1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, smerige geldwolven zijn het.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En Sony en Nintendo zijn dat niet? :+
     
  3. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee man, alleen MS produceert en verkoopt met het oog op winst. Sony en Nintendo produceren voor spek en bonen (kosten compensatie en zoveel mogelijk mensen gelukkig maken, waardoor de welvaart stijgt)
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    HAHA .. tuurlijk joh .. Ooit bij stilgestaan dat een uitgever veel, veeeeel meer centen kan opstrijken door een game ook op de 360 uit te brengen? Microsoft hoeft in hun huidige positie helemaal niemand over te halen of 'om te kopen' ..

    Welke consoles lieten in de USA juist minder verkopen zien in december in vergelijking met een jaar eerder? Juist .. de PS3, PS2 en PSP ..

    Als uitgever zou ik het wel uit mijn hoofd laten om nu exclusief iets voor de PS3 uit te brengen! Al die exclusieve aankondigingen van het afgelopen jaar zeggen eigenlijk wel genoeg .. ;)
     
  5. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vrind, Kijk voor de grap eens naar hoe microsoft Windows nummer 1 bestuursysteem heeft gemaakt. Heel chic, door de concurentie letterlijk dood te kopen. Hun gebrek aan innovatie, creativiteit en insapanning lost men doodleuk op door de portemonee uit de broekzak te halen. Tuurlijk willen ze alleemaal centjes verdienen, maar de manier waarop microsoft dat aanpakt is toch echt een stapje radicaler dan Sony en Nintendo.
     
  6. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het toch ook met je eens! Sony en Nintendo doen het om zoveel mogelijk vriendjes te maken
     
  7. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk en sony probeert niet bluray door te drukken via de ps3, maar voor games zijn blurays echt nodig!
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    O ja dus daarom heeft een 360 een Blu Player ingebouwd?


    ... :confused:
     
  9. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat sony ook van streken uithaalt om meer geld te verdienen.
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef eens een voorbeeld? Op console gebied dan .. We kunnen hier allemaal wel dingen gaan roepen maar daar schieten we niks mee op.
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Houd het gewoon bij de games afdelingen aub. Houd de discussie wat overzichtelijker ;)
    Feit is dat MS deze generatie gewoon naar de markt heeft geluisterd en meer voor de gamewereld betekend dan Sony dat dat doet.
    Sony probeert op hun naam de PS3 te verkopen terwijl MS zn zaakjes gewoon op orde heeft.
    IEDER groot bedrijf zal kleinere bedrijfjes overnemen of ideeën zsm copieren als ze daar meer winst mee denken te halen.
    Sony probeert het met nieuwe formats als Blu Ray, Mini Disc, Memory sticks etc.

    Het is een "console war". Laten we de discussie ook gewoon over de consoles houden :thumbs:
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meer geld te verdienen? Die Blu-Ray speler heeft volgens mij alleen nog maar voor ellende gezorgd bij Sony:

    1. De hogere verkoopprijs van de PS3 t.o.v. de Xbox360;
    2. De initiële problemen met levering van de Blu-Ray diode;
    3. De problemen die voorkwamen met de eerste generaties Blu-Ray diodes;
    4. Het verlies dat Sony nog steeds lijdt op elke verkochte PS3 dankzij de Blu-Ray diode (en de cell processor, die lijkt me ook niet erg goedkoop).
     
  13. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij ooit bij stilgestaan dat halo voor de mac uit zou komen totdat microsoft kwam, kocht en halo exclusief op de xbox kwam? Verder even terug in de geschiedenis duiken en kijken wat microsoft nog meer heeft (op)gekocht ;)
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    En Sony of Nintendo zouden dat niet doen als ze de mogelijkheid hadden?

    MS heeft veel geld, maar die studios kunnen ook gewoon weigeren hoor. Dat doen ze niet, dus zijn beide partijen tevreden. De ontwikkelaars zijn vaak zelfs blij denk ik dat MS langskomt. En ze krijgen een flinke zak met geld, EN ze verdienen veeeeel meer door ook de game op de makkelijk te programmeren 360 uit te brengen die bijna 8 miljoen meer consoles heeft verkocht over de hele wereld.
     
  15. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik vind Sony toch echt de grote verliezer van deze generatie. Nintendo heeft het het slimst gespeeld. Maar voor mij persoonlijk is xbox de winnaar omdat dit de enige console is die ik gekocht heb en niet overtuigd ben om een van de andere consoles erbij te kopen. De Xbox360 biedt mij genoeg vermaak en heb dus geen andere meer nodig.

    het valt mij altijd op dat veel mensen het hier opnemen voor bepaalde concerns. Hier wat tips van EPMD (http://en.wikipedia.org/wiki/EPMD):
    Strictly Business
    Unfinished Business
    Business as usual
    Business never Personal

    Tenzij je een stichting bent, heeft elk bedrijf de intentie om winst te maken. Lukt dat niet dan krijg je dit soort berichten:

    "De Playstationdivisie van Sony verwacht aan het einde van het financiële jaar 2009 in maart een nettoverlies te noteren van 30 miljard yen (258 miljoen euro). .... Het verlies dat Sony nu verwacht staat in groot contrast met de 150 miljard yen winst, die het in oktober 2008 nog voorspelde..... Sony heeft maatregelen aangekondigd om uit de rode cijfers te raken. Zo zal er onder andere een grote herstructurering plaatsvinden bij de elektronica-afdelingen, iets dat wel eens zou kunnen leiden tot een groot aantal ontslagen binnen het bedrijf.

    Volgens de Japanse krant Nikkei Daily zou topman Howard Stringer van Sony op zeer korte termijn tweeduizend werknemers op straat willen zetten." (bron: http://www.nu.nl/internet/1903954/playstationdivisie-maakt-258-miljoen-euro-verlies.html)
     
  16. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hierdoor heeft bluray wel gewonnen van HD-DVD en is het de nieuwe standaard geworden. Als bluray straks heel DVD vervangt, moet je dan eens zien hoeveel winst sony maakt.
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En dat vervangen is nog maar de vraag. Aangezien je nog steeds tussen de 10 en 20 euro meer betaald voor een blu-ray film is het nog maar de vraag of het grote publiek overgaat op blu-ray. Hoe kan je het soms enorme prijsverschil aan een klant verklaren alleen maar omdat het beeld iets mooier is. Ik denk zelf dat blu-ray niet de nieuwe standaard gaat worden, dvd zal het nog een lange tijd blijven. Tenzij de prijzen van blu-ray films drastisch naar beneden gaan.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat is daar mis mee? De keuze ligt toch bij de studio (Bungie) zelf? Bungie is toen inderdaad gekocht door Microsoft. Geheel logisch dat de Bungie titels dan exclusief op de XBOX verschijnen.

    Een hele slimme zet van Bungie, Halo verkocht uiteindelijk meer dan 5 miljoen exemplaren. Alle Halo titels bij elkaar werden meer dan 20 miljoen keer verkocht. Je doet alsof het een ramp is dat hij niet voor de Mac is verschenen, alsof Bungie op dat platform zo succesvol zou zijn geworden als dat ze nu zijn. Uhmmmm .. nee hoor ..

    Alsof Sony nooit een studio links en rechts opkoopt waardoor een studio dus alleen exclusief games maakt voor Sony. Evolution Studios, BigBig, Guerrilla Games .. ;) Evolution Studios en BigBig kostte Sony meer dan 20 miljoen Euro, als we het toch over 'met geld smijten' hebben ..

    Winst? En hoeveel heeft het aan Research & Development gekost om de Blu Ray standaard te ontwikkelen en de spelers? Ik weet niet of je de berichten omtrent de positie van Sony hebt gevolgd maar ze zitten momenteel in zwaar, heel zwaar weer ..
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  19. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Yup, een kleine 258 miljoen euro verlies:

     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    1,3 MILJARD euro. Niks gek dat ze het ineens over een 10-jaren plan hebben. Als het dan weer zoveel kost gaat Sony gewoon failliet :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina