Ja dat is inderdaad allemaal wat raar,bij de KOTOR games was dat wel even anders ja.Blijkbaar is de man in het Mass Effect universum nog steeds het leidende geslacht,word tijd dat daar eens wat verandering in komt.
Er zijn meer dan genoeg punten aan detail waar ME nog ver in te kort schiet,maar ik kan het de makers nog wel vergeven.Ook het verhaal hoe prachtig die ook inelkaar zit,er zitten nog genoeg gaten in wat opgevult kan worden.Wat ik eerlijk gezegd hoop voor deel 2 is dat je achtergrond opnieuw in confrontatie word gezet aan de hand naar je gekozen stats vanuit deze,plus je gehele aanpak die je voorheen gespeelt heb.Ook het verhaal van de Geth is gewoon te warrig opgezet,en vind ik het niet kloppen aan de logika van het ras die ze gebouwd hebben.
Het hele verhaal van Saren en Captain Anderson,zeer boeiend maar niet te begrijpen hoe het heeft kunnen gebeuren.Bedoel kijk naar die Saren,gewoon een soort 'Darth Saren' onder de Spectres en de Council bleef hem maar zo ophemelen.Alsof ze al bang waren dat hij zich ging keren tegen hen,maar gewoon geen Guts hebben hem al te ontslaan alsof die de gehele Council in zijn eigen corrupte zak had.