films zouden het in principe gewoon moeten doen.

Deel Deze Pagina