En wat is daar mis mee? De keuze ligt toch bij de studio (Bungie) zelf? Bungie is toen inderdaad gekocht door Microsoft. Geheel logisch dat de Bungie titels dan exclusief op de XBOX verschijnen.
Een hele slimme zet van Bungie, Halo verkocht uiteindelijk meer dan 5 miljoen exemplaren. Alle Halo titels bij elkaar werden meer dan 20 miljoen keer verkocht. Je doet alsof het een ramp is dat hij niet voor de Mac is verschenen, alsof Bungie op dat platform zo succesvol zou zijn geworden als dat ze nu zijn. Uhmmmm .. nee hoor ..
Alsof Sony nooit een studio links en rechts opkoopt waardoor een studio dus alleen exclusief games maakt voor Sony. Evolution Studios, BigBig, Guerrilla Games .. Evolution Studios en BigBig kostte Sony meer dan 20 miljoen Euro, als we het toch over 'met geld smijten' hebben ..
Winst? En hoeveel heeft het aan Research & Development gekost om de Blu Ray standaard te ontwikkelen en de spelers? Ik weet niet of je de berichten omtrent de positie van Sony hebt gevolgd maar ze zitten momenteel in zwaar, heel zwaar weer ..
Laatst bewerkt: 23 jan 2009