Fallout 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Nou ja ik heb mijn savegame opnieuw ingeladen voordat ik hem uitspeelde. Je kunt namelijk niet meer terug :mad:

2. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Great :+

3. Valentiney

Valentiney LE Collector

Leuk Bevonden:
    0
    Shortbull

Vraag 1 er zijn overal gevechten tussen die 2 groepen in de stad niet iets bepaalds. een aantal beomoths (of hoe die grote rotkoppen ook mogen heten)lopen rond waarvan 1tje in the captial building er zit daar geen quest aan vast

Vraag 2 ga terug naar het naar het huis waar die dude eerst zat kijk of ze daar nog zitten. Mochten ze daar nog zitten praat met ze wacht een paar uurtjes dit zal een trigger veroorzaken dat ze er weg gaan. Ga naar metro north vlak bij het momument wacht daar weer een tijdje (kan tot 1 dag duren) dan zullen ze naast je staan dan kan je het inderdaad uitspelen.

Ik weet niet of je de quest van Galaxy news wel of niet verplicht bent om te halen. Misschien dat je de disk toch nog kan vinden in de museum of technology

Voor de rest freck freck freck ik heb net 1000/1000 gehaald is het nu weer 1100 :p

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Goede avond Fallout 3 gamers,

De beste perks komen vanzelf aan bod. Vandaag is het tijd voor een analyse van de perks van level 14 & 16! Let vooral op de prima perks van level 16!

Let op: deze guide is vooral gericht op Fallout 3 op normale moeilijkheidsgraad.

Level 14 Perks:

Adamantium Skeleton: 1 Rank
    ===========================
    Requirements: ---
    Rating: 1/5

De ledematen van je karakter krijgen 50% schadeweerstand. Ja, je leest het goed. De kans dat je karakter bijvoorbeeld kreupel wordt zal een stuk lager met deze perk zijn. Nou is mijn karakter wel eens goed geraakt in zijn benen/armen/hoofd, maar meestal was dit erg snel opgelost door een medpack (waar ik er zeker zo'n slordige 275 stuks van meedroeg). Is dit een groot gevaar? Absoluut niet, dus deze perk krijgt op de normale moeilijkheidsgraad dan ook geen aanbeveling van mij. Misschien dat Adamantium Skeleton wel van nut is op een hogere moeilijkheidsgraad?

Chemist: 1 Rank
    Requirements: Medicine = 60+ <-!
    Rating: 4/5

Chems werken twee keer zo lang met deze perk! Chemist beinvloedt de volgende chems: Buffout, Jet, Mentats, Med-X, Rad-X, Psycho, RadAway, Stealth Boy, Ultrajet, Ant Queen Pheromones, Yao Guai Meat.

Een nuttige perk, zeker als je veel chems inneemt. Deze perk werkt goed in combinatie met Chem Resistant (lagere kans op verslaving). Het beste is voor beide perks te gaan, of beide over te slaan. Stel jezelf de vraag: slikt mijn karakter veel chems? Is het antwoord nee, dan kun je deze perks gemakkelijk links laten liggen. Is het antwoord ja, dan zijn deze perks prima keuzes.

Let op: je hebt voor deze perk een Medicine skill nodig van 60+%.

Contract Killer: 1 Rank
    Rating: 1/5

5 Caps voor de oren van "good" karakters. Tja, dat zijn er niet zoveel in Fallout 3 en meestal ook nog NPC's ook (personages waarmee je kunt praten en onderhandelen). Past misschien goed als je karakter de rol speelt van... ehh Contract Killer, maar zelfs in dat geval zou ik andere perks boven deze aanbevelen.

Cyborg: 1 Rank
    Requirements: Science 60+, Medicine = 60+ <-!
    Rating: 5/5 MUST HAVE!

Deze perk heeft weinig verklaring nodig. Zorg ervoor dat je die Science en Medicine skills op 60% hebt tegen level 14, want Cyborg is het absoluut waard.

Wat krijg je voor deze perk terug:
    +10 Damage Resistance (DR),
    +10 Poison & Radiation Resistance,
    +10 Skill Points to Energy Weapons.

Gewoon een geweldige perk, zelfs als je niks doet met de extra punten in Energy Weapons. Samen met Toughness heeft je karakter dan standaard 20% schadeweerstand, dus zelfs zonder harnas aan!

Lawbringer: 1 Rank
    Rating: 2/5

Hetzelfde principe als de Contract Killer perk, maar deze keer verzamel je oren van slechte personages. Omdat deze personages veel meer bestaan in de wereld van Fallout 3 (o.a. Raiders) is dit een iets betere perk. Maar van 5 caps per oor word je nou niet bepaald rijk.

Light Step: 1 Rank
    Requirements: AGL 6+, PER 6+ <-!

Met deze perk activeer je nooit valstrikken en mijnen. Dodelijk in het begin misschien, maar heeft jouw karakter nog veel last van valstrikken en mijnen gehad tegen level 14? De mijne in ieder geval niet meer. Het disarmen van een mijn (goede inkomstenbron) is een fluitje van een cent als je eenmaal weet hoe , dus dat stelt ook niets voor. Gewoon links laten liggen, er zijn echt betere perks. Ik kan mij wel voorstellen dat deze perk interessanter wordt op de hogere moeilijkheidsgraden.

Master Trader: 1 Rank
    Requirements: CHR = 6+, Barter = 60+ <-!

Klinkt aantrekkelijk, een 25% discount op items in stores... behalve dat je al van het geld/items/ammunitie bulkt tegen de tijd dat je level 14 hebt gehaald. Geld is dus meestal niet meer zo'n probleem als je karakter al aardig sterk begint te worden. Trouwens... extra korting is helemaal niet goed voor de economie in Fallout. Shopkeepers moeten hun spullen tegen een lagere prijs verkopen, dus krijgen daardoor ook minder caps in eigen kassa. Uiteindelijk zal jouw karakter daardoor weer minder spullen kunnen verkopen, tenzij hij/zij alles gaat ruilen.

Level 16 Perks:

Action Boy/Girl: 1 Rank
    Requirements: AGL = 6+ <-!
    Rating:6/5 MUST HAVE!

25 Extra actiepunten in V.A.T.S. Niet over nadenken, gewoon pakken! Met bijna alle wapens levert dit in V.A.T.S een extra aanval op , dus dit is een super perk voor ieder karakter. Let wel op de requirement: Action Boy/Girl heeft een agility van 6 punten nodig... maar als je naar zoveel mogelijk aanvallen streeft door toch al punten in Agility te pompen moet dit een niet zo groot probleem zijn.

Better Criticals: 1 Rank
    Requirements: PER = 6+, LCK = 6+ <-!
    Rating: 6/5 MUST HAVE!

Okee, de requirements bij deze perk zijn iets hoger (twee stats op zes), maar deze perk is het dubbel en dwars waard! 50% Meer damage tijdens een Critical levert meestal waanzinnige damage op, vaak zelfs een insta kill. De combinatie van deze perk en Finesse maakt je karakter ineens veel sterker, een powerhouse waar de tegenstanders huilend voor wegrennen. En als je karakter dan ook nog een mini-nuke launcher in zijn handen heeft...

Chem Resistant: 1 Rank
    ======================
    Requirements: Medicine = 60+ <-!
    Rating: 3/5

50% minder kans om verslaafd te worden aan drugs. Een goede perk, maar alleen interessant als je karakter regelmatig drugs inneemt en dus ook vaak verslaafd daaraan raakt. Werkt mooi in de combinatie met Chemist. Doe je weinig of niks met drugs in Fallout 3, dan kun je deze perk zonder nakijken overslaan.

Tag!: 1 Rank
    ============
    Rating: 3/5

+15 Punten in een skill naar keuze. Een redelijke perk als je nog een extra skill op 100% wilt laten eindigen. Wat mij betreft ook het enige nut van deze perk, want om deze perk zomaar te kiezen voor een toch al lage skill in dit stadium van het spel (level 16) vind ik een weggegooide keuze. Dus tel vooruit met je skillpoints en lukt het je om nog één skill op 85% te laten eindigen, dan is dit de perk om het laatste duwtje te geven. In alle andere gevallen zijn er waarschijnlijk betere perks om te kiezen op dit level.

Zo dat was het weer voor deze keer. Thanks for reading boys'n girls... hopelijk heb ik jullie nog niet in slaap laten vallen. ;)

Volgende keer de finale: de beste perks die Fallout 3 op dit moment te bieden heeft op level 18 en 20!

Laatst bewerkt: 22 jan 2009
  5. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb wat vraagjes:

Gister heb ik Defender Morgan en Protector Casdin gekilt bij Fort Independence, omdat ze wel leuke dingen op zak hadden en ik wel wat caps kon gebruiken.
    O.a. een Laser Rifle t.w.v. 999 caps, een Gautling (?) Laser, en wat power armour van hun.

Mijn vragen:
    Heeft dit effect op quests nu ik ze heb gekilt?
    En waar kan ik een goede trader vinden die veel caps bij zich heeft en niet 500 caps wilt geven voor iets wat 999 caps waard is..

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je kan de Galaxy News Radio Quest alsnog doen. Zoek even via de Fallout 3 Wiki uit waar het Galaxy News Radio Outpost (of Building) is en spoedt jezelf erheen! Je kan de gehele Quest doen zoals die ook in de Main Quest voorkomt, inclusief een hoop Experience.

Main Quest GNR uitkomst:

Normaal krijg je dan info over je vader.

Niet Main Quest GNR uitkomst:

Een sleutel voor een bepaalde grot met een zooi wapens. Te verwaarlozen boven level 10.

7. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @blackzor
    Die mensen doden heeft geen gevolgen voor een quest. En een trader vinden met zoveel zal je vast wel krijgen als je wat hogere wapens bij ze doet repairen.

8. mitch afca

mitch afca New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier de achievements die gehaald kunnen worden in de dlc

Aiding the Outcasts - Completed “Aiding the Outcasts” (20G)
    The Guns of Anchorage - Completed “The Guns of Anchorage” (20G)
    Paving the Way - Completed “Paving the Way” (20G
    Operation: Anchorage - Completed “Operation: Anchorage” (40G)

9. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ik kom dus niet naar binnen bij GNR. Er staan wat blikken mannetjes buiten een beetje stoer te glimmen in de zon maar daar blijft het bij. De deuren zitten op slot en niemand valt mee te praten. :+

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zoek de intercom. :+

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik dacht dat GNR standaard in de MQ zat :eek:

12. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    :eek: ik ga het meteen proberen :9

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, máár....

Als je, zoals ik, al dan niet per ongeluk in Rivet City behandeld en daar Doctor Li tegen komt, komt er ook vaart in de Main Quest. ;)

14. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Het is gelukt \o/

ik kon niet naar binnen omdat er vijanden in de buurt waren. :)

Eindelijk radio! \o/

15. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    wat is de laatste main questl ik heb nu net waters of the life gedaan en nu moet ik pick up the trail doen maar ik wil hem nog helenmaal niet uitspelen

wat is de laatste main quest?

16. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goeden dag.
    ik heb dit spel ook maar is aangeschaft en hij bevalt me prima.
    maar als ik wil handelen in de stad is het vaak nacht dus is alles gesloten. maar ik heb nergens een bed gevonden(in die stad die rond die bom is gebouwd) dus als iemand dat weet zeg het ff. of is er nog een manier om de tijd sneller te laten gaan?

en is het nou zo dat als je bijvoorbeeld veel repareert dat die skills zelf dan ook omhoog gaan, of gaan die alleen om hoog als je er punten aan toe kent?

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Druk op "select" en je kunt de tijd versnellen.

Skills gaan alleen omhoog als je er punten in stopt.

18. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Hey ik heb een vraagje,
    Ik ben nu bezig met de sidequests '' Strictly Bussines '' en voor de achievement en de quest te completen moet ik nog een persoon namelijk Susan Lancaster.
    Maar nu zit ik met het probleem, ik had er van te voren weg gejaagd uit Tenpenny Tower en waar kan ik haar nu vinden ?!
    Het pijltje wijst naar Tenpenny Tower die onder de Ghouls zit dus daar kan ze niet zijn of wel ?

19. ®øß

®øß Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Take it Back!, welke volgt na de quest The American Dream.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Lancaster blijft gewoon in Tenpenny Tower hoor, ze ging geloof ik alleen bij iemand anders wonen. Dus je kan haar daar gewoon vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina