[Centraal] Playstation Network Problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 mei 2007.

1. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, heel erg bedankt

wij hebben sinds kort de logitec harmony one, is er n manier om de ps3 hiermee te bedienen?
    voor de rest is dit n uitkomst, alles bedienen met n kastje.

2. ikkuh[NL]

ikkuh[NL] Carrera GT Driver

Leuk Bevonden:
    0

Even hier op deze pagina neergezet.. Iedereen kijkt toch alleen maar op de laatste pagina van een thread.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    We zijn er om elkaar te helpen :thumbs:

Ik heb een AlleForOne 6 afstandbediening maar deze zal nooit met de PS3 kunnen werken omdat deze alleen werkt via infrarood.
    Voor de PS3 zijn er 2 soorten AB's tekoop.

1. Bluetooth.
    2. via een usb-dongle (infrarood).

Gebruik zelf de originele Sony PS3 remote (Bluetooth) en dat ding werkt perfect (€ 29,95).

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    probeer dan via kabel te gamen. als dat wel vlekkeloos werkt, dan ligt het wss aan een zwak signaal van je wireless ofzo

nat type 3 betekent dat de poorten die de ps3 nodig heeft om te communiceren met ander ps3 geblokkeerd worden door je firewall. Dit zou in theorie betekenen dat online gamen niet soepeltjes verloopt. Je zult wel online kunnen spelen, maar je zal niet met iedereen kunnen connecten en/of lag ondervinden.

5. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de info. Maar heb echt de ballen verstand ervan, hoe krijg ik mijn router dan op nat type 2? Ik heb een linksys router.

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs de grootste leek kan googlen toch. Zijn genoeg walktrough te vinden.

Klikker de klik hier, selecteer je router. Daarna in het volgende scherm selecteer je voor welk programma je je router wilt instellen (PS3 NAT 3 to NAT 2 (ofzoiets) of PS3 PSN). En volg de stappen op die je dan krijgt te zien.

7. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar, maar je kan het ook vragen aan je gamevrienden op xbw ;)

8. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik jouw vriend?

Jeuj eindelijk heb ik virtuele vrienden :+

Maar succes er mee. Het is opzich niet heel moeilijk. Als je nog vragen hebt dan stel ze maar.

9. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha geen idee ;) Maaruh ik heb dus gegoogled en alles gedaan wat er op portforward stond, maar nog steeds nat 3. Vandaag komt een maat van me alles in orde maken.

10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Kijk, echte vrienden zijn altijd nog nuttiger als virtuele vrienden :p

11. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    controller werkt voor mij ook. aanzetten, alles is al vooraf ingesteld op mn systeem :)

12. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja, waren het niet dat het nog steeds niet werkt en ik dus nog steeds nat 3 heb! Die maat van me begrijpt het ook niet, dan maar andere router kopen ofzo. :mad:

Eindelijke NAT 2! Oplossing, nieuwe router gekocht. Schijnen veel problemen te zijn met sommige linksys routers, had ik dus ook. Met geen mogelijkheid was dat ding op nat 2 te krijgen, nieuwe router van sitecom werkte meteen.

Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een stom probleem. Ik heb ooit eens mijn ww gewijzigd en heb geen flauw idee meer waarin :confused:

Hij signt nu gelukkig nog automatisch in, maar als dat ooit eens wijzigt oid ben ik dus het haasje. Hoe kan ik mijn ww weer terugkrijgen? Want via psn gaat ie vragen om mijn b-day maar die lijkt ook niet te kloppen :confused:

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    als je de geboortedatum niet weet en ook niet je antwoord op je geheime vraag dan kan je je ww niet meer opvragen. Enige optie is contact opnemen met sony, misschien dat die je het wachtwoord geeft icm je creditcard gegevens ofzo?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nog vreemder is, is als ik op playstation.com inlog ik dat doe met mijn gmail adres, als ik mijn geld toevoeg ik dat te zien krijg op mijn gmail maar lijk in te loggen met een oud hotmail adres op de store ed...

vreemd 8)

16. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Even een dagje de ps3 van mijn broertje te leen om gewoon ff te kijken of ik hem wil halen, maar het begint al lekker met de netwerk settings :eek:

the ps3 was disconnected from the media server
    An error has occured you've been sign out of PSN

in Java PS3 media server v1.10.1 geeft ie ook aan dat er een PS3
    gevonden is maar verder gebeurd er niets. Nu weer wel dat geeft de PS3 zelf
    aan dat er 1 media server is, maar als ik dan PMS opstart zegt ie dat er niets
    gevonden is. Wat is hier aan de hand en hoe los je dit gewoon op.

Ik heb een linksys wrt54g router fw versie 7.00.1

Mijn laptop verbind zich daarmee en de xbox360 ook (wired) en die
    doen het vlekkeloos. De settings in de router op auto config DHCP en verder
    niets.

Gisteren even KZ2 gespeeld en deed het goed, daarna wou ik de media server
    installen en daar kom ik dus niet verder, verder lijkt mij dat een NAT type
    van Type 2 ook niet goed is? Type 1 is het best?

Als ik dit niet aan de praat krijg dan houdt het op, wat een gedonder zeg
    de xbox doet het prima online.

Onderstaande opties geprobeerd:
    =========================

wired connection (alles automatic)

Optain IP adress: completed
    Internet Connection: completed
    Playstation network: Completed
    UPnp: Disabled
    Nat Type: Type 2
    ----------------------------------------
    Wireless connection

Optain IP adress: Completed
    Internet Connection: Completed
    Playstation network: Completed
    UPnP: disabled (als uit staat) failed als het aan staat
    Nat Type: type 2

als ik dus kies voor wireless krijgt ie een mega ip conflict met wss mijn laptop.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nat type 1 krijg je niet als je een router gebruikt. Dan krijg je alleen Nat type 2 of type 3. Nat type 1 is direct via de modem. Type 2 is gewoon prima met een router ertussen, als je die hebt zou de verbinding goed moeten zijn.

De PS3 zuigt online, ik heb een Nat type 3. Ik krijg mijn PS3 onmogelijk op Nat type 2. Echt alles al geprobeerd, poorten geforward, de PS3 in DMZ gezet en weet ik het allemaal. Ik heb een Linksysrouter BFR041 (zoiets) en dat ding werkt gewoon niet naar behoren blijkbaar. Ik kan met bijna niemand joinen.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  18. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Nou lekker dan, koop je een apparaat van honderden euro's kan je hem niet fatsoenlijk online krijgen. nou ik denk dat ik het wel weet een ps3 bij mij thuis is een absolute no-go als het zo moet. wat een drama zeg, je xbox op live brengen en gewoon altijd en iedereen kunnen joinen zo zou het moeten met een echte next-gen console!

//edit nou het is me gelukt na veel klooien, en als het eenmaal werkt dan is het ook toppie! MAar wel een vraag nog, ik kan zowel de c: als d: partitie volledig openen in de PS3. is mijn computer dan blootgesteld aan inbraak of is dat gwoon nog steeds beveiligd via mijn wifi netwerk met WPA-PSK beveiliging?

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Is alleen zo omdat je op een intern netwerk zit met je ps3/pc. Men zal eerst toegang tot je netwerk moeten krijgen en dat gaat dus niet zonder dat ze die WPA key weten. Dus geen zorgen. ;)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en dan ben je eindelijk online en dan blijkt de online service ook nog eens bagger vergeleken met XBL :+

Deel Deze Pagina