De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat ik me nog afvraag, kan ik met een ingebouwde DVB-T tuner ook digitale TV van Canal+ ontvangen? Dat maakt ook gebruik van een smartcard met een decoder, alleen krijgt die dus signaal via een schotel. Kan ik dit ook zodanig aansluiten dat ik dus zonder decoder TV kan kijken? Anders vrees ik toch wel dat het beeld er niet echt beter op wordt door die oude decoder met SCART :emo:
     
  2. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je dan een DVB-S ontvanger nodig. Correct me if i'm wrong.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ah ja, net even opgezocht op wikipedia: DVB-S staat voor Satellite, en DVB-T voor Terrestrial, en DVB-T is via zendmasten, oftewel digitenne.. Jammer dan, zal ik toch een andere oplossing moeten vinden, hoop maar dat SCART niet al te slecht beeld geeft..
     
  4. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er geen decoder met een HDMI uitgang?
     
  5. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist HD geinstalleerd op mijn Xbox 360 met de Xbox 360 Component HD AV Cable, maar ik heb last van een zoemend geluid. Waar light dit aan. Geluid doet het wel gewoon. Wat doe ik fout?
     
  6. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    er zit een mug in je speaker....

    nee even serieus... een zoemend ruis over je tv? een ruis over een speaker is vaak een aardingsprobleem van de bron. Wanneer deze niet in een geaard stopcontact zit. Ik zou zeggen check je kabels nog een keer na. meer kan ik er niet van maken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2009
  7. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wel, UPC HD. Heb ik zelf ook.
     
  8. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat UPC via de kabel ging? Maarten00 heeft een DVB-S decoder nodig
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je niet weet waar het over gaat, post dan aub niet. Het gaat hier niet over UPC, maar over Canal+. UPC is niet beschikbaar bij ons. Digitenne wel, maar ik weet niet of m'n pa de overstap wil maken.

    Ik heb al rondgekeken, maar TV's met een DVB-S decoder bestaan dus niet. Er zijn wel losse decoders te koop met HDMI uitgang, maar aangezien die zo'n 370 euro kost in de canal plus winkel, laat ik hem maar even liggen. Hoewel hij wel de voordeligste is, aangezien je alleen in de canal+ winkel 200 euro terug krijgt, maar het is het geld niet waard ben ik bang.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kerel probeert je alleen maar te helpen dus blijf een beetje respectvol.

    Er zijn wel HDTV's met een DVB-S tuner maar dat zijn nagenoeg altijd dure tv's zoals high-end Sharp's en Loewe's. Probeer eens kieskeurig voor een goedkoper alternatief.
     
  11. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    maarten ik neem aan dat je het over canal digitaal hebt?
    die cashback actie van hun is wel voordelig. dan heb je inprincipe de decorder voor 170 ipv 300. en wat ik tot nu toe over de decorder heb gehoord is redelijk positief. het enige nadeel is dat die een nieuwe firmware kan gebruiken, aangezien hij nu geen 1080i uitzend maar 720p. en er was iets met de radio zenders dacht ik, maarja dat kunnen ze zo oplossen met een update.
    ik denk dat ikzelf ook die decorder aan ga schaffen.

    ow en onslaught, ik zie dat je de Z-5500 hebt?
    hoe bevalt die je? aangezien ik ook van plan was die te kopen. had er al veel positieve reacties over gelezen. hij zou alleen voor muziek niet super zijn, maarja daarvoor koop je ook geen surround :x
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, dat kan best kloppen maar dat abbo van canal digitaal, en die decoder zelf vind ik echt veels te duur voor wat je krijgt. Je moet er 10 euro per maand voor betalen, en dat betalen we nu ook om een aansluiting te hebben op 2 tv's.. Komt nog bij dat ik 170 euro voor een decoder ook niet niks vind, en dat het bij elkaar voor mij niet z'n geld waard is.

    Op kieskeurig heb ik geen tv's kunnen vinden met DVB-S, aangezien DVB-S niet eens in het zoekfilter staat ga ik er tenminste vanuit dat ze er niet zijn. Maar het maakt ook al niet veel meer uit, heb al een andere TV aangeschaft :)
     
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn DVB-C decoder (Humax HD5000C) ingesteld op 720p, kan ik hem dus beter op 1080i zetten? Of zal het verschil niet echt zichtbaar zijn (dat i en p verhaal ken ik al)?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een FullHD en mijn Samsung DCB-H360R staat op 1080i.
    Straks even naar de MM want ik heb geen enkele aaa batterij meer in huis en moet steeds mijn stoel uit om te zappen :mad:

    Op de Samsung DCB-H360R zit zowel Component als HDMI.
     
  15. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ey ik vind net een site waar de cash back actie ook van toepassing is :
    https://www.goedkopen.nl/index.php?product_id=3998&cat=11

    daar kost die 246 eu en na die cashback dus maar 46 eu *)

    ff kijken hoe je het dan met dat abbo-cashback moet fixen. en als dat dus egt werkt bestel ik hem gewoon daar. 46 eu voor een HD decorder is natuurlijk niks :thumbs:

    ps. je betaald de eerste 3 maanden 9,95 en daarna 19,95 voor het abbo.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2009
  16. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Die decoder heb ik ook:thumbs:
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad goedkoop, maar dat abbonement is belachelijk duur. En aangezien je hem MOET kopen in combinatie met een abbonement laat ik hem toch maar liggen denk ik. Maar bedankt voor het melden, inderdaad goedkoop :thumbs:
     
  18. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok en hoe bevalt die je ?

    ok, ik vind het zelf nog wel mee vallen en dat hd abonoment is toch maar voor 9 maanden. en het basis paket van 9,95 eu moet je toch hebben.

    heb hem gister avond nog ff snel besteld dus zal um morgen wel hebben :)
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Op de ces2009 liet LG een lcd tv zien, die draadloos hd, ongecomprimeerd 1080p kan ontvangen.
    De aparte afspeelmodule moet wel in de zelfde kamer staan als de tv, hij kan niet door muren zenden, maar verder maakt het niet uit waar je hem zet.

    Het interessante is dat je vanalles op kunt aansluiten, zoals je xbox360 of je ps3 en dvd speler en dit dan draadloos naar het scherm kunt zenden.

    Een mooie oplossing als je de tv aan de muur wilt hangen zonder draden achter een profiel te laten lopen.
    http://nl.wannahaves.com/item/babef988/a/ces-2009-lg-wireless-hdtv


    Ook interessant was een blu-rayspeler van LG die je aan je netwerk kunt hangen. Je kunt dan hd films huren, maar ook gewoon you tube filmpjes bekijken. Het mooiste is dat je de blu-rayspeler toegang kunt geven tot de foto's en films die op je pc staan en deze zo naar je tv streamen.
    Ik hoor wel s dat bij sommige mensen de pc nogal ver van hun tv staat en dan is dit een mooie oplossing.

    http://nl.wannahaves.com/item/babef992/a/ces-2009-lg-network-blu-ray-player
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De Z-5500 bevalt prima op alle fronten. Muziek, films en games klinken allemaal perfect op deze set die niet voor niets het THX logo mag dragen. Goed in huiskamers en slaapkamers, je zult er geen spijt van krijgen zeker niet gezien de lage prijs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina